![]() |
Ser ju bara underbart hitills!
Det syns att du har blivit ännu bättre på att bygga! Lycka till! :tumme_upp: |
110517 Lite sista experiment för idag.
1 bifogad(e) fil(er)
Bländat till texturen för att passa på natten under körning! Ser rätt hyfsat ut, men det finns mer att utveckla, som vanligt. Det är kul när saker beter sig till det bättre!?
|
Helt otroligt snyggt! :drool:
|
Blir det "fungerande" ATC? Otroligt snyggt!:tumme_upp:
|
Som vanligt ett väldigt bra jobb Lan. Jag gillar särskilt den roliga tidningsrubriken :grin:
Själv är jag dock mera van vid PrintScrn. |
110518 Natthytt
1 bifogad(e) fil(er)
Fixat till texturerna på natthytten - hyfsat?
|
Citat:
Eller ska det vara så? |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Påpeka gärna saker här, jag får ju mest gissa eftersom jag aldrig varit i en X9-hytt ! |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Ser lovande ut!
Lennat: tänk på att dom inte är upplysta helt och hållet, utan att dom oftast har antingen en lampa i center av mätaren, eller runt om, så att det skalas ut, jag tror att det är det som gör att det upplevs som för mycket. //Marcus |
110518 kväll och färgbalans!?
2 bifogad(e) fil(er)
Tror jag träffat hyfsat rät med dag- och nattmesherna vad gäller färger ??? Döm själva:
Ramlade just in en lista på hittade fel på vagnarna från Ekan, min just nu effektivaste betatestare, och detta skall fixas i morgon! |
Grönt ljus?
1 bifogad(e) fil(er)
Fick just ett meddelande från "rapid94" med en nattbild på hastighetsmätaren. Hur gör vi nu då?
http://www.e-buzz.se/galleri/showphoto.php?photo=107 |
110520 Kväll
4 bifogad(e) fil(er)
Hytten implementerad i vagnarna. Jag experimenterar med en dag- och en nattmesh. Hur man skall få dessa att växla automatiskt blir en senare fråga för oss (=läs Svenolov) att lösa. Hittills flyter det mesta på och funkar väl. Laddar upp några bilder på dagens arbete:
(Obs det animerade "bländskyddet" som jag är ganska stolt över. Alla ljud kan jag tyvärr inte förmedla men jag kan garantera att dom finns! Ekan gör ett kanonjobb med att testa vagnarna och jag försöker hänga med och rätta till vartefter "error"-rapporterna ramlar in. (Kolla denna post i "screenshot-tråden"!): http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=5002 Jag som trodde det skulle bli tråkigt att bli pensionär men inte då när man har en sån här kul hobby och goda medarbetare!!! Vi hörs och syns: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46. |