![]() |
Citat:
Nu är det så att vad spelar det för roll om bussen har 3 eller 4 dörrar....Denna modell som bussen är byggd i har antagligen byggts efter en verklig modell med detta antal dörrar....Eller rättare sagt att jag vet att bussen har byggts efter en verklig modell.... Sen vet jag att det inte går någon linje som det står Liseberg på men eftersom Liseberg är ju ett av de kändaste ställe som finns i Göteborg och jag ville ha den karaktären med så gjorde jag så här....Man kan inte göra allt här i MSTS helt perfekt, man skall vara glad att det fortfarande kommer grejor till MSTS fast det har den åldern det har... Ursäkta, detta blev Off-topic men jag ville svara på kommentaren... MVH Kenneth |
Jag tycker att jag ställde en dum komentar men om du vill göra så som jag sa så kan du skriva en linje och så kan du skriva "via Liseberg"men strunt i det...
Totte du vet att vid Gbg centralen åker det spårvagnsspår bredvid... jag åkte dit och kollade och det var samma pelare och strömleader som på järnvägen... det e bara styrkan som inte är samma... sedan efter gammelsataden blir de gråa vanliga... |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nåja, men visst syns det väl tydligt att det är de stolparna Totte beskriver som sitter på spårvagnsspåren brevid G bangård och de är inte samma som för järnvägen? |
Mer status om rutten...
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för ni gillar ruttens status!
Nu är bangårdarna i Sävenäs klara, puh! skall dra stambanan vidare fram till tunneln och där ska jag göra vändslingar med två växlar. |
Helt enormt! Ser riktigt bra ut, kul att se framstegen!
|
Mazz jag menar efter där spårvagnsvägen kommer in vid ... a så blir de samma... åk lite in lr ta en spårvagn så kommer du snart se det...
är det gbg ni snackar om? |
Gbg:s Central...
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu äntligen visar jag några bilder. Börjar med med Olskroken lokhall, Gbg C växlarna och sen in i stationen. Jag tog Washingtons station som jag tycker passar bra. Det blir ju 18 spår i alla fall, vilket stämmer bra med verkligheten. Jag jobbar på rätt mycket men sakta och säkert, för att allt ska funka. |
Snygga bilder, Totte. men jag förstår inte varför du inte använder dig av
s k "dummy tracks" i större omfattning, d v s spår som bara finns för syns skull... Om du skall signalsätta alla dessa spår, så kommer rutten att bli lika tokig att köra som vissa ProTrain rutter, d v s man kommer att uppleva "mörka" signaler, eftersom MSTS inte kan hantera hur många signaler som helst. Ha det i åtanke när du sedan signalsätter sträckan. |
Citat:
|
Du har inte byggt i onödan, men tänk noga efter var du sedan skall placera ut signalerna!
MSTS kan bara klara av ett visst antal signaler per tiles, jag vet att tex VHJ hade mörka signaler i Helsingehamn, beroende på att "alla spåren var signalsatta med dvärgsignaler". Spårantalet i sig är det nog inget fel på, men skall du sätta en "dvärgsignal" i vardera änden av varje uppställningsspår i Sävenäs, så kan det bli problem. Det var därför jag föreslog "Dummy tracks" d v s "spår som syns" men ej är farbara. Fördelen är också att FPS blir högre när du kör. Problemen yttrar sig i att signalbilderna blir "Mörka" d vs ingen signalbild, samt att strålkastarljuset på loken försvinner. En bugg i MSTS tyvärr. Det är därför en del av de tyska "ProTrain"-addon till MSTS använder semaforer. |
Hoppas, att det går att lösa:)
|
Snygg bana Totte...
Föresten Mazz... Kolla på bilden noga så ser du att det är gröna pelare som på järnvägen!! |
Citat:
|
Du kollar inte noga om du kollar noga så ser du att de är gröna... Titta inte på de närmaste titta på de som är något 200 meter från den första gråa!!!
|
Citat:
Urtjusiga bilder!! Jag bara undrar en sak, vad är det för textur på spåren du använder här???? MVH Kenneth |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33. |