8 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Ursus94, och kul att det är någon fler än jag som postar bilder ;).
--------------------------------------------------------------------- Ny aktör på marknaden, Timber Rail med fullastat timmertåg :D. |
3 bifogad(e) fil(er)
Dags att lämna ett livstecken. Jag har ju lämnat Dalsland för att övergå till Nynäsbanan - Nynäshamn - Älvssjö (Stockholm). För att nå så hög realism som möjligt byggs banan i DEM, d v s med någorlunda realistiska höjdnivåer, som kombineras med spårplaner från 1919. Tanken är att banan skall ge en bild av 50-talet
Första bilden visar Nynäshamns station. Stationshuset märkliga placering beror på att man ursprungligen tänkt fylla igen dammen och göra en säckstation. Så här ser det ut i stora drag i dag. De två andra bilderna visar lokverkstaden i Nynäsgård, som det såg ut för 90 år sedan. Jag hade i början på 50-talet min arbetsplats inuti lokstallet till höger om den öppna porten. Min huvudsakliga arbetsuppgift: Tvätta ånglok och hålla lokstallet varmt. Lokverkstaden är helt förändrad till museum och diverse annat. På vändskivan B-loket SNJ nr 12 med vackra röda hjulringar. Sedan jag tvättat det f d BJ-loket såg det ut som nytt. Nisse |
4 bifogad(e) fil(er)
får instämma med tidigare talare dags att visa att jag lever med.... har varit och är väldigt mycket just nu med renovering av hus, flytt sälja lägenhet byta bil mm för att nämna något av tokerierna...sen jobb och det vanliga då men nog om det.
Sj V5 150 växlar lite någon gång i 70 talets senare hälft :) |
Citat:
Will those 2 locos be able to download any time love the skins herlev |
7 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Nisse & hammar'n :).
--------------------------------------------------------------- Citat:
Maybe, I have got a lot of PM's over at N3V's forum regarding this locos after I showed some pics on them there also . And I get along well with the site owner ("Guriga") of HOTrainz (I have to ask him if I can get permission to release them first) so it is not entirely impossible ;). But NOTE, this is just fictional skins, they do not exist in the "real world" :grin:. ---------------------------------------------------------- Också några stationsbilder där en T43'a drar iväg med ett lokalt godståg till närliggande industrier. |
Citat:
Just like to ask you if you will ever release some of those Reskins you do You are a master in reskin Regards Tonny. [ herlev ] |
3 bifogad(e) fil(er)
Här kommer lite fler bilder med TMZ och torvtåg!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Semester, sitter och leker lite med TANE. För er som inte har tittat på postprocessing inställningarna, gör det: http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...essing_Effects
|
5 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder allihopa!
Och kul att någon lyckats få ordning på TANE :D _________________ Jag började mitt Trainz byggande med Smalspår för några år sedan men tycks ha rullat in på bredare vägar så att säga :D Men här är iallafall ett smakprov på vad som komma skall ;) |
6 bifogad(e) fil(er)
Tjusiga bilder allihopa (och välkommen tillbaka, bear ;):)).
------------------------------------------------------------------- En "Scania-tralla" passerar en öde järnvägsövergång nånstans i vildmarken ;):D. |
Tack Ekan ...
i dina landskap gör sig mina alster utmärkt :tumme_upp:
|
Hammaren, Rely och Ekan, "nederdel av kroppen utan kläder" tjusigt. Vilket djup och vilken härlig känsla av återblickar.
|
4 bifogad(e) fil(er)
Tack stickanw :).
--------------------------------------------- Det verkar vara en strykande åtgång på senap hos Skansgrillen (är väl raggarna som äter korv med bröd till både frukost, lunch å middag) ;):D:D. |
Kul senapsvagn, det är bara kapsylen i ena och hopklämning i andra änden som fattas. |
Citat:
http://4.bp.blogspot.com/-s9gt3CRAWT...0/Slotts.1.JPG |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32. |