1 bifogad(e) fil(er)
Ursäkta Kristian för misstaget! Här är första flygbilden från Särö som tröst. (ser du spårvagnen?) - jag har info om den i GBGTrams tråd.
|
Lösning
Citat:
jag har en lösning till att få in dom i spelet. 1) Spela in ljuden med lämplig talsyntes. 2) Ladda ner och installera kuid:121843:900031 3) Läs read me. 4) Tuta och kör! Frågor? Hör av dig! :) |
Helt underbart snyggt lan! :drool:
|
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Några bilder på bl.a "konsumtåget" oxå....huum, en brandplats? Då ä're väl Dson som har varit framme med sina grillkorvar igen :D:D. |
Jaja, jag erkänner!(Det är inget jag tiger om :D) Jag och Dson var ute och grillade (tiger)korv också kanske vi inte släckte efter oss så bra... :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Stackars Dson!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ni kan sova lungt, hela brandcorpsen i Särö är redo att släcka ALLT som kommer i deras väg.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Det brinner inte nånstans så brandchefen beordrade Ommålning av alla fordon till enhetlig färg, Längst fram i brandchefens bil har brandkorpral Torsten Nilsson (Törsten kallad) somnat efter ett ihärdigt släckningsarbete.
|
Citat:
Man får hoppas bara att "korpralen" inte har sommnat av någon annan annledning, och släckt något annat än bränder, när man ser vad han kallas :D:D. |
5 bifogad(e) fil(er)
Det inte helt okända 1290, och ett par svartingar (lok alltså :D).
|
Jäklar Ekan, du har verkligen fått till det med dom där backdropsen!
Riktigt snyggt! :) |
Jamen, vadå? Det var ju så kallt! Jag frös så, och tänkte, att låter man det brinna så blir det varmt dagen efter!:Fnissa:
Ursnyggt, Ekan, som vanligt. Finns inga ord. Bara MORR:D |
6 bifogad(e) fil(er)
Man tackar å bockar för trevliga kommentarer :).
Några "rägers" har stannat till för p-paus, kanske på väg till Rättvik (trästolpar på banan). Men där kör väl inte Värmlandstrafiken? Det kanske är Ronny & Ragge å gänget som har chartrat Y1,an, då Foorrrden har lagt av, för en riktig "räger" missar aldrig Rättviksveckan. "Rägers" = raggare, om nån mot all förmodan har missat Ronny & Ragge. |
Snyggt ekan! Får man fråga var du har hittat trästolparna? De skulle passa på Siljansbanan!:)
|
Citat:
STW's lösa återledningsisolatorer och ledningar. |
1 bifogad(e) fil(er)
En bild kan man säga
|
3 bifogad(e) fil(er)
Mera "rägers" och tåg.
En kul liten parantes: För några år sedan så helrenoverade och lackerade jag (har haft egen lackeringsfirma tidigare) en EXAKT likadan bil som på bilderna (som jag givetvis har målat om i samma färger som den :grin:), en -55 Buick Special 2D ht. Så man blev lite paff när en sådan dök upp på DLS häromdan. Tyvärr så hade Mark (han som gjort den) skickat med fel hjul, det ska egentligen sitta cromade navkapslar på fälgarna, men han ska fixa till det. |
Citat:
Kan tänka mig, att du blev smått paff när det dök upp en Buick 55. Nu börjar det dyka upp lite trevliga 50-talare iallafall. Chansen att få se en Buick Le Sabre Cab 1968 är nog inte så stor om man inte bygger själv. Kanske dax, att ta några bilder på henne i garaget och försöka bygga. Angående: Mera "rägers" och tåg. Imorgon lördag. Så har två firmor med gamla rägers slagit ihop sina firmafester och bokat 1klass-vagnen i veterantåget till Gävle imorgon från Stockholm. Tåget är tänkt att gå vid nio-tiden på morgonen. Så den som söker fototillfälle, har kanske sin chans imorgon. Men vad det är för något, som vi ska åka med. Det har jag ingen aning om, men att se rägers åka tåg. Det om något, måste vara ett fototillfälle. Kanske någon annan på forumet, känner till tåguppsättningen för morgondagen. |
Olycka i Särö.
1 bifogad(e) fil(er)
Fredag. Grosshandlare Dygdberg har efter väl aväten (och avdrucken) lunch på Järnvägsrestaurangen kört in i muren runt stinsbostaden. Särö Brandcorps var snabbt på plats men grosshandlaren hade vinglat hem och lagt sig. I ren sympati utför brandkorpral Törsten Nilsson en sittstrejk på ambulansens fotbräda medan hans kolleger drar loss Dygdbergs Rolls Roys.
|
Ommålningar
6 bifogad(e) fil(er)
Lackat om lite fordon - gôrskôj!
|
5 bifogad(e) fil(er)
Hej! jag lägger ut några bilder från min bana det är i Öxnered station:tumme_upp:
|
8 bifogad(e) fil(er)
Ian: Du får nog piska liv i landsfiskalen (såg att du har målat en gammal polisbil), så att han
håller lite ordning på gubbarna därute på Särö :D;). Några lokstationsbilder. |
Snyggt Ekan:applad::applad::applad:
|
6 bifogad(e) fil(er)
Lite bilder på min nya bana.
Det är inte världens snyggaste bygge, men jag lär mig med tiden. |
Tycker det ser väldigt bra ut. Om ja får komma med lite kritik så är det att du gör det klasiska misstaget som de flesta av oss nybyggare gör, dvs att man bygger väldigt platt. Men det är bara att fortsätta och bygga. Man lär sej ju hela tiden. BRAVO!
/Blappe |
Tackar Blappe. Det är bra att du kommer med synpunkter, då vet jag vad jag kan ändra på allternativt lägga till.
|
Citat:
|
Citat:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Hej! Visar lite mer bilder från min bana den är inte klar än
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ett Öresundståg från DSBFirst, och en Y2a står och vilar sig inför avgång någonstans. :)
|
3 bifogad(e) fil(er)
får väl komma lite bilder från mig med :)
|
Det där ser riktigt bra ut Leoj! :):)
|
6 bifogad(e) fil(er)
Snyggt allihopa :).
Kul att det rammlar in lite bilder. Bidrar med några bilder på Green Cargos nya Re-lok, här är det Re 1423 som har levererats till Trainz :grin:, medans verklighetens GC får vänta på sina lok ca 1 år till. Ska bara testköra lite till och leverera combi-tåget till dest.orten, sen växlar loket in på downloadspåret här på forumet. PS. Tack "kenta" för bilderna på orginalet, så att det här loket kom till. |
Green Cargos nya Re-lok
Citat:
Bra jobbat Ekan Hälsningar Kenta978 |
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Loket finns på downloads nu, men pga lackskada :grin: på 1423 så blev det 1438 istället. |
Så vansinnigt snyggt Ekan! I vanlig ordning. :)
|
ekankal! :drool: :drool:
|
Härligt, när kommer orginalloket på linjen?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28. |