![]() |
Citat:
|
Hej!
Det verkar luta åt den gamla kryssningen i Öxnered enligt omröstningen. Nåväl, jag har lagt ytterligare spår till Skälebol (utanför Erikstad) och där finns tre växlar. Ena spåret är från Mellerud och två är säkerhetsspår med stoppbockar. Ja, jag närmar ju till Öxnered snart. |
Nu är spåren lagd fram till Öxnered....
1 bifogad(e) fil(er)
Hej alla forumvänner!
Jag har nu kämpat med spårläggningen till Öxnered. Det blev många små spårbitar att pyssla ihop. Allt funkar perfekt. Det blev enligt omröstningen att det skall vara den gamla unika korsningen. Spåret rakt fram går till Trollhättan, till höger går till Uddevalla och till vänster går till Herrljunga via Vänersborg. |
Bra jobbat:tumupp: :tumupp: :tumupp:
/Magnus |
Bild till....
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag tog bilden från Track Viewer. |
Hej!
Det ser ju härligt ut dettta med denna intressanta korsning:) Hoppas bara att det går bra att signalsätta den ochså. MVH Kenneth |
Men om man skulle vilja köra från t.ex. Trollhättan till Uddevalla hur gör man då? Rundgång i Öxnered?
Eller det blir ett triangelspår också? |
Citat:
|
Ursprungligen postat av mattias_train
Men om man skulle vilja köra från t.ex. Trollhättan till Uddevalla hur gör man då? Rundgång i Öxnered? Eller det blir ett triangelspår också? Vi körde faktiskt vissa avgångar G-Uv via Thn Öx, på min tid, 70 tal, gick till så att vi körde X9 alt X7 och bytte hytt i Öx. Var det någon gång loktåg, så var det rundgång som gällde. hälsar Lasse J |
Citat:
Om det var rundgång det vet jag inte om. Kanske när lokdragna tåg från Trollhättan, så kopplades loket av och körde till sista vagnen riktningen mot Uddevalla. |
Nyhet om Oslo-området
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har gjort ett nytt spårsträckning med dubbelväxel, så att man kan köra från stora bangården direkt ner mot söderut. Toppen va! För det andra har jag satt dit en växel som tar bort spårrundgång. Det är förhoppningsvis lättare att skapa aktivivtet. |
Hej på alla forumvänner!
Nu har jag nått Trollhättan och håller på spårlägger där. Även också Vänersborg. Micke håller på göra mäktiga Trollhättanbron åt mig och snart är på plats. Jag har fått hyttfilmer av Erik H och det hjälper mig mycket. Ena filmen handlar om från Trollhättan till Eriksberg och den andra från Öxnered till Göteborg. Aj aj, det blir tufft att lägga spår i Göteborg, massor av växlar. Det kommer att dröja med bildvisning till forummet, men jag kommer att skriva om ruttens status. Hoppas allt är väl med er alla i forummet. Ha´t så bra! |
När du sedan kommer till Göteborg, är det tänkt att ha lite diverse spår till de olika bangårdarna eller du slutar med att köra rakt in på centralen?
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:51. |