Ska man inte lasta av dom som DSON gjort? Att man tar en från flaket, dricker upp den och ställer den tomma i backen på marken? Alla andra sätt verkar inte så smarta. :oskyldig:
|
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Tack Bengan. En Regina och ett lokalt godståg på väg in på 3-spåret, som är stambanans södra anslutning, via förorter, till Storholm, "huvudstad" på mitt bygge. |
Ekan, nu häpnar man återigen. Så jävla snyggt, på ren svenska. :tumupp:
Korvtiger: Mycket fina spår. =) Ser fram emot dessa. Och så mina utrop, de gjordes på denna sida: http://www.acapela-group.se/text-to-...tive-demo.html |
Snyggt snyggt, där får man köra fort va?:D:drool::drool::drool::drool:
|
6 bifogad(e) fil(er)
Tack så mycket Kristian :).
bönan: Tack till dej också. Jo, här är det 140+ som gäller, även om inte alla tåg håller den farten :). |
Helsike vad SJUKT snyggt, Ekan! Det där är... Nej, jag har inga ord.
Och vad i h-e! Har jag börjat dricka upp kundernas pilsner nu också? Jag som ju är nykterist. Vad blir det av med mig? Din j-a papparazzifotograf!:D Men ehhh... Kunden ville kolla kylan på grejerna - jag kör ju kylt - och.. Ehh. Han hann inte. Då fick jag kolla temperaturen!:D |
You are driving me crazy with your screenies. I want that route NOW!!!! :):grin:
|
Regn.
|
Halloj Affe, vilken fin bro på din bild. mvh Johnny
|
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer en lastbil i full fart... ?
Möte i Ingared ett green cargo med FARLIGT GODS, möter Tågkompaniet som precis har börjat köra på denna bana statiol vagnarna ska till flygplatsen, som Lastbilen kommer ifrån... OBS! Har dåligt grafikkort ;) |
3 bifogad(e) fil(er)
En rälsbuss passerar en gammal nerlaggd hpl.
|
8 bifogad(e) fil(er)
Minsta loket i hela vagnsparken, ett fd vagnsverkstadslok från TGOJ, numera i privat ägo av pappersbruket Lilla Enso i den lilla bruksorten Krycksbo mitt i dom djupa skogarna (som tillverkar exlusivt brev- och dokumentpapper), växlar ut två av veckans fyra järnvägsvagnar till den ankommande SCA-pendeln för vidare distrubtion ut i Europa.
Pappersbruket lever tryggt vidare i dessa IT-tider tack vare kunder som EG-parlamentet m.fl och behöver därför inte oroa sej för prishöjningar och dyligt. Deras kunder betalar, oavsett vad det kostar. (En liten story ala' "stina") |
Snyggt Ekan! :):)
Jag bidrar oxå med en bild från mitt bygge. Ursäkta kvaliten. http://i212.photobucket.com/albums/c...815_0001-1.jpg |
Riktigt snyggt Ekan! Hur gjorde växeln på bild 6 som tåget ska köra in i?
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men du gömmer något för oss nu, jag skulle gärna vilja se en bild på den andra vagnen som man bara ser en liten skymt utav. |
Citat:
Om du laddar ner Tomas paket och tar en titt på alla delar, så hittar du dom. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24239 |
Förlåt om jag tjatade. :):tumme_upp:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Antar att det är den här vagnen du menar. Ska föreställa GC's Hiqqrrs-vw http://www.greencargo.com/templates/...e.aspx?id=1424. Är en av "skupas" hbbillns-tt vagnar som jag har målat om. Erik.H: Tackar. Loket är egentligen en dressin, men jag använde det mest som en rolig grej. Det var så lagomt litet, så jag tyckte det passade till att växla 4 vagnar i veckan på det lilla pappersbruket. Tågcharm :):D. |
[quote=ekankal;190124]Tack Bengan.
Antar att det är den här vagnen du menar. Ska föreställa GC's Hiqqrrs-vw http://www.greencargo.com/templates/...e.aspx?id=1424. Är en av "skupas" hbbillns-tt vagnar som jag har målat om. Ja, det var väl de jag tyckte mig se:grin:. Ser väldigt, väldigt bra ut och att det inte är orginal-vagnen, tänker man inte så mycket på, när vagnen ser så bra ut i ommålningen:tumme_upp:. Sen så låter det bra, att det är skupas modell. För då dyker den väl snart upp under downloads:drool:? För han brukar inte vara omöjlig att ha, att göra med. |
Citat:
Jo, ska göra lite justeringar bara, sen tänkte jag lägga upp den. Och skupa å topae (Torstens orginalvagn har jag för mej) brukar bara bli glad när man använder deras objekt till repaints, så det blir nog inga problem :). |
Lite vad som är på gång:
Vattenkastare/vattenhäst gjord i Blender. Troligtvis kommer detta att bli det första projektet att bli färdigt i blender, så det kommer att bli spännande och se om den är lika duktig som gMax på att krascha vid exportering. Hade tänkt att animera den, om jag klarar av scriptningen och om blender är samarbetsvillig vad det gäller animeringar. Har aldrig försökt hittills. http://i469.photobucket.com/albums/r.../vattenhst.jpg Rendern vart lite mörk, men jag tror att ni se vad det föreställer. |
6 bifogad(e) fil(er)
Lite tågbilder bara.
|
Ekan jag saknar ord OTROLIGT snyggt alltså:tumme_upp::tumme_upp:.
|
Snyggt!
Vad heter backdropsen? :) |
Men ekan då, har du inte märkt att denna tråden är för simulatorbilder? Foton hör hemma på annan plats!:D
|
Hehe.
Backdropsen (på sista bilden) heter "beskydy 1/2", finns på DLS, och ser verkligen ut som foton, mycket snygga. Tack för trevliga kommentarer :). |
4 bifogad(e) fil(er)
TGOJ's 1410, här på inlandsbanan.
Sen en uppmaning till alla. Kom igen och kasta in lite bilder å liva upp tråden litegrann :). Vet att många har börjat skolan osv. men jag tycker att (hela) forumet har börjat dommna av, och sen är det ju lite tråkigt att bara se sina egna bilder. |
Citat:
Ser att lan:s önskan, har gått i uppfyllese med lanthandeln. Själv har jag fått avinstallera Trainz, då burken inte orkar med längre. Räknar med, att komma igång igen om ca: 1 månad. Väntar bara på, att lite nya grejer kommer ut på marknaden om en eller två veckor. Sen ska grabben få plocka ihop en bättre burk åt mig. Skalet är redan inköpt. Sen kanske jag vågar visa lite bilder själv. |
Citat:
|
Citat:
Bengan: Tråkigt med burken, dessto roligare med en ny, fräch sedan. |
Snyggt Ekan! :):)
Själv så har man fixat så att den hytten tillhör just T66'an, bättre känsla o köra dom nu ;) |
Många av oss bleknar helt i jämförelse med dig ekan men vi får väl försöka
Mvh |
Citat:
|
Citat:
Snyggt med utrop! Tänkte bara kolla hur du har fått till dem? Jag hör att det är en talsyntes som pratar, men hur har du fått in dem i spelet? Vore till stor hjälp om du kunde skriva en lite sammanfattning. Tack på förhand! |
Snyggt Flompe!!!
Vackert, Österrike, spårvagnarnas eldorado. Var har du laddat upp vagnarna, dom skulle kunna ommålas till Göteborgs Spårvägar (HmpH!). Ge oss en länk!
|
Citat:
Mitt inlägg var ett citat med efterföljande fråga. Du får berömma Kristian istället. Själv så är jag väldigt dålig på att ladda upp bilder på mina verk. Lite för mycket prestationsångest. |
Citat:
Ian: Tack, men det ska föreställa Tyskland. :D Minns tyvärr inte var jag laddade ned dem, men jag har för mig att de heter "Berolina" eller liknande. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:01. |