![]() |
När finns loket ute för nerladdning. Älskar tanken på att växla med en V3.:drool:
|
Citat:
|
Väntar med stor förväntning på träklumpen, veträä på sextiotalsstockholmska.
Jobbade och åkte i en sån maskin en kort period under slutet på sjuttonio, det var minst sagt en skakande upplevelse för det där svänghjulets motvikt under förarhytten gjorde att den skakade upp och ner hela tiden och olika frekvens beroende på farten och ett mycket lustigt lok att åka i med fem alt sex personer i förarhytten eftersom det inte fanns plats för växlingslaget någon annanstans. Men det är ett måste på svenska godsbangårdar. |
Citat:
|
Hur går det?:D
|
Citat:
|
Citat:
|
När kommer V3 ut til download
|
Citat:
|
Rent generellt kan man väll säga, snälla tjata inte.
Vi som bygger modellerna till Trainz gör det på våran fritid när vi känner för det, har tid och orkar. Om ni känner er allt för otåliga i väntan på nya object så är det bara att plocka fram polygonnyckeln och skruva ihop några egna. Anmäl er gäran som Alpha/Beta testare men då förväntar vi oss också att ni inte bara vill ha grejerna före alla andra utan också lägger några timmar på att hitta fel och brister samt skriva kommentarer. Sorry att jag lägger mig i det här, men ibland har jag lite svårt för "Vill ha, Vill ha...." låt saker ta sin tid, modellerna släpps vartefter skaparna känner sig nöjda med dem. Ps, stör inte Sven med för mycket annat jobb nu för jag hoppas ju att han koncenterar sig på att få färdigt signalsystemet. |
Okej. gp3119
|
Släpper snart en beta!
Har enhälligt, själv beslutat släppa en beta på V3, så att många får testa. Tyvärr finns ett skript-error på lyktorna som jag inte hittar orsaken till, men om Svenolov har tid så hittar han det säkert (påstår en hårt prövad "skript-dyslektiker"!). Loket är ordentligt animerat med vaggande gång, luckor, dörrar, fönster och vindrutetorkare som "flyger och far". Dräneringsrör som droppar och motor som skakar, men som sagt - än behövs mycket skriptning, men loket är körbart i CAB-mode men inte helt lättmanövrerat.
Gamle Åssbon kommer att uppträda som lokförare, växlare och kopplare vad det lider men mycket är inte klart. Skall berätta lite om orginalet i denna tråd vad det lider! |
är det någon skilnad på v loken och v3 loken??
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:35. |