![]() |
I Sverige ska alla jvgsfordon klara en minsta radie av 150 m, vet inte hur det är i norge. Det används dock bara inne på stationer.:)
Bara undrar lite allmänt om rutten, kommer hastigheten fortsätta att vara 80-90 km/h mellan Kristiansand och Stavanger?:) |
Citat:
http://no.wikipedia.org/wiki/Thamshavnbanen |
Smalspor, det kaller vi ikke for jernbane ;)
Det jeg savner for MSTS er kurveradiuser på 600m... vet ikke om det eksisterer noen sted for msts, finner kun 500 og 700m. |
Har man Xtracks så finns det alla möjliga radier, är ganska säker på att 600 m också finns med.:)
|
Citat:
Men jeg mener at på strekningen Bergen - Voss var det enkelte kurver på 250 m i sin tid men skal ikke påstå det.. |
Citat:
--- Da jeg bygde Meråkerbanen målte jeg de fleste kurvene på kart. På bakgrunn av dette er noen kurver i hovedspor lagt med r = 250 m. Disse kurvene er skiltet 70 km/h eller mindre. Lurer på om jeg har sett en oversikt over tillatte hastigheter i Network Statement. Har også sett en del ulike formler, bl.a. noen som tar hensyn til overhøyde. Dersom man setter inn 70 km/h i den formelen som blir nevnt her, får man en minste tillatte radie på 231 m. Dette er naturligvis ikke normalt på norske hovedlinjer, men det forekommer nok. Vossebana kan godt hende, Gjøvikbanen trur jeg vil være et annet hett tips. Hvorfor Øystein mener at 250 m. er minimum aner jeg ikke. Flåmsbana har minste kurveradius på 150 m, mens Rødberg på Numedalsbanen hadde 120 m i sin tid. Trur det var det krappeste i norsk hovedspor. Ellers er erfaringen at tog blir fremført raskere i krappe kurver enn man skulle tro. Hadde en tur på Meråkerbanen for en liten måned siden, og lokfører kjørte ganske kvast. Nevner dette på generelt grunnlag. Har dessverre ikke fått testa VBSR4 enda, så kan ikke si noe om kurvene der. For fremtidige ruter kan kanskje overgangskurver være et stikkord? |
250 meter har jeg fra materiell, hvor det som regel står "minste kurveradius 250m", noe som fremkommer på ganske mye materiell i Norge. Så i det tilfelle håper jeg at det ikke er så fryktelig mange kruver som er under 250 meter i Norge :)
Nå må vi ikke glemme at kruver er dosert i virkeligheten, og oppleves på en helt annen måte i MSTS, noe som kanskje gjør det nødvendig å bruke større radius i MSTS enn hva som er brukt i virkeligheten. Fant forøvrig dette på nettsiden til JBV, har bare kikket kjapt igjennm og det står litt av interesse der. http://www.jernbaneverket.no/Documen...0/T90-0305.pdf Som jeg tidliger nevnte så snakker jeg om jernbane, ikke museumsbaner og uttrekkspor :visslar: |
Citat:
Sporene er lagt etter kart data og terenget er laget av Demex etter satlitt data. Så derfor må det bli slik eller vil sporen i en kurve havne langt utenfor der de skal. |
Citat:
|
Hej!
Var hittar jag NSB_BM74? |
Citat:
|
Citat:
|
Kjempe bra arbeid med banen! Derfor er det så dumt at jeg ikke får kjørt den...
Har xtracks 3.18 og Newroads 4.0 men alikevell krasjer spillet etter noen minutter og får opp en feilmelding om at jeg mangler en fil: A2t20mStrt. Skulle ikke denne ha kommet med Xtracks? Uansett hadde satt pris på hvis noen kunne sendt den til meg :) |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Takker så meget! :D
Det fungerte nå! Jeg nyter å kjøre gjennom denne banen, de stedene jeg har vert på kjenner jeg meg igjen på! Ikke for å mase, men ingen som kunne tenkt seg å sendt NSB bm70? :) |
Bara undrar, är det bara jag som får underliga grafikproblem och krascher mellan Kongsberg och Drammen?:)
|
Citat:
Hos meg fungerer VBSR4 helt fint nå , har ingen problemer mellom kongsberg og drammen. Fikk en del feilmeldinger da jeg installerte ruten pga at alle filer hadde ikke lagt seg der de skulle men etter at jeg hadde lagt dem inn manuelt så fungerer det fint. Får du noen feilmeldinger før den krasjer ? |
Nej, bara don´t send. Antingen blir bilden helt "galen", det ser ut som att alla objekten "flyger runt", eller så blir det bara svart och kraschar. Jag får för mig att det skulle kunna vara någon texture det är fel på.:)
|
Hej!
Ja, det hände för mig med. Mellan Kongsberg och Hokksund. Känner igen fenomen, troligen är Hide Wire är orsaken. Jag hade problemmet med min rutt och hur jag löste problemet kommer jag inte ihåg. Återkommer när jag löst problem. |
Hej.
Jag har också "flygande träd osv..." Emellan Kongsberg och Drammen. Lat. 59.64948 Long. 9.73776 Så ni är inte ensamma om det. |
Vbsr4 Ljudproblem
Hej på er här på forumet jag har nyss installerat Vbsr4 men har problem med
ljudet. Ljudet fungrar i tunlar och på broar men i övrigt hörs inget spårljud. Jag hadde samma problem i Vbsr 3 oxså . Vad är det som gör detta fel uppstår i Vbsr rutten men inte i någon av öriga rutter?. Vissa små fel dycker upp i bland. För övrigt är rutten super duper. :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: jaj69 |
Hej!
Har upptäkt fel på tiles där Teigen Hlp står. Har även upptäckt spåren och vägar är inte okej på samma tiles. Jag rör inte inte dem för att Jan bygger ju mot Stavanger. Hoppas att Jan lyckas lösa problemet. Jag vill tänka på min ruttbygge och få den klar. |
I bland känns det som vi ställer för stora karav på vandra. Själv är jag idiot på att skapa rutter. Jag har ett förflutet som järnvägare på den tiden vi körde El 13 och Du2 Nu kör jag Volvo FH på gummihjul men njuter av att få återskapa en tid jag minns med nostalgins styrka Jag beundrar Er alla som lyckas med att skapa denna värld för oss utan ersättning utan fallskärmar!
Jag njuter av Vbsr och längtar efter att få köra till G på Trollhättanrutten oavsett om en kurva är för snäv eller ett hus står fel. Jag har känt rälsen under mig för 30 år sedan och älskar känslan Ni skapar!! Lycka till Hälsar Lasse J i den gula ICa bilen i västsverige |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Om du klickar spåret och sen försöker du spara igen får du felmeddelande. Bara inom tiles, för jag klickade ett spår och en väg. Kan finnas fler fel. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Så såg den ut när jag nalkar Teigen Hlp. Hide Wire är då på. Utan Hide Wire såg det normalt ut. |
2 bifogad(e) fil(er)
Nå har jeg prøvd ved Teigen Hlp både med Hide Wire på og av men får ikke den feilen så jeg kan ikke si hva feilen er.
Har heller ikke noe problem med å klikke på et spor og og lagre etterpå. |
Hej!
Vad bra att du har inga problem. Då kan det vara nå´t med datorerna. Men vad? Jag prövar med att flytta undan andra rutter, så får jag se hur det blir. |
Fortfarande problem för mig. Även tog bort Ms XNA Framework som Open Rails kräver.
|
Hei!
Jeg lastet ned VBSR v4.0 til PC-en, og har fått kjørt litt, og ser veldig bra ut:) Men når jeg skal bytte lok eller consist, så blir skjermen svart. Og etter ei stund kommer det opp en beskjed der det står at "train.exe har et problem og må lukkes." Det er jo litt plagsomt!:rolleyes: |
Citat:
|
Hej!
När jag startar på Oslo sp 4 och kör mot Drammen så efter 2.45 så stannar spelet och det kommer upp att filen A1t0_2mStrt.s saknas. Troligen en shapefil. Var kan man hitta denna fil ? Hälsar Anders |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Herlig arbeid. Kom frem til Kristiansand idag og da har jeg fått fikset alle error osv så nå kan jeg kjøre fra Kristiansand til Oslo uten feil! Et lite tips til dere som får error om fil som f.eks US2Scrubrock som mangler vil dere legge merke til at det ligger en fil som heter US2Scrubrock1 og da er det bare til å kopiere denne og ta bort 1 tallet. Enkelt :) Slik er det også for mange andre errorer :) Fikset blant annet Ga-Lamp, Ga-001 og light1 erroren på kristiansand på denne måten! Gleder meg til du kommer ut med opdateringen til Stavanger! Dette er scenery i øverste klasse :D |
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Her er noen bilder mellom Nodeland og Breland på vei vestover. |
Fin landskap du har gjort. Lycka till i fortsättningen!
|
Ser väldigt bra ut, lycka till!:tumme_upp:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Her er noen flere bilder mellom Nodeland og Breland.
|
Vad bra det blir!:applad:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49. |