Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Trollhättanrutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=3417)

Totte 2012-01-18 17:13

Hide Wire är inte kopplat.

bönan 2012-01-23 17:06

Jag har kört Trollhättan Light flera gånger senaste tiden och märkt några små fel fel i Osloområdet mot verkligheten.

Stationerna Solbråtan, Myrvoll och Sonsveien saknas. Det är lite tråkigt när man kör pendeltåg. Sen är det enkelspår mellan Ås och Ski i rutten, och det är det inte i verkligheten. I rutten är det också enkelspår efter Oslo S, och det ska vara dubbelspår även där. Enkelspåren gör det lite svårare att göra bra aktiviteter med mycket trafik.

Sen är det även lite för hög hastighet i rutten, det ska vara max 120 km/h Oslo - Ski, 160 km/h Ski - Moss och 130 km/h Moss - Kornsjö enligt norska linjeboken.
http://www.comitato.com/V1/3-3-2-4.pdf

Vill absolut inte klaga, det är en superfin rutt, men om du känner för det så vore det ju roligt om du ändrade detta så att rutten blir ännu bättre!:grin:

För övrigt, hoppas att felen löser sig i Herrljunga! :o

Totte 2012-01-23 18:24

Jaha du, Bönan! jag har redan ändrat hastigheten från 160km/h till 120km/h strax efter Oslo för länge sen.
Jag har även lagt ut ytterligare spår från bangården mot söderut enl. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=776
Den där enkelspåren förblir kvar tyvärr p.g.a. TDB kan krångla till.
Signalsystemet är helt annorlunda i Norge.
Thn_2 är felfri nu äntligen. Tack vare Mazz och Micke321.
Så jag testar och testar aktiviteter så att de ska komma att fungera riktigt.

bönan 2012-01-23 18:39

Det var mycket goda nyheter, hoppas att du slipper fler problem nu!:tumme_upp:

Erik.H 2012-01-23 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 254862)
Jaha du, Bönan! jag har redan ändrat hastigheten från 160km/h till 120km/h strax efter Oslo för länge sen.
Jag har även lagt ut ytterligare spår från bangården mot söderut enl. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=776
Den där enkelspåren förblir kvar tyvärr p.g.a. TDB kan krångla till.
Signalsystemet är helt annorlunda i Norge.
Thn_2 är felfri nu äntligen. Tack vare Mazz och Micke321.
Så jag testar och testar aktiviteter så att de ska komma att fungera riktigt.

Det var riktigt goda nyheter Totte! Nu kan jag äntligen sova lugn om natten igen :)

Traingoal 2012-01-24 15:35

Hej Totte:)

Puuuh, Nu kan man andas ut :applad: Bravo till Micke321 och Mazz :D

Verkligen fina bilder från din rutt,hoppas att du inte får fler problem.

Mvh.Traingoal

Totte 2012-01-26 13:54

Herrljunga station!

2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Igår kväll fick jag av Micke321 en fin station till Herrljunga.

bönan 2012-01-26 15:07

Snyggt, jag känner verkligen igen mig!:tumupp:

Ett tips är att du byter ut orginaltexturerna på vägarna till dom snygga som följer med i KMJ! :)

fargus 2012-01-26 15:14

bra! :Yeah:

marmar 2012-01-26 15:36

Snyygt Totte! :applad: Känner igen mig, jag var där för ca 2 veckor sen :D

Totte 2012-01-26 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 254990)
Snyggt, jag känner verkligen igen mig!:tumupp:

Ett tips är att du byter ut orginaltexturerna på vägarna till dom snygga som följer med i KMJ! :)

Kan du ge filnamnen,så kan jag kolla lite.

bönan 2012-01-26 15:59

Här är filnamnen:
road2lane.ace
road2lane_dt.ace
road2LaneT.ace
road2LaneT_dt.ace
road2Lcross.ace
road2Lcross_dt.ace

Det är bara för de tvåfiliga vägarna men du har ju mest använt BAB vägar till motorvägarna.:)

gubben50 2012-01-26 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 254985)
Hej!
Igår kväll fick jag av Micke321 en fin station till Herrljunga.

Snyggt :tumupp::applad:

Totte 2012-01-26 21:56

Tack för de fina komentarer! Det är Micke321 som gjorde stationen och jag är jätteglad.

bönan 2012-01-26 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255030)
Tack för de fina komentarer! Det är Micke321 som gjorde stationen och jag är jätteglad.

Ja, det blir verkligare när stationerna har sitt rätta stationshus istället för samma stationshus på flera stationer!:tumme_upp:

smajlet 2012-01-27 00:26

Fan va bra jobbat Totte. Blir kanon det här och tack Micke för objekten.

McDOZ 2012-02-02 11:36

Var köper jag X2000 till RW3

Hej all SimRallare!

Installerade RW3 DeLuxe för en vecka sedan och börjar nu bli lite van vid alla menyer och inställningar.
Har också downloadat newS DA serie och lyckats få igång det också.
RC Community-ware fick jag igång i natt, wooohv vilken model och fint går hon också.
Min Far var lokförare så jag har testkört DA och F för 40 år sedan ungefär.
Jag vet hur dessa maskiner låter i verkligheten.

Nu en fråga tll Totte, var köper jag X2000 som jag ser du har på dinna fina bilder?
Även de andra motorvagnarna jag kan se.

Mvh // Gert Persson, Malmö

vadokunvot 2012-02-02 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av McDOZ (Inlägg 255381)
Hej all SimRallare!

Installerade RW3 DeLuxe för en vecka sedan och börjar nu bli lite van vid alla menyer och inställningar.
Har också downloadat newS DA serie och lyckats få igång det också.
RC Community-ware fick jag igång i natt, wooohv vilken model och fint går hon också.
Min Far var lokförare så jag har testkört DA och F för 40 år sedan ungefär.
Jag vet hur dessa maskiner låter i verkligheten.

Nu en fråga tll Totte, var köper jag X2000 som jag ser du har på dinna fina bilder?
Även de andra motorvagnarna jag kan se.

Mvh // Gert Persson, Malmö

Hallå Gert, Tottes fina rutt är till MSTS och inte RW3.
X2000 och de flesta andra tåg som är med på bilderna kan dock laddas ner helt gratis på http://www.banbyggarna.se/msts/msts.htm ;) (Obs, dessa är till Microsoft Train Simulator, inte Railworks)

Totte 2012-02-02 12:51

Hej Gert! Välkommen till forumet!
X-2000 finns inte till RW än. När den kommer vet jag inte. Mazz höll på med den för länge sen. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=23583&page=2
Tack för dina komentarer om min MSTS-rutt!

Pierre 2012-02-02 21:57

Ser mycket bra ut Totte och kanon att Micke bygger objekt till rutten. På en verklig rutt gör det asmycket med broar, stationer m.m. som också finns i verkligheten!

Totte 2012-02-03 00:04

Hej!:Yeah:
Ja, nu är det så att rutten är nästan färdig till leverans.
Det finns ett litet problem som jag inte kan åtgärda, är spåren från Gbg till Lerum. Det är i Sävenäsområdet, MSTS-grafikmotorn hinner inte läsa av alla objektfiler, spåren och vägar.
Med ORTS är det inga problem.
Spåren till Oslo är bra och fungerar utmärkt. Även till Mölndal. Uddevalla-Herrljunga funkar bra. Jag körde "Hide Wire" och det gick bra (Spåren inte ska ha eltrådar).
Jag har kört Route Riter med "Compact Route" alltså har tagit bort filer som inte används.
Jag har skapat enkla Aktiviteter till rutten (Separat). Jag skapar fler senare.
:Yeah: :Yeah:

lukas 2012-02-03 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255414)
Hej!:Yeah:
Ja, nu är det så att rutten är nästan färdig till leverans.
Det finns ett litet problem som jag inte kan åtgärda, är spåren från Gbg till Lerum. Det är i Sävenäsområdet, MSTS-grafikmotorn hinner inte läsa av alla objektfiler, spåren och vägar.
Med ORTS är det inga problem.
Spåren till Oslo är bra och fungerar utmärkt. Även till Mölndal. Uddevalla-Herrljunga funkar bra. Jag körde "Hide Wire" och det gick bra (Spåren inte ska ha eltrådar).
Jag har kört Route Riter med "Compact Route" alltså har tagit bort filer som inte används.
Jag har skapat enkla Aktiviteter till rutten (Separat). Jag skapar fler senare.
:Yeah: :Yeah:

:tumme_upp::tumme_upp:Megabr:tumme_upp:a Totte:tumme_upp:, gleder meg virkelig til kommer:tumme_upp::tumme_upp:

bönan 2012-02-03 14:45

Härligt! Kommer bli underbart när rutten kommer, det känns som att det är det här jag har väntat på sen jag körde rutten för första gången för så många år sedan...:drool::drool::drool:

Bombardier Train 2012-02-03 21:39

Ska bli enormt kul när rutten kommer! Blir det någon spårvägslinje med också? Har nämligen för mig att du sa att det skulle finnas med. :)

bönan 2012-02-03 21:49

Ja, det vet jag att Totte skrev och visade bilder av för några år sedan. Jag lyckas dock inte hitta inlägget just nu. Sista biten in till Göteborg parallellkör ju tågen med spårvagnarna, och där är det inte ovanligt att X2 blir omkört av spårvagnarna...:Fnissa:

Totte 2012-02-03 21:54

Ja, det stämmer med spårvagnar. Spåren saknar hastighetsbegränsning och spårvagnen kör med deras toppfart. Spåren har platform på plats i alla hållplats.

bönan 2012-02-03 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255465)
Ja, det stämmer med spårvagnar. Spåren saknar hastighetsbegränsning och spårvagnen kör med deras toppfart. Spåren har platform på plats i alla hållplats.

Det stämmer bra mot verkligheten att de inte har hastighetsgräns, på sträckan där de kör längs med järnvägen håller spårvagnarna högsta hastigheten, ca 60.70 km/h?:)

Pierre 2012-02-04 01:23

Härligt att det är så nära släpp nu, ska bli ruskigt skoj att köra!

wars786 2012-02-04 05:13

Grymt bra projekt du har :tumme_upp:

Är det Orts? eller vad det nu hette ??:grin:

Är ju från Trök Trainz :p Önskade att det fanns lika mycket svenskt till Ts som till det här :visslar:

Men ska köpa mig en rejäl data och Byta upp sig lite för nu gav du en inspiration till en mer verklighetstrognare spel:tumme_upp:

// Gurkan

fargus 2012-02-04 20:57

kul och höra att rutten är snart färdig! :tumme_upp: men när du har byggt klart, så gissar jag att du kanske kommer ta en paus då :Yeah:

Totte 2012-02-04 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av fargus (Inlägg 255553)
kul och höra att rutten är snart färdig! :tumme_upp: men när du har byggt klart, så gissar jag att du kanske kommer ta en paus då :Yeah:

Just precis tänker jag ta paus med bygget.
Men jag besöker forumet och svarar på frågor om rutten. :)

fargus 2012-02-05 19:10

Totte, ska du bygga om spåren? :vetej: det sa du nån gång i början av januari på det här året, men jag kommer inte ihåg vad du sa :vetej:

Totte 2012-02-05 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av fargus (Inlägg 255621)
Totte, ska du bygga om spåren? :vetej: det sa du nån gång i början av januari på det här året, men jag kommer inte ihåg vad du sa :vetej:

Hej nyfikne Fargus!
Det där är hemligt!

fargus 2012-02-05 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255622)
Hej nyfikne Fargus!
Det där är hemligt!

okej, då förstår jag! :Yeah:

Pierre 2012-02-05 21:22

Hur mycket spårväg är med? Ingen hel linje? Hade vart skoj om man kunnat kört lite spårvagn också!

Totte 2012-02-05 22:20

Svar till Pierre.
Det finns 5 hållplatser och det är delvis spårsträckor. Jovisst kan man köra spårvagn medan man ser på tåget rulla på, om man är duktig på att skapa aktivitet.

Totte 2012-02-12 14:32

3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, jag har jobbat mycket med tester och ändringar. Aktiviteter är enkla och klara, men de är i separat och installeras av er själva.
Jag har förminskat månen rejält för orginalen är på tok för stort. Bifogar bilderna.
Vad tycker ni själva vilken är bäst.

bönan 2012-02-12 14:46

Hej Totte! Jag tycker nog att den sista månen är snyggast. De andra ser för stora ut!:)

ante 2012-02-12 19:32

Hej Totte!
Håller med bönan att den sista bilden är bäst.

Hälsar
Anders

lukas 2012-02-12 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256076)
Hej Totte!
Håller med bönan att den sista bilden är bäst.

Hälsar
Anders

Jeg er helt enig :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:20.