Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Olaf Lindström 2008-09-08 18:55

Är det nåt att gnälla på gymnasiet!? Du får ju iaf gratis mat och litteratur och allt sånt där förmånligt som en annan måste betala!:( (nåja, köper man allt begagnat av andra så tjänar man ju o sparar på bidraget man får, snålänning i blodet)

Dson 2008-09-08 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
16 000 priopoäng så är den din för en natt! ;)

Åh, så uppiggande att veta!;)

Dson 2008-09-08 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Är det nåt att gnälla på gymnasiet!? Du får ju iaf gratis mat och litteratur och allt sånt där förmånligt som en annan måste betala!:( (nåja, köper man allt begagnat av andra så tjänar man ju o sparar på bidraget man får, snålänning i blodet)

Tror du missat att det inte är gymnasiet i sig jag klagar på - för i skolan trivs jag utmärkt! Sitta i en Volvo FH-440 6*2 2007 med I-Shift är la inte helt fel.
Däremot är det ju inte så lätt att ha råd med sovvagn med min ekonomi:p

Olaf Lindström 2008-09-08 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Tror du missat att det inte är gymnasiet i sig jag klagar på - för i skolan trivs jag utmärkt! Sitta i en Volvo FH-440 6*2 2007 med I-Shift är la inte helt fel.
Däremot är det ju inte så lätt att ha råd med sovvagn med min ekonomi:p

Nej, det är sant. Tänkte iofs mer åt ekonomihållet, det känns som att man inte har några utgifter på gymnasietid, gratis resor och allt!:D

Eric B 2008-09-09 19:59

Attans. Nu stängde ju Fredrik den intensiva "diskussion angående fotografering" tråden. Och jag som var så inställd på att argumentera där och tyckte dessutom att det var ganska kul, aja allt kul har sitt slut...

simonbertilsson 2008-09-09 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B
Attans. Nu stängde ju Fredrik den intensiva "diskussion angående fotografering" tråden. Och jag som var så inställd på att argumentera där och tyckte dessutom att det var ganska kul, aja allt kul har sitt slut...

Ja, jag som aldrig tröttnade på att Mr. X drog upp samma argument hela tiden!
Bättre illa fäkta än fly. :D

Schulz 2008-09-15 22:48

Dags att bidra med en tråkig händelse idag. Min Golf och jag kolliderade ganska rejält i en korsning vid Älmhults station. Dock har jag fördelen av att han undvek högerregeln som råder i korsningen.

Tyvärr är det förmodligen byebye till bilen, blir nog att lösa in den och köpa en annan. Så är det. Visserligen var det redan tid att byta bil, tur väl att jag inte nyligen hade fulltankat bilen, så omständigheterna verkar vara till min fördel.

Motorn är intakt av vad jag har bedömt, resten av fronten är totalkvaddad. :mad::(

Så jag har inget annat än att uttrycka mig på det här viset: :(:(:(:(:mad::mad::mad::mad::mad::tumner::tumner:: tumner::tumner::tumner:

Sparkfot 2008-09-15 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Dags att bidra med en tråkig händelse idag. Min Golf och jag kolliderade ganska rejält i en korsning vid Älmhults station. Dock har jag fördelen av att han undvek högerregeln som råder i korsningen.

Tyvärr är det förmodligen byebye till bilen, blir nog att lösa in den och köpa en annan. Så är det. Visserligen var det redan tid att byta bil, tur väl att jag inte nyligen hade fulltankat bilen, så omständigheterna verkar vara till min fördel.

Motorn är intakt av vad jag har bedömt, resten av fronten är totalkvaddad. :mad::(

Så jag har inget annat än att uttrycka mig på det här viset: :(:(:(:(:mad::mad::mad::mad::mad::tumner::tumner:: tumner::tumner::tumner:

Försäkringen borde väl täcka det mesta? Du kan väl också begära skadestånd av honom?

simonbertilsson 2008-09-15 23:27

Nu ligger man ju i lä efter Schulz tråkiga incident (beklagar verkligen), men tänkte ändå klaga lite...

Jag har just flyttat till en lägenhet i Hörby (vilket verkligen är sjukt gött!), men oj vad tiden flyger iväg! Kom just hem från Ikea med ännu fler platta paket, som det förmodligen kommer ta ett bra tag att få upp. Har inte en tom dag förrän på Fredag.

Schulz 2008-09-15 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Försäkringen borde väl täcka det mesta? Du kan väl också begära skadestånd av honom?

Tyvärr bara halvförsäkring, men erkänner han så får han stå för alla kostnader.

Basse 2008-09-16 02:58

Ligger själv i lä men har lust att klaga lite också. Kameran verkar inte gilla mig, i somras började den hoppa till Bildstilsmenyn när man bara nuddade kameran, vilket var väldigt märkligt. Behövde kameran så sköt upp inlämningen och nu är det värre än vanligt, vad jag än gör vill den hoppa till Bildstilar. Blir så less att jag inte ens orkar ta fram kameran nu.
Så nu blir det till att lämna in skönheten, men blir handikappad utan den också.

Det enda positiva var att lönen kom in idag - så måndagar är inte allt för dumma! (ibland)

Sparkfot 2008-09-17 19:13

En massa förbannat plugg tills imorrn!:tumner:

Dson 2008-09-17 19:36

Den där jävla, helvetiska skitskolan drog in våran transferbuss på delen Fyrvalla-Busstorget samtidigt som man senarelade avgångstiden från Furulund med 10 minuter, vilket innebär att flertalet inkl jag får stressa som idioter för att hinna med tåg och buss -.- Något att försöka få igenom i elevrådet sen *sucka*

Dson 2008-09-19 23:03

Gnäll igen - den där Dson måste ju kontakta psykolog snart?;).. Tappade kameraväskan i marken från lastbilen och vidvinkelgluggen "bröts av" från kamerahuset såpass att två plastbitar på fattningen gick av vilket resulterade i att hela objektivet inte går att använda och Dustinhome har stängt på helger... Så nu är jag fast med 40-150 mm fram till att objektivet är reparerat... :(

Positivt i det hela är väl att enda skadan var just 14-40 mm-gluggens fattning som pajade - annars verkar allt ha klarat sig bra.:)

_gege 2008-09-19 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Gnäll igen - den där Dson måste ju kontakta psykolog snart?;).. Tappade kameraväskan i marken från lastbilen och vidvinkelgluggen "bröts av" från kamerahuset såpass att två plastbitar på fattningen gick av vilket resulterade i att hela objektivet inte går att använda och Dustinhome har stängt på helger... Så nu är jag fast med 40-150 mm fram till att objektivet är reparerat... :(

Positivt i det hela är väl att enda skadan var just 14-40 mm-gluggens fattning som pajade - annars verkar allt ha klarat sig bra.:)

Lite tur i oturen då. Är väl lite värre om huset pajar :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:19.