Citat:
Huset bakom Ma. Ser ut som ett av kvarteren, som medföljer i TS2009. Så jag antar, att bilden kommer från TS2009 och då kommer min fråga. Hur har du fått till, en så bra skärpa. Själv tycker jag, att alla mina screenshots i TS2009 bara blir skit i jämnförelse med TRS2004/06 och detta har jag trott, helt beror på att TS2009 sparar som jpg och TRS2004/06 i tga. |
1 bifogad(e) fil(er)
En hyttbild:
|
Citat:
Det ända jag gör med mina bilder är att minska ner dom till 800X600. Sen beror väl bildkvaliteten en hel del på hur bra grafikkort och vilken bildskärmsinställning man har, ju större destofler pixlar = tydligare bilder. MVH. |
Citat:
|
För mig blir TGA-bilderna i ScreenShots-mappen både spegelvända och uppochner?!
|
Citat:
Annars är XnWiew också ett av många bra gratisprogram att öppna tga.filer med. |
en liten rutt
3 bifogad(e) fil(er)
Började bygga lite smått i natt
|
Hej Marcus.
Jag har hittills köpt mest engelskspråkliga tillägg till TRS 2006. Men det finns ju flera intressanta saker på Blue Skys sida. Är detta den det enda tillägget du har (än så länge)? Vilket Trainz har du själv och hur går det till med installationen och hur blir det med språket? Vet du något om hur Blue Skys tillägg fungerar med TS 2009? |
Konfunderad
1 bifogad(e) fil(er)
Står dessa "Endpoles" rätt eller ska dom vridas ett halvt varv?
Har för mig att dom står helt rätt. |
Citat:
|
Ekan, du är själv klart bäst att bygga rutter. :):tumupp: Jag ska blir en glad kille när du är färdigt med din rutt. Väntar och väntar...::visslar:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Tack för alla positiva kommentarer :).
Det kommer nog en bana så småning om. Här är ett gammalt SJ-koncept InterRegio-tåg. (Tack Janne för hjälp med loggan :)) |
Riktigt snyggt! :tumupp:
(Inga jättefascinerande nyheter dock:D) Jag undrar om du har några tips på marktexturer? Tänkte peta lite grann inne i Trainz istället för utanför men saknar bra gräsliknande texturer som inte ser ut som något från en ask med färgkritor ;) |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag kan tipsa om denna marktextur som jag tycker ser ganska bra ut.
Sök WS gras på DLS så finns det några stycken. :) |
Helt fantastiskt!!! You are the MAN!!!!!:tumme_upp:
|
7 bifogad(e) fil(er)
Nu när värmen har slagit till ordentligt så får man väl gå och bada, lika bra att man gör det i Trainz också.
|
Helt otroligt och makalös du är! Du kan verkligen bygga.
|
Snälla sluta Ekan, Grannarna klagar på översvämningen. (Dräglet)
Helt otroligt vad fint det är. |
Nu ska jag ta och ställa en fråga till ekenkal.
Vad är det för arbetsvagnar på denna bild? Och vet du vart du fick tag i dessa? Mvh/D http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1234103056 |
Citat:
|
Citat:
Mycket intressant sida det där :) |
http://i107.photobucket.com/albums/m...Screen_001.jpg
En bild från en spårvägsrutt jag börjat bygga på. |
Citat:
|
Slurp. Vart fick du tag på spårvagnarna? Fint.:tumupp:
|
Spårvagnen är härifrån: http://www.trsbingen-nahverkehr.de/php/news_index.php och det är Djurgårdslinjen jag har börjat provbygga lite på.
|
Mycket snygg bana :-)
Kommer den för nerladdning sen? ;) |
Citat:
Blir lite nyfiken på spåren, ser mycket bra ut med asfalten som har spruckit i kanterna mot själva rälsen. Är det alltiett med räls och väg som en spline, eller? Och vart kan man hitta dom någonstans? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tåg Mot : Jönköping :
|
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
De' va' ju de' ja' sa, Nisse.
Du skulle aldrig ha låtit Dson sommarvikariera hos dej :D:D. Bassängen finns på DLS, heter någonting med Olympic Swimming... |
Knep och knåp
4 bifogad(e) fil(er)
Har inte haft mycket tid till att sitta och pilla med trainz eftersom jobbet kräver ganska mycket, men lite har det blivit iaf.
Och anledningen varför det är 3st olika räls beror på att jag började "slöbygga" utan någon ide, har dock inlett det jobbiga arbetet med att byta ut all ljusgrå räls. |
Citat:
Jag vet att jag har dem installerade men hittar inte dem.. :( |
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ett tomt torvtåg.
|
4 bifogad(e) fil(er)
Supersnyggt ekan! Här kommer lite från mig, Uppsala på kvällen. Mörkret dämpar fulheten lite grann...;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:39. |