1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
-------------------------------------------------- Citat:
Och byggnaden du frågade efter har jag plockat från mitt TS12, vet inte om den finns någon annanstans. |
Nu blev det verkligen mer levande och en annan blev ännu mer sugen på att återstarta med Trainz så nu är TRS 2010 installerat igen.
|
Snyggt allihopa! :)
Men ekan.. vad har vi sagt? Foton ifrån verkligheten hör hemma i en annan tråd :D Och på det så måste jag fråga.. det där övervuxna spåret är det något som vuxit över enbart på din bana eller är det något som finns att ladda ner någonstans? :D |
Ser du mannen med mobilen i örat - han rapporterar just att en tjuvfotograf tagit sig in på spårområdet ;-}
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Skulle nästan tro att spåren i det paketet kommer att släppas som freeware lite senare ;):). |
Med en känsla av se kommentar till Ekan, Rely och Hammarn ovan, så måste jag säga att det som vanligt är otroligt vilken naturtrogenhet du skapar i dina landskap. Men den där rälsbussen, måste den ha en gräsklippare i fronten?
Stickanw |
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Närå, spåret är gräsfritt (ser kanske inte ut så på bilderna), det är bara omgivningarna som är halvt igenvuxna ;):). ------------------------------------------------------------------ Green Cargo ombesörjer en transport av några "Jumbovagnar" åt finländska kollegan VR Cargo ;):D. PS. Vagnarna har fått svenska boggier för det ändamålet ;). |
2 bifogad(e) fil(er)
Även Transwaggon verkar ha införskaffat dylika "Jumbovagnar" ;):D.
|
Mycket vackert Ekan. Skogsbacken med vägen som slingrar upp är urtjusig.
Stickanw |
sista bilden har verkligen WAOW faktorn Ekan i mina ögon topp fem du nånsin släppt Ur snyggt
|
Snyggt Ekan!:drool:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Postdilligens buss :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
behöver lite färg råd... vilken av de två föredrar ni?
|
Tack allihopa för vänliga ord :).
---------------------------------------------------------------------------------------- Citat:
Hade en kompis som bodde en bit utanför stan, och dit åkte man med dylika farkoster. Hamnade man på "fel" tur, så tog det extra lång tid, för då stannade man vid var och varenda mjölkpall efter vägen, och lastade av och på mjölkkrukor, å en och annan kartong, cykel, eller nåt annat gods. Men det här var förstås många herrans år sen, när man fortfarande var en liten snorhyvel (hehe) ;). Lite mer orange toning så blir nog den vänstra bussen bäst enligt mej :). |
Snyggt Hammarn.
Håller med Ekan om färgvalet, den vänstra är närmast postgul. Den där busstypen var också vanlig i och omkring Boden och skulle passa i min version av malmbanan. Det där med att stanna vid varje mjölkpall gällde också tåg. Jag åkte en gång mellan Boden och Härnösand, tågbyte i Långsele till rälsbuss och den stannade vid massor av mjölkpallar. Det blev så många stopp den korta biten så att det tog nästan fyra timmar mellan Långsele och Hörnösand. Drygt nio mil är det mellan de städerna. Stickanw |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:54. |