Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Trollhättanrutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=3417)

Totte 2006-10-11 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Hej!

Har ni kollat på eniro.se och deras kartor? Där kan man få rätt detaljerat och dessutom flygfoto samt hybrider, dvs flygfoto med markeringar av vägar med mera.

MVH Kenneth

Tack! Eniro är faktiskt bättre än hitta.se har jag märkt. Det blir bra hjälp när det gäller skog och åkrar, men tyvärr inte hur växlarna ser ut.

Huffus 2006-10-11 11:19

Ville bara inflika ett grattis, eftersom "50-sidorsgränsen" är passerad även här :D
Uffe.

Totte 2006-10-13 16:57

1 bifogad(e) fil(er)
Nu är det jätte strul med rutten. Strulet uppkom genom ändring av spåret. Tog bort en växel och ersatt med vanlig rak spår. Jag vet inte vad meddelande betyder. Nå´n som hade liknande?

knebert 2006-10-13 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Nu är det jätte strul med rutten. Strulet uppkom genom ändring av spåret. Tog bort en växel och ersatt med vanlig rak spår. Jag vet inte vad meddelande betyder. Nå´n som hade liknande?

Hej!

Jag hade ett liknande problem med en rutt som jag satt och byggde lite på, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad det var för något.

Går det att ta bort den biten som de blåa strecken finns vid på den bilden? Går det inte att göra det i RE så får man försöka leta upp det i world-filerna.

MVH Kenneth

Totte 2006-10-13 17:28

Jag testade den lilla spårbiten genom att spara och så kom detta meddelande.

Totte 2006-10-15 17:57

Hej!
Det gick inte att rädda rutten som har fel. Igår tog jag tillbaka backupen från 6 oktober och började om från utanför Kornsjö. Nu har jag lyckats lägga spåren till Ed. Ed spåren är på gång. Jag gjorde en ny backup nyss innan jag fortsätter med spåren i Ed. Hoppas jag klarar av resten. Vi får se.

Basse 2006-10-15 18:02

Synd att det inte löste sig. Hoppas det går bättre nu! :)

Totte 2006-10-17 21:51

Hej!
Nu är spåren utlagd 32 km från Kornsjö. Tre km kvar till Bäckefors. Fungerar perfekt.

Sparkfot 2006-10-17 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Nu är spåren utlagd 32 km från Kornsjö. Tre km kvar till Bäckefors. Fungerar perfekt.

Härligt å höra! Hoppas det rullar på bra med ditt bygge!:)

Totte 2006-10-20 17:33

Mer om spåret...
 
Hej!
Nu har jag lagt ut spåret till Dals Rostock.
Nu undrar jag vad ni tycker hur jag ska lägga spåren i Öxnered. Ska jag blanda den gamla och senaste. Jag tänkte på den sällsynta växelkryssningen tillsammans med nya dubbelspåret till Trollhättan. Jag kommer även dra spåren till Uddevalla och till Herrljunga.

F1200 2006-10-20 17:42

Hej!
Först tack för din fina rutt. Jag tycker att du ska välja den unika lösningen med korsande järnvägar, eftersom det är unikt för Sverige.

smajlet 2006-10-20 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Nu har jag lagt ut spåret till Dals Rostock.
Nu undrar jag vad ni tycker hur jag ska lägga spåren i Öxnered. Ska jag blanda den gamla och senaste. Jag tänkte på den sällsynta växelkryssningen tillsammans med nya dubbelspåret till Trollhättan. Jag kommer även dra spåren till Uddevalla och till Herrljunga.

Hej!
Jag röstar på den gammla med spårkryss.ABSOLUT INTE EN KOMBINATION.
Antingen gammalt eller nytt,det där med uddevalla och herrljunga låter toppen.Vilken toppenrutt det här kommer att bli.
Lycka till och god forsättning

Totte 2006-10-20 19:33

Hej!
En fråga till er som känner till spåren mellan Dals Rostock och Eriksstad. Är det enkelspår hela vägen?
Tacksam för svar.

mattiasb 2006-10-20 20:59

Hur blir det med spåren trolhättan gbg?
Ska du ha in den nya biten dubbelspår lr köra helt på det som finns nu??

Totte 2006-10-20 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av mattiasb
Hur blir det med spåren trolhättan gbg?
Ska du ha in den nya biten dubbelspår lr köra helt på det som finns nu??

Det blir den biten som finns nu.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:55.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009