Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Trollhättanrutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=3417)

Basse 2006-11-10 10:35

Låter fantastiskt Totte! Hoppas det går bra :)

mattias_train 2006-11-10 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Även bangårdarna, småbitar till Uddevalla, Stockholm och Malmö.

Men skulle du inte också bygga Herrljunga-Öxnered-Uddevalla?

Totte 2006-11-10 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av mattias_train
Men skulle du inte också bygga Herrljunga-Öxnered-Uddevalla?

Javisst, det med. Det stod ju i tidigare inlägg att det skulle vara så. Jag har redan gjort Vänersborg stationens spår klara. Jag behöver hyttvideo från Öxnered till Herrljunga och mot Uddevalla om nå´n har, vore jag hemskt tacksam.

Totte 2006-11-12 20:49

Bilder från Vänersborg

2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu är spåren färdig i Vänersborg och stationen med perrongen gjord av Micke (ej färdig än).
Bron verkade vara lik verkligheten och jag laddade ifrån Trainsim.com.

Totte 2006-11-13 16:19

Lång stålbro...

Hej!
Nu söker jag 200m lång stålbro som skall placeras 3 km öster från Vänersborg.
Jag är tacksam om ni ger ledtråd till download, eller om ni har bro att skicka över.

Ni kan kolla satelitbilden genom enrio.se

knebert 2006-11-13 16:45

Citat:

Hej!
Nu söker jag 200m lång stålbro som skall placeras 3 km öster från Vänersborg.
Jag är tacksam om ni ger ledtråd till download, eller om ni har bro att skicka över.

Ni kan kolla satelitbilden genom enrio.se

Hej!

Kollade en sväng på train-sim.com (lätt att komma in där numera:) ), där fanns en hel del...Har du någon bild eller något som visar hur den ser ut? Då är det lite lättare att leta.

MVH Kenneth

Totte 2006-11-13 16:49

Jag har ingen bild att visa.

Tack Kenneth!
Jag hittade bron som passar bra där. Den fanns hos trainsim.com

Totte 2006-11-14 19:29

Två bilder...

2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Bild nr ett är klaffbron i Vänersborg. Bild två är den stora stålbron som jag hittade från Trainsim.com. Tack Kenneth!
Ni ser att jag placerade vindkraft, det är för jag mäter varje km punkt. De skall tas bort när jag är färdig med rutten.

magnus_y1 2006-11-14 20:09

Härligt, men det ser ut som bron ligger illa till.............:rolleyes:

/Magnus

Erik.H 2006-11-15 14:41

Citat:

Hej!
Bild nr ett är klaffbron i Vänersborg. Bild två är den stora stålbron som jag hittade från Trainsim.com. Tack Kenneth!
Ni ser att jag placerade vindkraft, det är för jag mäter varje km punkt. De skall tas bort när jag är färdig med rutten.

Bron på bild 2 är inte helt olik den i verkligheten. Kanske att det skulle vara en ljusare färg bara :)

rukka74 2006-11-16 09:31

Hello,

first of all I appologise for writting in English, hope that's okay for you guys.

Yesterday I struggled over the Trollhättan route and downloaded it (the Light version) - I am really impressed, that's great work! :tumupp:

I am just wondering if there are some activities available for download? I've found some on trainsim.no. But when installing the apk's it says that it requires a route with uid=trollhattan. Is this probably the "full" version?

What is actually the difference between light and full? Where could I find the "full" version?

Thanks for help
Christian

Byggare Bob 2006-11-16 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av rukka74
What is actually the difference between light and full? Where could I find the "full" version?

Thanks for help
Christian

There is no "full version", light in this case, means that the route was recompressed to a smaller download size with RouteRiter, than it was in the beginning.

"Trollhattan Light" is the full route, despite to the misleading title!
(I myself wonder why Hawk and Totte, just renamed it to this "confusing" title???)

Totte 2006-11-16 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av rukka74
Hello,

first of all I appologise for writting in English, hope that's okay for you guys.

Yesterday I struggled over the Trollhättan route and downloaded it (the Light version) - I am really impressed, that's great work! :tumupp:

I am just wondering if there are some activities available for download? I've found some on trainsim.no. But when installing the apk's it says that it requires a route with uid=trollhattan. Is this probably the "full" version?

Thanks for help
Christian

Hi!
Thanks for liking my route! There are no activities, the reason is that activities demands swedish locomotives and cars. It means you that live overseas have to build your own activities.
Fullversion is Göteborg-Oslo. I keeping on now with Trollhättan_2 and add the route to Gothemburg. It will probably take a long time before it`s ready.
WITH KIND REGARDS

Totte 2006-11-16 20:48

Trollhättans spår färdig....

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu är Trollhättans spår färdig! Puh! Här visar jag TrackWiever-bilden om spåret.

Totte 2006-11-20 00:02

Ruttens status...

1 bifogad(e) fil(er)
Jag visar en karta om ruttens status.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:09.