![]() |
Tack Lasse för komentaren.
Signalerna är klara runt om centralen och Olskroken. Så jag placerar 10 st siding i denna bangård. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ytterligare namnfråga om bangårdar.
Jag har gett namnet "Tågtvättspår", blir det bra? De andra vet jag inte vad spåren ska heta. |
Citat:
Göteborg C, tvätthall...samma sak där, enkelt att förstå vad man menar. Tågtvättsspår säger inte mig något, har man det som någon form av actionpunkt är det ganska svårt att veta var på banan det ligger egentligen. Tycker det är bättre med så specifika namngivningar som möjligt. Tror du förstår vad jag menar! |
Citat:
Tack Erik! Det blir Göteborg C Tvätthall. Motorvagnshall har jag inte till min rutt så det blir utan. Kan vi säga istället Göteborg C motorvagn uppställning spår xx? Den stora hallen vid Olskroken gav jag namnet Olskrokenshall spår xx. |
Citat:
När det gäller hallen vid Olskroken, är jag mer inne på "Göteborg, Olskrokshallen spår xx" för att kunna placera var hallen ligger på banan, för de som inte känner till det. Märk nu att jag inte använde Göteborg C som referens... Ett litet förslag bara, i all välmening! |
Göteborg C färdig.
Hej!
Nu är Göteborg C färdig! Puh! Med signaler och allt. Utom vissa objekt som jag väntar av 3D-byggare. Jag håller sakta på med industriområdet väster om Göta älven och det är snart färdigt. Det går långsamt p.g.a feber och hosta. |
Lycka till, och krya på dig!:)
|
5 bifogad(e) fil(er)
Jaha, nu har jag hållit på med rutten trots min febriga förkylningen. Idag känner jag mycket bättre, men fortfarande matt.
Så nu är Göteborg färdig, med signaler, platformnamnen ja allt. Det är lite kvar är industriområdet kvar till väster om Göta Älv. Sen kommer jag att fortsätta mot Mölndal (Hawk blir glad). Jag fibogar bilder här och njut av dem! |
Härligt, det ser väldigt bra ut!:applad::applad::applad:
|
Tack Bönan! :)
|
Ser mycket bra ut! Vill egentligen inte fråga, men...hur mycket är det kvar nu? Längtar...
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ja du! Jag har bestämt mig att släppa rutten när jag är färdig mot Mölndal och Mölnlycke.
Sävenäs-Jonsered, Bohusbanan och Hisingen får vänta ett tag längre fram. |
Ser att du har råkat stava fel på Angered, du har skrivit Angnered. En liten synpunkt bara.:)
|
Citat:
|
Citat:
Ser virkelig frem til å framføre containertog Kristiansand - Gøteborg:tumme_upp: |
Ja, man längtar ju!:grin: Tänk om man hade kunnat "sätta ihop" Trollhättanrutten med VBSR som man kan i trainz, det hade varit härligt!;)
|
Citat:
|
Inte mycket till aktiviteter i TRS, man sätter ut ett tåg och kör det, eventuellt kan man sätta ut fler och låta AI köra resten. AI:n är betydligt smartare än i MSTS, man kan få den att växla ihop ett tågset, lasta och lasta av osv.:)
|
Hej!
Jag har tappat lusten nu. Orsaken är OpenRails. Min rutt funkar inte alls hos OpenRails. Har inte lust att leta efter fel på någon växel som spökar OR. http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/0002041D.gif |
Citat:
Dessutom kan det med OR faktiskt bli en liten extra finess... Genom uktrainsim så har vi ju faktiskt en kontaktväg till utvecklarna och ifall Trollhättan fungerar i MSTS men inte i OR, så kan det mycket väl vara intressant för OR-utvecklarna att kika på. Det tillför ju i så fall även kunskap till dom eller om det faktiskt är ett fel i rutten, det kan dyka upp hjälp att hitta det. Så, mitt råd är att bygg vidare på din suveräna rutt med MSTS som referens. Trollhättan i OR löser sig förr eller senare. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ja, jag fortsätter bygga. Open Rails får rätta efter oss!
Du, Mazz får gärna vidarebefodra bilden om felmeddelande till Uktrainsim. Eller så kan du läsa loggfilen, bifogar här. |
Prøv å åpne ruten i Open Rails, etter at programmet lukker på grunn av feil åpne Open Rails log filen som ligger på skrivebord, les igjennom innholdet og send det til OR-teamet hvis det står noe der som kan være av interesse for dem. De har som mål at det som fungerer i MSTS skal fungere i OR. Mange av mine lok/vogner fungerer ikke i OR.
:) |
6 bifogad(e) fil(er)
Tack nohab för upplysningen om loggfilen.
Ja, jag tog Köpenhamnståget och körde... |
Mycket bra byggt, Totte!:tumme_upp:
|
Suveränt, som vanligt, Totte :).
|
Tackar! Det värmer!
|
det ser väldigt bra ut, Totte :Yeah:
|
Løser seg nok med Open Rails, bare ha litt tålmodighet. Ruten ser forøvrig veldig bra ut, gleder meg til å kjøre på den. Stå på :)
|
Kanon Totte. Du får inte ge upp nu. Stå på dig. Du gör ett toppen jobb.
|
Citat:
Venter som sagt i dyp lengsel på din undrebare rute:tumme_upp: |
Ja, det löser sig säkert med OR. Det har inte fungerat för mig med någon rutt alls, så det behöver nog inte vara din rutt det är fel på. Den funkar ju i MSTS!;):D
|
Stå på
Ikke bli motløs, Totte. Vi er mange som setter pris på arbeidet ditt. Det her ser fantastisk bra ut. Open Rails problemene løser seg sikkert framover.
|
Citat:
Här ligger spårvagnsspåren på bron över Slakthusgatan i en signalreglerad s.k. spårförslingring så att man i princip kör enkelspår utan växlar. Bron där är den som Västgötabanan använde innan det blev spårväg. Den kommer snart att ersättas med en dubbelspårig betongbro. http://sv.wikipedia.org/wiki/Angered...3.B6rslingring http://upload.wikimedia.org/wikipedi...rslingring.jpg |
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack för uppmuntrade svaren! Bombardier Train, tack för du länkade till trappuppgångar, de passade bra! Två bilder visar jag, först Mölndal och sen Oslo som också fick trappuppgångar. |
Ser bra ut!:tumme_upp:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Mölndal växer med vägarna! Jag la mycket jobb med vägarna och när de är klara så kommer husen och träden. Lägg märke till att jag la spårvagnsspår i en bit. För spåren ligger ganska nära stationen. |
Ser ut att bli bra!:tumme_upp:
|
Totte,
ser helt underbart ut, ser fram emot att få köra till mina gamla hemstationer, Almedal, Mölndals Nedre och Mölndals Övre, där jag började under ett dimmigt 70 tal. Såg annorlunda ut på den tiden, men minnet finns kvar av Stins Tebring på MdN och Xstf Öfverström på MdÖ. Man var inte Du med dessa respektingivande herrar på den tiden. På Mdö kommer en Z65 att passa utmärkt, vi hade 507 som vår amskin... på MdN var det T21 V3 och T44. Tiden går men tack vare Dig och andra experter så kan vi minnas en ungdom då allt var enkelt, lossa tågbromsen, lägg környckeln i framåt och koppla upp..... Lycka till önskar Lasse J |
Snygg byggt!!:):)
|
Vilka härliga komentarer! Tack så mycket!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:21. |