Bygget går framåt. Hittills är fyra spårvägslinjer, två S-bahnlinjer och tre busslinjer på gång. Ändhållplatsernas namn anpassas nu till destinationerna på Tatravagnarna och V6e-vagnen.
http://i187.photobucket.com/albums/x...400/Stadt9.jpg Linje 21 vänder vid S-bahnhof Schöneweide (som nyss hette Löwenmarkt). http://i187.photobucket.com/albums/x...00/Stadt10.jpg Ett par multade ledtatror på stomlinje 13 avgår från hållplats Vogelbeerallee (Rönnbärsallén). http://i187.photobucket.com/albums/x...400/Buss-1.jpg Och så en buss. |
7 bifogad(e) fil(er)
Mycket snyggt Kristian. "Sta'n" ser riktigt levande ut när du har fått med lite träd å grönt också.
Är det ett helt eget bygge alltihop? Skickar lite bilder på ett X2 som bl.a passerar ett godståg som stannat för möte. |
Jätte fin ekan, som vanligt. Har Jag sagt att jag väntar på ditt rutt Axiously? :grin:
|
Kristian :)
Var hittade du bussen? ;) |
1 bifogad(e) fil(er)
Mycket snyggt Ekan och Kristian! :)
Här är en bild från mig. |
Citat:
Tack Alex och Ekan, mycket snygga bilder från er också.:) Ekan: Det är mitt eget bygge, grunden var en "tocken däringa" rutig basplatta.;) |
Citat:
Men hur kan du ändra namnet var bussen ska hän? Jag kan inte det på dem bussarna som jag har laddat hem där ifrån.. |
Citat:
|
Jaha :)
Tack så mycket :) |
Alex: Mycket snyggt! Är din bana lite mer "huvudlinje" med högre STH? Det lite mer i min smak än lantliga banor (inget illa menat Ekan, du bygger jättesnyggt;))
|
Tack Kristian och Bönan! :)
Bönan: ja jag hade tänkt att det skulle vara en en sträcka som är dubbelspår med högre STH men sedan gå ihop till enkelspår. |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Några bilder från stationen Kungensbacke (tror att den ligger någonstans mellan Kungsbacka och Kungens Kurva :D:D). |
Citat:
|
Citat:
|
5 bifogad(e) fil(er)
Några bilder från Åkesbybanans järnväg då dom körde med rälsbuss.
(Ursäkta ordningen på bilderna) |
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Kan kolla upp det. BT...Spåren finns på DLS. Snygga bilder "trainz bonden". Några bilder på Cargo net E119-002. |
Citat:
|
När har du tänkt att släppa den där bussen? :oskyldig: Ser mumsig ut.
/Blappe |
Citat:
Var har du hittat Impala 59:an, som står utanför Coop. Den har jag helt missat. |
Citat:
"Car Chev Impala 1959" kuid2:68213:29053:1, finns på DLS. Blappe...bussen finns på DLS, kuid:117608:50401, fast med japansk text. |
Citat:
|
Citat:
Förstår inte, hur jag har kunnat missa chevan. Det var ju själva skrot-nisses kuid där ovan och jag som trodde, att jag hade gått igenom allt hans matrial. Mycket användbara detaljer, att sprida ut i omgivningen. |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Det vart lättare att snickra ihop trailers som man kan ha till befintliga vagnar istället, eftersom jag inte har hittat några passande sådana heller. |
Citat:
Och väldigt detalljrika och fina bilder Ekan :tumme_upp: |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
SSRT Rc6 1325 med stenatåg.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Mycket snyggt Ekan! :)
Här är lite från det jag håller på med. |
Mycket snyggt och inspererande Alex!:applad: Vad heter vägen?
|
Citat:
Vägen finns med i TS09 och heter Road 2L Highway. :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Snyggt som vanligt alex. Mäktigt med bron där.
Ett par bilder på Jannes "plankhögar". |
Så, Ekan. Vad är det för teakvagn (eller stand-in för densamma) som du har hittat och kopplat på D-loken till? :drool:
|
Citat:
Skämt åsido, jag hittade den och en hel massa andra mycket fina äldre person-och resgodsvagnar, 4-,3-, och 2-axliga på, jag tror det var, en tjeckisk sida. I configen till vagnen finns varken web eller mailadress, bara author "mejki". Tyvärr har jag en otrolig förmåga att lyckas slarva bort adresser till alla udda sidor som jag har hittat med mycket kul och udda objekt. Får försöka skärpa mej så att man kan förmedla sådana sidor vidare hädanefter. |
Vart lite orolig då jag själv håller på att bygga på teakvagnar och kommit hyfsat långt. Något jag har saknat väldigt länge.
|
Är D-loken de man kan ladda ner från stw, eller finns den på annan "ort"? Jag har nämligen inte hängt med så pass bra som jag kanske skulle :grin:
|
Citat:
"Korven", nu tände du ett ljus igen. Förresten, hur går det med pinnen (klartext=semaforen)? |
Jodå, det rullar på, som man säger på tågspråk. :D
En och två-vingad är färdig. gul-röd och vit-röd mast. Och för 10 sekunder sedan så skickade jag iväg T-semaforen till Svenolov för scripting. Men ljuset får nog brinna på sparlåga, både pga att pinnarna kommer före och en liten brist på ref-material. |
2 bifogad(e) fil(er)
Här kommer två screens från mitt bygge. :)
|
Ser skitbra ut Alex! Fortsätt så:tumupp::)
|
Snyggt! Vad använder du för spår, Alex? :drool::)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33. |