![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Ledsen Jockes, jag såg inte att man inte ser spårvagnen!
Jag har inte det problemet (se bild). Kan felet möjligen ligga hos spårvagnen eller att när man länkar ihop två delar från olika splines så uppstår detta??? Testa med enbart en "glasbro" och se om felet finns kvar! |
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
(Samma som benkeb's påpek). När man införde Bibliotek (Libraries) skulle de ju bara vara en asset där andra assets kunde "låna" mesher och fram t.o.m. TS 2010 så behövdes ingen mesh-table. I och med den utökade felkontrollen i TS2012 så rekomenderas att man har en. Jag har ännu inte testat i TANE men skall göra det och återkommer när jag fixat att det funkar i TANE. EDIT: Så var det! Bilderna från TANE. Det fina i kråksången är att broarna får skuggor i TANE, sista bild :applad: |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Som synes är det inte bara tåg som försvinner, utan även kontaktledningen och buskar/träd gräs som är "platta". |
Men det blir inte detta fel med nätbron ?????
Nätet är ju också en transparent mesh, men rutorna är helt transparenta bara nätet är opakt (ogenomskinligt). Prova med att lägga till taggen AlphaHint=semitransparent i glas.texture.txt och se om det hjälper! Om inte kan jag göra glastexturen helt transparent med helt opaka pyttesmå fläckar. Om det inte funkar så meddela mig så fixar jag en glas.tga som du kan testa med! |
Citat:
|
Stödpelare och ledningsskydd
Hej!
Rädd för att låta tjatig. Det var nog jag som tog upp iden om stödpelare. Då föreslog jag att stödpelarna skulle vara fristående scenery-objekt och den gode Lan kanske missförstod mig och trodde att jag menade ett spline-objekt. Vad jag närmast tänker på är att man själv får sätta dit stödpelare (höja, sänka, rotera), en åt gången. Det för att kunna passa in pelarna mittemellan spår så att ingen vagnsdel slår i vid passage. Som det är nu är det svårt att få stödpelarna på rätt plats. Samma problem gäller ledningsskydden (piss-skydd?). De skulle också vara bra att ha som fristående objekt. Min uppriktiga uppfattning är att Lans (och Bengans) gångbro är Trainz-världens hittills bästa modell av en sådan konstruktion. En fristående stödpelare och ledningsskydd skulle verkligen vara en bonus. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
EDIT: Done, kommer med i nästa uppdatering: |
Testglas
1 bifogad(e) fil(er)
Jockes, testa med detta glas så får vi se vad som händer???
|
Fristående stödpelare och p-skydd
Toppen Lan! Har testat de fristående objekten och de fungerar utmärkt. Kommer väl tillpass på alla svenska rutter. Återigen: tusen tack!
|
Citat:
Tänkte uppdatera delarna med nätet, så att dom också får height-range -20,20 och då är det väl lika bra att fixa det andra också. |
Har inte hört av Jockes än ?
|
Citat:
|
Jag tror inte vi kommer längre, glaset verkar vara ett rent "Jockes"-problem - ingen annan verkar ha detta? Så jag lämnar gångbron nu!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Har ingenting sagt, då Jocke tog upp det och att jag trodde att ni jobbade för att hitta en lösning. Jag har samma problem. Både med glas och nät, så att lok och vagnar blir osynliga genom glaset/nätet. |
Dessa gamla härliga problem med alphor och z-sortering! :D
Var ligger alphan, Lan, inbakad i texturen (24bitars PNG) eller som separat bmp-fil? Gjorde det inte skillnad var den låg? Annars så finns det ju någon uncached-alphas tagg man kan lägga till i config-filen, hjälper den? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:56. |