Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Museispårvägen Malmköping (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17465)

patsun 2008-08-08 08:25

Citat:

Ursprungligen postat av Rc1166
Som aktiv på Museispårvägen protesterar jag mot att du rivit Hosjöslingan. Sedan tror jag inte att Vförsignal funnits på någon spårväg då spårvagn normalt har företräde på väg.

Varför måste man alltid hålla sig till verkligheten i sådana här sammanhang? Det är väl snyggt med lite signaler! Jag har lyckats att få Mazz V-försignal att blinka när man kommer från Hosjö gård och övergå till fast sken när man närmar sig övergången, vilket jag tycker är väldigt snyggt.

Angående Hosjöslingan så har jag ju såklart kvar originalet och tänker utveckla den med. Olika versioner är inte någon omöjlighet. Dock vet jag inte riktigt hur det såg ut 1969 när banan blev museiföremål. Det enda jag vet är att bangården i Malmköping ännu fanns kvar och att sträckan var något längre. Sedan är det tomt... :)

Tack för dina kommentarer och har du foton hur det såg ut en gång i tiden är de hjärtligt välkomna!

patsun 2011-07-30 00:22

MUMA kanske snart i skarp version

Hej Alla! :)

Nu är jag med den virtuella Museispårvägen Malmköping tillbaka igen och livar upp en gammal tråd! Detta med anledning av att jag nu åter börjat bygga i MSTS efter ett lååångt uppehåll. Och jag bygger vidare på just Museispårvägen Malmköping! Tänkte få den klar i skarp version nu! :)

Jag ska fixa till rutten så den blir lite mer verklighetstrogen, detaljerad och inte har några trista, tomma ytor som det är nu. Ev. försöka få skenskarvsljud i spåren och en snyggare kontaktledning. Får se vad det blir - till det bättre förhoppningsvis!
Ska bygga efter Google Maps flygfoton tänkte jag.

Det är kul vara tillbaka i MSTS-världen igen!

Fortsättning följer...

Totte 2011-07-30 01:46

Va härligt att du är tillbaka igen! :)

bönan 2011-07-30 09:50

Underbart!! Jag gillar verkligen din rutt, men jag är säker på att den kan bli mycket bättre! Alla svenska rutter till MSTS är mycket uppskattade!:D

Bombardier Train 2011-08-01 16:02

Vad kul! Ser fram emot det! :)

patsun 2011-09-04 18:52

3 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Bygger vidare på MUMA. Det går framåt, men inte så snabbt. :) Tänkte visa upp ett par bilder från den nya, dock ej färdiga, bergsskärningen plus en länk med en "jämföra-med-bild".

Bild 1: Spårvagnståget vid bergsskärningen på väg söderut. Jämför med denna bild.
Bild 2: Bergsskärningen norrut
Bild 3: Dito söderut

Måste byta marktextur på denna biten så det ser lite mer "skogsaktigt" ut! Och lite mer växtlighet på berget...

bönan 2011-09-04 19:15

Väldigt, väldigt fina detaljer!:tumme_upp: Får man fråga var du har hittat bergsskärningen som objekt? Skulle passa bra på min rutt!:)

Bombardier Train 2011-09-04 19:16

Det blir bra det! Har ju varit där och kört själv! :grin: Otroligt fin spårtextur. Visa gärna mer bilder. :)

Totte 2011-09-04 19:53

Bra och välbyggt! Det blir bättre o bättre.

patsun 2011-09-05 08:27

Tack så mycket för berömmet! Det värmer! :) Jag ska visa mer bilder framöver.

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 244820)
Får man fråga var du har hittat bergsskärningen som objekt? Skulle passa bra på min rutt!:)

Det är Sigma här på forumet som skapat berget. Jag hittade det någonstans här för ett par år sedan. Texturen är min och är fotograferad vid det aktuella berget mellan Malmakvarn och Östersjön i Malmköping.

bönan 2011-09-05 15:03

Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av texturen? Jättefin och skulle passa på fler svenska rutter!:tumme_upp:

patsun 2011-09-06 16:42

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 244862)
Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av texturen? Jättefin och skulle passa på fler svenska rutter!:tumme_upp:

Absolut! Här är den! :)

bönan 2011-09-06 17:23

Tack!!:ber::ber:

Jockes 2011-09-07 14:33

Wow! Jättesnyggt! Ännu en anledning att skaffa MSTS! :) Och dessutom, jättelikt!!
//en annan som också kört där :rolleyes:

patsun 2011-10-22 23:39

Snart klar...

2 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Nu har jag nästan bara trakterna kring Malmköpings spårvägstorg kvar att bygga, sen är den skarpa versionen av MUMA klar att släppas! :)

Kanske gör jag en variant också som visar spårvägen som den såg ut innan slingan i Hosjö kom till (alltså bara ett enkelt rundgångsspår) och när det fortfarande var bangård i Malmköping. Dvs., en dåtids-variant och en nutids-variant.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19.