![]() |
Ser mycket bra ut, känner igen mig från Partille!:applad:
|
OpenRails...
Hej!
Eftersom jag har fått Win 7 installerat, installerade jag Open Rails, Microsoft XNA framework 3.1 och sist som inte gick att installera Net Framework 3,5 SP1. Jag hittade Ms XNA framework i senare version 4.0 och det visade ännu högre Fps. Men, men jag får problem med OR, allt jag byggt senast enlig sista bilder, så visade det ingenting vad jag byggt. Antagligen måste jag ha Net Framework 3.5 SP1 installerat vilket inte går alls att installera. Hur gör jag? Jag försöker lista ut problemet, få se hur det blir. Kan någon framföra min rapport till ORTS? PS. Jag har Microsoft NET Framework 4 installerad. |
Hej!
Hela Partille jag byggde är borta, så jag måste bygga på nytt igen! Den försvann på mystiskt sätt trots jag sparade senaste backup. Det hände då jag jobbade med Windows uppgraderingen från XP till Win 7. Dessutom så kraschade hårddisken. Antagligen körde jag för hårt med den. Uppgraderingen kostade mig mycket pengar och arbete bara för att kunna köra RW. :datastrul: :mad: Så ni får nog vänta ännu mer på Trollhattan_2. |
Det var konstigt och synd. Spara på en extern hårddisk eller CD skiva ibland, så att inte rutten försvinner om din hårddisk skulle haverera.
Lycka till med byggandet i framtiden!:) |
Citat:
|
Har tappat lusten...
Tyvärr har jag tappat lusten att bygga vidare, för jag satt alldeles för mycket vid datorn.
Väldigt massa motgångar med installationer och andra saker. Det börjar bli få som komenterar den här tråden, tyvärr. |
Citat:
|
Jag förstår dig Totte, jag har inte heller lust att bygga på min rutt just nu heller. Om du tröttnar helt på byggandet, så kan du ju lägga upp rutten som den är. Hellre det än att den aldrig laddas upp!:)
|
Citat:
Veldig trist at det er så få som skriver... |
Hej!
Har nu haft Win 7 i ca ett halvår sedan min dator krachade. Har lärt mig att det kan strula ibland. Man måste ge behörighet åt en massa program. Tappa inte lusten att bygga vidare Totte och Bönan! Hoppas era rutter kommer någon gång i framtiden. Hälsar Anders |
Det var mycket tråkigt att höra.
Hoppas att lusten kommer tillbaka framöver, vore synd om du inte kom i mål efter allt detta enorma arbete du gjort. Alla bilder du har visat har verkligen sett toppenbra ut. Vet hur det kan vara med strulande datorer, ibland blir man tokig på sådant. Nåja, lycka till med allt och tack för allt arbete du gjort hittills för MSTS:applad: |
Tråkigt att höra Totte.
Hoppas att du får ordning på alla datorproblem, så kanske inspirationen kommer tillbaka så småning om. Ha're bra. |
Hei Totte
Jeg forstår deg, jeg har selv hatt lyst til å kutte ut byggingen i blandt. Men jeg har forbandet meg på at jeg skal fullføre VBSR. Så stå på Totte. Din rute er alt for bra til å skrotes. |
Jag förstår dig också! Man har ju så mycket annat att göra. Går f.n. långsamt med min rutt också. Bygg helt enkelt när du har lust, och tycker det är roligt. :)
|
Citat:
Du kan ju inte snubbla på mål-linjen, men förstår dig ändå. Om du vill så kan jag komma förbi dig och hjälpa dig med datorn (går it-kurs på gymnasium, och gör allt för denna banan):) Men hoppas att allt löser sig, och som någon annan sa, släpp banan som den är om du inte orkar fortsätta så vi kan få testa den då man sett fram emot detta i 10 år nu:D Lycka till!:) |
Tack för snälla förstående komentarer.
Datorn är nästan färdig nu och allt funkar bra. Supersnabb! Jag har installerat bara MSTS. RailWorks och OpenRails får vänta. Ska bara ägna åt MSTS-bygget i lugn och ro. |
Citat:
|
Citat:
bra jobbat!:applad: |
Vad härligt att höra att du fortsätter Totte! Jag följer din rutt varje gång du skrivit i tråden!
Jag uppgraderar också datorn. Ska sätta in helt nya delar i den imorn :) Hoppas det går bra i fortsättningen också! :ber: |
Vad skönt att allt funkar igen, Totte! Lycka till med rutten!:)
|
bra att din datorn är snabbare nu! lycka till och jag hoppas att du inte får några problem!
|
Fint att allt funkar som det ska nu och du fortsätter byggandet. Detta blir en kanonrutt som jag tror alla ser fram emot!
|
Ett tidsdokument
Något man kanske inte tänker på är det faktum att byggandet av en MSTS rutt, från verkliga data, inte bara är en lek. Det är också ett tidsdokument, skapat i en fiktiv värld, men ändå, ett försök att återskapa en verklighet som snart kan vara svunnen. Det är ett stort åtagande och jag önskr allla som orkar och kan, all lycka och framgång
Hälsar Er ödmjuke brukare av Era ansträngningar, Totte, jkriste, bönan och alla Ni andra HAWK inte att förglömma Lasse J |
Vad roligt att du orkar bygga vidare! Det är sådana som du och bönan som håller simmen vid liv :D ska bli så kul när man får lite verklighetsbaserade svenska rutter.
|
Hej!
Tackar! Min fru och jag har varit i Egypten i en vecka och är hemma nu. Vi var på Sinaihalvön längs ner. Väldigt fint där. Ja, jag kommer att bygga vidare igen när jag har lust. |
Det verkar trevligt med semester i varma Egypten nu i vinterrusket!
Jag skulle också vilja åka dit någon gång. Lycka till med rutten i framtiden, när du får lust att bygga!:) |
Julhälsning från min rutt!
7 bifogad(e) fil(er)
Här kommer Jultåget!
|
Snygga bilder och god jul Totte! :grin:
|
Mycket fina bilder, är de två sista bilderna från Trollhättan, liknar järnvägsbron där?
|
Citat:
|
Jättefina bilder!
Önskar dig en God Jul och Gott Nytt År Totte! Hälsar Anders |
Citat:
:Flotte bilder :tumme_upp: Ønsker deg og din familie en fredfylt fin jul og et godt nyttår:) |
Hej och God fortsättning!
Nu är vi hemma efter julfirande. Jag kommer att bygga vidare då och då. Har annat att göra. Vi får se! |
god jul och gott nytt år Totte! hoppas att du hade det bra på julafton igår!
|
Partille-Jonsered
6 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, så har jag jobbat med rutten mellan Partille och Jonsered. Ni kanske känner igen sträckan. Njut av bilderna! |
kämpa på bara! det ser väldigt mycket bra ut!
|
Det enda jag kan göra, är att njuta av bilderna!! Riktigt, RIKTIGT(!!!!!!!) vackert Totte!
|
WOW, det var det snyggaste jag har sett på länge! Speciellt bild 1 & 4 är RIKTIGT snygga!:applad::applad:
|
Tackar ödmjukast! Alltid trevligt med positiva komentarer!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Här kommer en liten uppdatering av Jonsered station. Placerade ut folk, belysning. Dessutom målade jag om taket till X12_VT. Förut var taket helt gult, så det var inte snyggt då. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:18. |