![]() |
Härligt att se att arbetet går framåt :)
|
Håller med helt och hållet, det är kul:)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Härligt att se att du använder Tjalles "ovaler"... Ett tips, om du använder de ovaler, som är öppna i mitten, så ser det ännu mer verkligt ut. De slutna ovalerna brukar jag bara använda egentligen bara när man är utanför bryggans båda paralella balkar. Jag tycker det är ett storartat arbete du gör och kan inte låta bli att bifoga två bilder från verkligheten, infarten mot Sävenäs, ungefär i centrum av din spårplansbild. Den vänstra skivan är numera bara kontorslokaler, tyvärr... I din spårplan, ser det väldigt korrekt ut jämfört med verkligheten, man känner igen sig klockrent! Extra roligt, eftersom jag själv varit skeptisk till att ett sånt här projekt skulle vara möjligt i MSTS. Härligt att jag har fel, jag har det då o då... :p |
Citat:
I Älvängen går det ett spår på vardera sida om perrongen och ett spår till godsmagasinet som nu tyvärr är rivet. http://i28.photobucket.com/albums/c2...etilvngen2.jpg Stefan |
Citat:
Lycka till med fortsatt byggande:)! |
Till Totte
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Totte
Jag bara undrar om detta är något som du skulle vilja ha till din rutt? Gjorde denna testmålning ikväll för att se hur det blev....Jag kan fixa rätt linjenummer ochså, dessutom skall loggorna på (om det går). MVH Kenneth |
Citat:
|
Citat:
Det är ju skoj att du kommer att kunna använda dom, då har man ju inte gjort detta jobb förgäves....Kan även tala om att det kommer en ledbuss ochså i de välkända färgerna som Göteborgs Spårvägar kör med/har kört med (vet ej vad som de har nu)... Micke kommer att fixa till de lite extra med loggor ochså så de kommer att passa fint till din rutt... MVH Kenneth |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Ja som jag lovade så skulle det komma en ledbuss ochså....Nu är den färdigmålad...Nu skall den till Micke för att få loggor och lite annan puts. MVH Kenneth |
Så här långt har jag kommit...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, så här långt har jag kommit i Sävenäs stora bangård. Det blev trettio spår mot verklighet över 40 spår. Sen kommer en bangård till på sex spår mot tio, för att undvika många objekt i tilesen. |
O la-la, läckert Totte! :tumupp:
Ja, 30 spår kommer även det att kännas som en jättebangård utan tvekan, så det är klokt eller egentligen nödvändigt utan att det tappar äkthets-känslan för det. Skickligt jobbat Totte och lycka till i det fortsatta arbetet och må RE vara med dig hela tiden! Ser fram mot bilder sen på detta maffiga ställe! :) :tumupp: |
Trollhättans bro...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu visar jag Trollhättanbron som Micke har gjort åt mig. Den är inte helt färdig än. |
Snyggt!!!!
|
Hei dette er veldig bra ut. :D
|
Bron ser snygg ut men bussen har inte fyra dörrar den har bara tre!!
EDIT:Tyvärr finns det ingen linje till lisseberg... men detta säger jag bara om du vill ha en riktig detaljerad perfekt... a ungefär men det behöver du inte ... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47. |