![]() |
Aningen högt kanske? Lägre ner med balkas som kanske sticker upp mer? Annars en bra lass.
|
Enastående snyggt :tumme_upp::applad:.
Får man komma med lite konstruktiv kritik? Möjligen att lasten är lite väl hög (risk att det rammlar av lite skrot alltså). Minns att när man såg dom här vagnarna "live" i sin ungdom, så var dom sällan lastad med skrot högre än jäms med lämmarnas höjd. |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för synpunkter och konstruktiv kritik, sånt är mycket uppskattat!
kan det här vara lagom höjd på skrotet? Skrothögen blir dock lite för platt, ska lägga dit några pryttlar för att försöka få bort platt-intrycket... :) Edit: Bytt bild. lite mer jox i skrotet... |
Det känns lite fel att säga att ditt skrot ser snyggt ut men så är det ju! :D Hittade en tråd på mjforum som spånar om laster på O-vagnar och kan vara till inspiration till fler laster när du ändå är i farten http://www.svensktmjforum.se/forum/i...p?topic=8350.0
|
Citat:
tackar! Jo, den tråden har redan tjänat som inspirationskälla för att komma igång. Bra o hålla koll på grannforumen ibland... :) tack för "heads-up"! |
Tjusigt!
/æ |
Ser att du använt en bulklast som bas och lagt på lite rostiga balkar. Det ger ett väldigt naturligt intryck - tack för tipset! Ruskigt snyggt !!!
Jag har själv, i min ungdom (tidigt 60-tal), lastat O-vagnar med skrot från varven i Sannegårdshamnen i Göteborg och kommer ihåg hur det såg ut. |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack, ja jag tror det blev en hygglig kompromiss. Modellera skrot kan lätt bli väldigt mycke...
Trodde jag skulle ha vagnarna ute på spåren nu, men självklart ska det ju strula. När jag kommit så här långt, så hänger sig sk**n. Det är naturligtvis nått i modellen som inte vill. Ett tag trodde jag löst det, genom att köra "LOD_arranger", 4 vagnstyper kunde jag då placera, men den 5:e skräpa sig. Tar ju sån kolossal tid att felsöka, då hela rasket ska startas om igen.. och igen... och igen... mummel. Går alldeles utmärkt att titta på vagnarna i "asset editor" och då hoppas man ju att allt ska vara frid... Men men... Äventyret går vidare. Men inte idag dock. :) |
Det är väl alltid något som ska strula. Tråkigt skulle det vara annars om det gick som på räls ;)
Järnskrotet ser iaf. bra ut på lite avstånd! |
Hej Mazz!
Strålande bygge av vagnarna! Hoppas du klarar av irreterande felen. Lycka till! |
2 bifogad(e) fil(er)
Så där då.
Bara lite kvar nu. 11 st. blev det för stunden. |
Hej! Riktigt snyggt :tumupp:
|
Snyggt!
Var fick du tag på loken? |
Citat:
Loken? Ingen aning, dom bara fanns där... :ide: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=21820&page=4 :) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:29. |