Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   STW Vägskydd 1.2 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20410)

nejmeg 2009-07-10 09:00

Jag tror att alla vägskydd fungerar. Jag tar en vända in och provkör så återkommer jag lite senare.
Alla vägskydd funkade utom ett, som saknade trigger. Dock uppstår samma felmeddelande efter att jag la till trigger på vägskyddet. Provade även ta bort samtliga vägbitar men får ändå samma felmeddelande. Har inte använt större bitar än 20m. Myrorna i huvudet blir bara fler och fler..

ekankal 2009-07-10 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av nejmeg (Inlägg 187742)
Jag tror att alla vägskydd fungerar. Jag tar en vända in och provkör så återkommer jag lite senare.
Alla vägskydd funkade utom ett, som saknade trigger. Dock uppstår samma felmeddelande efter att jag la till trigger på vägskyddet. Provade även ta bort samtliga vägbitar men får ändå samma felmeddelande. Har inte använt större bitar än 20m. Myrorna i huvudet blir bara fler och fler..

Det kan ju vara ett av dessa kryptiska felmeddelanden som kan dyka upp utan förvarning trots att man inte har ändrat eller byggt om eller till något på en rutt.
Har ett liknande felmed. på en av mina banor, fast det gäller morabryggor.
Har provat allt jag kan komma på, bytt ut alla morabryggorna t.ex, men medd. kvarstår. Dock så fungerar banan helt felfritt både med A1-förare och när jag kör själv så jag väljer bara "continue" när medd. dyker upp och låtsas som det regnar och kör vidare tills jag ev. upptäcker något som är fel (det är uppskattningsvis 5-6 veckor sen medd. dök upp för mej, men än har jag inte upptäckt något som inte fungerar som det ska).

nejmeg 2009-07-10 15:19

Mystiskt, får väl hoppas på det bästa att det försvinner av sig självt på magiskt vis..

ekankal 2009-07-10 15:32

Kan ju tillägga, lite OT, att Trainz är fullt av div. mysko överraskningar.
Sitter och håller på att elektrifiera lite nya bandelar (i 2006 den här gången) och söker efter "Återledning 1-fas, 3-fas hög/låg" osv. som dom alltid har hetat hos mej.
Helt plötsligt utan att jag har gjort något speciellt eller inst. någonting nytt överhuvudtaget eller haft CMP öppet så att databasen skulle kunna ha uppdateras så heter dom "STW-återledning" bla bla bla...
Man undrar ju lite smått, hur f*n gick det till?

svenolov 2009-07-10 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av nejmeg (Inlägg 187754)
Mystiskt, får väl hoppas på det bästa att det försvinner av sig självt på magiskt vis..

Detta fel kommer inte att försvinna av sig självt. Det är en bug i skriptet som uphovsmannen måste åtgärda.

Johan.spe 2009-07-21 11:46

Hur får jag bommarna att fällas tidigare?

Hej alla, jag har tittat runt lite här på forumet (och läst beskrivningen man laddar ner) men jag förstår ej hur jag ska få bommarna att gå ner tidigare, då de just nu går ner när tåget är allför nära, och hinner ej vara nere innan tåget kört förbi... Hur ska jag göra?

Jag vill alltså veta hur jag gör för att bommarna ska gå ner när tåget är på ett visst ställe?

Mycket tacksam för svar
//Johan

flompe 2009-07-21 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.spe (Inlägg 188446)
Jag vill alltså veta hur jag gör för att bommarna ska gå ner när tåget är på ett visst ställe?

Mycket tacksam för svar
//Johan

Du får ändra meterantalet i triggern som du lägger ut på spåret. Om du har ett för lågt tal känner triggern av tåget försent och bommen hinner inte fällas helt.

Johan.spe 2009-07-21 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av flompe (Inlägg 188454)
Du får ändra meterantalet i triggern som du lägger ut på spåret. Om du har ett för lågt tal känner triggern av tåget försent och bommen hinner inte fällas helt.

Oj, där fanns det! ;) Tack för hjälpen!

Johan.spe 2009-08-11 18:24

Fungerar mycket bra nu! Men en sak jag saknar (och undrar om det är möjligt att fixa) är denna signalen, som används på stationer! Blinkar i orange men texten "Stop" på!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22.