Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Nils Blid 2015-03-18 11:37

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av stickanw (Inlägg 294675)
Nisse. De där plattformarna finns på DLS som k-plattform wood narrow under namnet vlatas.
Hammarn. Snyggt, härligt skymnings eller gryningsljus och har alltid älskat dessa rälsbussar som man aldrig tycker blir fel på en bana oavsett tid och storlek. Ja i varje fall nästan då det inte finns så många kvar idag.

Stickanw

Heder och tack Stickanw. Plus en bild på köpet - Billingsfors i Dalsland.

Nisse

ekankal 2015-03-26 13:00

7 bifogad(e) fil(er)
Fina bilder ALLIHOPA :).
-------------------------------------------
GC är ute å testkör nytt lok, här med ett arbetståg i kroken ;):D.

Totte 2015-03-26 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 294851)
Fina bilder ALLIHOPA :).
-------------------------------------------
GC är ute å testkör nytt lok, här med ett arbetståg i kroken ;):D.

:applad: Imponerande naturlandskap!:applad:

rac_hammer 2015-03-26 16:32

äckligt snygga bilder Ekan :tumme_upp: vart kan man hitta de öppna vagnarna? Kommer du släppa infranord vagnen? :) http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1427367542

ekankal 2015-03-27 15:24

8 bifogad(e) fil(er)
Totte: Tackar så mycket :).
-------------------------------------------------------------------------------------
Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 294857)
äckligt snygga bilder Ekan :tumme_upp: vart kan man hitta de öppna vagnarna? Kommer du släppa infranord vagnen? :)

Tack till dej oxå :).
Vagnarna finns här http://trainzmilitary.webnode.cz/ke-...a/vozidla-mth/ (dom följer med kranarna "JERAB EDK XXX"), men i vanlig ordning så har jag målat å mixtrat med mina som är på bilderna (följer inte med några 4-axliga t.ex), men mixtra själv kan ju du oxå ;).

Laddar upp manskapsvagnen efter att jag har postat det här.

Oxå några fler bilder på samma lok igen ;):D.

stickanw 2015-03-28 17:00

Härliga bilder Ekan. För mig blir det inte något Trainz eller annat på ett bra tag, jag hade precis installerat trainz 2010 och fått igång det då min dator totalkrashade. Både moderkort och hårddiskar åt fanders. De senare testade på annan dator som är för klen för Trainz, ingen hittades av den andra datorn medan en annan som stod som reserv funkade där.

rac_hammer 2015-03-29 09:47

3 bifogad(e) fil(er)
EL revisionståg ute på syn

ekankal 2015-03-29 20:50

6 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av stickanw (Inlägg 294897)
Härliga bilder Ekan. För mig blir det inte något Trainz eller annat på ett bra tag, jag hade precis installerat trainz 2010 och fått igång det då min dator totalkrashade. Både moderkort och hårddiskar åt fanders. De senare testade på annan dator som är för klen för Trainz, ingen hittades av den andra datorn medan en annan som stod som reserv funkade där.

Tackar :).
Tråkigt med datorkraschen, hoppas du kommer igång igen någon gång i framtiden ändå.
----------------------------------------------------------------------------
hammar'n: Supersnyggt i vanlig ordning :).
----------------------------------------------------------------------------
Sent 80-tal: Godståg Q765 med dubbla Hg som dragare passerar Frysekil stn i sakta mak ;):D.

rac_hammer 2015-03-29 22:47

Får säga det samma ekan i vanlig ordning. Är hg loken något som kommer i downloads? ;)

baloo406 2015-03-30 12:47

Fina byggen allihop.

Fick en liten nostalgi kick av ekans bilder, på gamla Csam containers. Sådana har man flyttat några.

Smurfar brukade vi kalla dom och bilarna för. Containerna var inte så stora, 8 SJ pallar gick där i dom.
Och på bilarna gick där en eller två st containers. Med släp kunde man få med sig 5 st.

ekankal 2015-03-31 17:58

4 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 294915)
Får säga det samma ekan i vanlig ordning. Är hg loken något som kommer i downloads? ;)

TACKAR.
Om intresse finns borde nog Hg-loken kunna dyka upp i downloads så småningom ;):).
------------------------------------------------------------------------------
Tack till dej också baloo :).

Joo, dom var lite "udda" dom där containerna, och lastbilarna som var specialanpassade att köra dom (dom få år som dom användes) .
------------------------------------------------------------------------------
Slänger väl in några bilder också ;).

rac_hammer 2015-03-31 18:23

Ekan intresse finns verkligen för de loken :tumme_upp:

ekankal 2015-04-03 19:36

4 bifogad(e) fil(er)
Kemi-tåg med något ovanlig dragare ;):D.

rac_hammer 2015-04-03 19:44

ruggigt snyggt ekan i vanlig ordning. Får nog säga att dina Hg lok var strået vassare ;)

Nils Blid 2015-04-05 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 294915)

LAn har gjort HG-loken i tre varianter; SJ, BJ och TGOJ. Han har tillfört dem lite finesser, bl a lätt vändbara. Jag har betatestat loken, gjort en manual och lämnat över till LAn.

Till följd av ominstallation av datorn har allt mitt hg-material försvunnit. Jag tror inte att LAN lade ut hg-loken i Forum.

Ekan kan kanske fylla på.

Nisse

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:43.