![]() |
4 bifogad(e) fil(er)
Mer bilder! Jag tog Kustpilen från Göteborg som ska till Kalmar. Ni känner väl till områden?
|
Ser jättebra ut!:tumme_upp::tumme_upp: Har dock aldrig varit i dessa trakter så kan inte kommentera om det är likt.:rolleyes:
|
Visst känner man igen sig, särskillt ställverket med alla elledningarna,:applad:
trotts att det är sällan jag passerar dessa traker nu för tiden. Fantastiskt bra jobbat. Ser verkligen fram emot denna rutten, kommer att bli väldigt beroendeframkallande och min fruga kommer förmodligen att bli sur haha. |
Håller med föregående talare att det ser bra ut. Kan dock inte säga var det är, då jag inte (tror jag!?) åkt förbi där. Bra jobbat Totte!
|
Visst nu börjar det likna hemtrakter.... Först Boråsbanan vid Flöjelbergsgatan i Mölndal, därefter riktning österut med Ericson till höger. Sedan arbetar vi oss uppför 12,5 promillestigningnen till vägporten vid Gunnebogatan ca km 7+900 från G, vi närmar oss Banvaktsstugan Lackarebäck Övre sedan på sista bilden en vy över Boråsbanan och HSB området Enerbacken alldeles innan infarten Mölndal Övre.
Det är änna som förr i tiden.... Skulle bara varit 2 multade Du2 med gmala G och O vagnar i kroken.... Jag lyfter på hatten för ett excellent arbete Hälsar LasseJ |
Va härligt med fina komentarer! :)
Jag håller på ännu med landskapsbygge mot Mölnlycke. |
Jag kan inte annat än sälla mig till hyllningskören. Vilket fantastiskt arbete! :applad::tumme_upp:
Och visst känner man igen sig. Inte bara på Boråsbanan utan även på alla andra sträckor du byggt. Fantastiskt!! Stort tack för alla glimtar du ger oss över hur bygget fortskrider. /Micke |
2 bifogad(e) fil(er)
Tack Micke och alla andra för trevliga komentarer!
Bygget pågår fortfarande i Mölndalområdet, men det är snart klart där. Njut av två bilder! |
Dette blir megabra. Stå på Totte.:tumme_upp::applad::ber:
|
Det blir bra dethär!:tumme_upp:
|
Mölndal färdig...
8 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, nu är Mölndal färdig utom signaler och carspawn. Ska så småningom fortsätta mot Mölnlycke. Här kommer bilder och njut av dem. Glad Påsk! |
2 bifogad(e) fil(er)
Mer bilder...
|
Meget fine bilder, jeg er imponert over arbeidet ditt.:tumme_upp:
|
Totte som jag skrivit så många gånger förr här, rutten kommer att bli underbar att köra när den blir klar. :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:
jaj69 |
:tumme_upp::tumme_upp: Mrgabra Totte , gleder meg som en unge til den er klar :tumme_upp::tumme_upp:
|
Snyggt Totte!!:tumme_upp:
|
Det ser mycket bra ut.:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:
|
Ser jättebra ut, jag längtar! Så där bra kan jag inte bygga!:tumme_upp:
|
Broder Totte,
När jag var nere och kollade på Mölndals Nedre så låg det en tom systembolagskasse på plattformen, men det är nog det enda som saknas... Lyfter återigen på hatten...... fast nog skulle MIce 321 TB maskin med ett antal makadam vagnar på sidospårtet vara en tillgång eller hur...... En trevlig påsk hälsar lasse J:tumme_upp: |
Citat:
Tack för trevliga komentarer! Micke 321 TB maskin, var finns detta lok? |
Citat:
Hälsar Lasse PS; Du behöver inte lägga till systembolagskassen, dom hade städat i dag på moronen! DS |
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Har byggt lite till på Mölnlyckebanan. :Yeah: |
Bravo!:applad: Vad är det för granar du har på bilden? Behöver fler till min rutt.:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Här är granarna! |
Citat:
|
har byggt lite mer...
7 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag byggde lite mer, och det närmar sig till Mölnlycke! På bild 2 ser ni Gunnebo Slott. http://www.aftonkuriren.se/?p=11394 Sista bilden syns lite glimt av Mölnlycke station. |
Meget bra Totte. Dette kommer til å bli en super rute.:tumme_upp::ber:
|
Min mor gick bort i natt
Hej!
Tack för komentarerna! Min mor gick bort i natt och jag tar uppehåll med ruttbygget. |
Så sorgligt och hemskt, Totte! Det är verkligen inte roligt att förlora en närstående. Jag förstår att du gör uppehåll med rutten, du måste ju tänka på din familj!:(
|
Det var inte roligt! Förstår också att du gör paus med rutten. :o:(
|
Citat:
|
Citat:
|
Hej beklagar sogen ,ja att du tar en paus från ruttbygget här helt rätt. Täck nu
i först hand på din familj. Mvh jaj69 Jan-Anders Johansson |
Beklagar sorgen Totte. Förstår att du vill ta en paus nu och samla tankarna. Vet hur jobbigt det är. Jag har ingen av föräldrarna kvar i livet...pappa dog i lungcancer och mamma i lunginflammation...
|
Leit å høre om moren din. Jeg kondolerer.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Tack för ni beklagar min sorg.
Jag har byggt lite grann till Mölnlycke. Växer ännu. |
Det blir bra!:tumme_upp:
|
Citat:
Först av allt vill jag uttrycka mitt deltagande i Din sorg, även om ens föräldrar nu börja att åldras , mina i 90 årsåldern är ändå förlusten av dem en stor sorg. Att Du ändå orkar fortsätta med en så världslig sak som MSTS väcker beundran. Jag lyfter återigen på hatten för Dina prestationer och bugar ända till golvet Hälsar LasseJ |
Citat:
|
Mölnlycke klart...
5 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack så mycket för era beklagelse för min sorg. Min svärfar, min mor och 3 goda vänner gick bort. Så vi hade det jobbigt. Ja, det var ett tag sen jag visade bilder. Så äntligen är Mölnlycke färdig och visar bilder nu. Sen ska jag påbörja med placeringar av vägskydd, hastighetskyltar, signaler och carspawn. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27. |