![]() |
Hide Wire är inte kopplat.
|
Jag har kört Trollhättan Light flera gånger senaste tiden och märkt några små fel fel i Osloområdet mot verkligheten.
Stationerna Solbråtan, Myrvoll och Sonsveien saknas. Det är lite tråkigt när man kör pendeltåg. Sen är det enkelspår mellan Ås och Ski i rutten, och det är det inte i verkligheten. I rutten är det också enkelspår efter Oslo S, och det ska vara dubbelspår även där. Enkelspåren gör det lite svårare att göra bra aktiviteter med mycket trafik. Sen är det även lite för hög hastighet i rutten, det ska vara max 120 km/h Oslo - Ski, 160 km/h Ski - Moss och 130 km/h Moss - Kornsjö enligt norska linjeboken. http://www.comitato.com/V1/3-3-2-4.pdf Vill absolut inte klaga, det är en superfin rutt, men om du känner för det så vore det ju roligt om du ändrade detta så att rutten blir ännu bättre!:grin: För övrigt, hoppas att felen löser sig i Herrljunga! :o |
Jaha du, Bönan! jag har redan ändrat hastigheten från 160km/h till 120km/h strax efter Oslo för länge sen.
Jag har även lagt ut ytterligare spår från bangården mot söderut enl. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=776 Den där enkelspåren förblir kvar tyvärr p.g.a. TDB kan krångla till. Signalsystemet är helt annorlunda i Norge. Thn_2 är felfri nu äntligen. Tack vare Mazz och Micke321. Så jag testar och testar aktiviteter så att de ska komma att fungera riktigt. |
Det var mycket goda nyheter, hoppas att du slipper fler problem nu!:tumme_upp:
|
Citat:
|
Hej Totte:)
Puuuh, Nu kan man andas ut :applad: Bravo till Micke321 och Mazz :D Verkligen fina bilder från din rutt,hoppas att du inte får fler problem. Mvh.Traingoal |
Herrljunga station!
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Igår kväll fick jag av Micke321 en fin station till Herrljunga. |
Snyggt, jag känner verkligen igen mig!:tumupp:
Ett tips är att du byter ut orginaltexturerna på vägarna till dom snygga som följer med i KMJ! :) |
bra! :Yeah:
|
Snyygt Totte! :applad: Känner igen mig, jag var där för ca 2 veckor sen :D
|
Citat:
|
Här är filnamnen:
road2lane.ace road2lane_dt.ace road2LaneT.ace road2LaneT_dt.ace road2Lcross.ace road2Lcross_dt.ace Det är bara för de tvåfiliga vägarna men du har ju mest använt BAB vägar till motorvägarna.:) |
Citat:
Snyggt :tumupp::applad: |
Tack för de fina komentarer! Det är Micke321 som gjorde stationen och jag är jätteglad.
|
Citat:
|
Fan va bra jobbat Totte. Blir kanon det här och tack Micke för objekten.
|
Var köper jag X2000 till RW3
Hej all SimRallare!
Installerade RW3 DeLuxe för en vecka sedan och börjar nu bli lite van vid alla menyer och inställningar. Har också downloadat newS DA serie och lyckats få igång det också. RC Community-ware fick jag igång i natt, wooohv vilken model och fint går hon också. Min Far var lokförare så jag har testkört DA och F för 40 år sedan ungefär. Jag vet hur dessa maskiner låter i verkligheten. Nu en fråga tll Totte, var köper jag X2000 som jag ser du har på dinna fina bilder? Även de andra motorvagnarna jag kan se. Mvh // Gert Persson, Malmö |
Citat:
X2000 och de flesta andra tåg som är med på bilderna kan dock laddas ner helt gratis på http://www.banbyggarna.se/msts/msts.htm ;) (Obs, dessa är till Microsoft Train Simulator, inte Railworks) |
Hej Gert! Välkommen till forumet!
X-2000 finns inte till RW än. När den kommer vet jag inte. Mazz höll på med den för länge sen. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=23583&page=2 Tack för dina komentarer om min MSTS-rutt! |
Ser mycket bra ut Totte och kanon att Micke bygger objekt till rutten. På en verklig rutt gör det asmycket med broar, stationer m.m. som också finns i verkligheten!
|
Hej!:Yeah:
Ja, nu är det så att rutten är nästan färdig till leverans. Det finns ett litet problem som jag inte kan åtgärda, är spåren från Gbg till Lerum. Det är i Sävenäsområdet, MSTS-grafikmotorn hinner inte läsa av alla objektfiler, spåren och vägar. Med ORTS är det inga problem. Spåren till Oslo är bra och fungerar utmärkt. Även till Mölndal. Uddevalla-Herrljunga funkar bra. Jag körde "Hide Wire" och det gick bra (Spåren inte ska ha eltrådar). Jag har kört Route Riter med "Compact Route" alltså har tagit bort filer som inte används. Jag har skapat enkla Aktiviteter till rutten (Separat). Jag skapar fler senare. :Yeah: :Yeah: |
Citat:
|
Härligt! Kommer bli underbart när rutten kommer, det känns som att det är det här jag har väntat på sen jag körde rutten för första gången för så många år sedan...:drool::drool::drool:
|
Ska bli enormt kul när rutten kommer! Blir det någon spårvägslinje med också? Har nämligen för mig att du sa att det skulle finnas med. :)
|
Ja, det vet jag att Totte skrev och visade bilder av för några år sedan. Jag lyckas dock inte hitta inlägget just nu. Sista biten in till Göteborg parallellkör ju tågen med spårvagnarna, och där är det inte ovanligt att X2 blir omkört av spårvagnarna...:Fnissa:
|
Ja, det stämmer med spårvagnar. Spåren saknar hastighetsbegränsning och spårvagnen kör med deras toppfart. Spåren har platform på plats i alla hållplats.
|
Citat:
|
Härligt att det är så nära släpp nu, ska bli ruskigt skoj att köra!
|
Grymt bra projekt du har :tumme_upp:
Är det Orts? eller vad det nu hette ??:grin: Är ju från Trök Trainz :p Önskade att det fanns lika mycket svenskt till Ts som till det här :visslar: Men ska köpa mig en rejäl data och Byta upp sig lite för nu gav du en inspiration till en mer verklighetstrognare spel:tumme_upp: // Gurkan |
kul och höra att rutten är snart färdig! :tumme_upp: men när du har byggt klart, så gissar jag att du kanske kommer ta en paus då :Yeah:
|
Citat:
Men jag besöker forumet och svarar på frågor om rutten. :) |
Totte, ska du bygga om spåren? :vetej: det sa du nån gång i början av januari på det här året, men jag kommer inte ihåg vad du sa :vetej:
|
Citat:
Det där är hemligt! |
Citat:
|
Hur mycket spårväg är med? Ingen hel linje? Hade vart skoj om man kunnat kört lite spårvagn också!
|
Svar till Pierre.
Det finns 5 hållplatser och det är delvis spårsträckor. Jovisst kan man köra spårvagn medan man ser på tåget rulla på, om man är duktig på att skapa aktivitet. |
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, jag har jobbat mycket med tester och ändringar. Aktiviteter är enkla och klara, men de är i separat och installeras av er själva. Jag har förminskat månen rejält för orginalen är på tok för stort. Bifogar bilderna. Vad tycker ni själva vilken är bäst. |
Hej Totte! Jag tycker nog att den sista månen är snyggast. De andra ser för stora ut!:)
|
Hej Totte!
Håller med bönan att den sista bilden är bäst. Hälsar Anders |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:20. |