Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Trollhättanrutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=3417)

Pierre 2012-02-14 22:19

Håller på att ladda ner tågen till aktiviteterna, men Linx X2000 går inte att ladda ner från Banbyggarna. Har den på dvd nånstans, men jobbigt att leta igen 20 skivor...

Totte 2012-02-14 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 256313)
Håller på att ladda ner tågen till aktiviteterna, men Linx X2000 går inte att ladda ner från Banbyggarna. Har den på dvd nånstans, men jobbigt att leta igen 20 skivor...

Micke321 fixar fram tåget till BB.

micke321 2012-02-14 22:37

Nu ska den fungera på banbyggarna.se
Vi hade en del filer liggande via JenzAs server som krasha. Har fått ny adress men inte haft tid att rätta länkar.. Nu ska allt fungera igen....

Pierre 2012-02-14 23:01

Nu gick det att ladda ner, tack Micke!

lukas 2012-02-15 09:13

Fantastiskt sporarrangement i Gøteborg , meget imponerende laget totte:tumme_upp:

Jeg har kjørt en testtur på pathen Gøteborg spor 11 - oslo spor 4 og er kommet til partille , er jeg på rett vei da ? Så langt har jeg ikke hatt problemer med ruten men har nesten ikke fått prøvd den . Meget fint det jeg har sett så langt :applad::applad:

Totte 2012-02-15 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av lukas (Inlägg 256334)
Fantastiskt sporarrangement i Gøteborg , meget imponerende laget totte:tumme_upp:

Jeg har kjørt en testtur på pathen Gøteborg spor 11 - oslo spor 4 og er kommet til partille , er jeg på rett vei da ? Så langt har jeg ikke hatt problemer med ruten men har nesten ikke fått prøvd den . Meget fint det jeg har sett så langt :applad::applad:

Hej!
Tack Lucas för komentar. Då har du kört Explorer. Du måste själv växla till rätt rutt. Jag rekomenderar, installera aktivitet Göteborg-Oslo och testa. Lycka till!

Roar H 2012-02-15 10:29

Nå har jeg avinstallert ruten, lastet ned og installert på nytt, og når jeg kommer til samme sted, skjer nøyaktig det samme.
Jeg skrev at det skjedde på en bru over en elv, men det er over en motorvei. Beklager feilen. Nå er det bl a texture-filer som er problemet, og power-station (med bindestrek) pluss filer som begynner med load. For hver gang jeg kjører her kommer det mangel på forskjellige filer hver gang. Det er vanskelig å få oversikt over manglende filer, fordi det er ikke alltid feilmld kommer opp selv om PCen varsler det.

Jeg har kanskje ikke noe annet valg enn å gi opp ruten.
Veldig synd, for jeg har kjørt her veldig mye i det virkelige.

Ingen problemer fra Kornsjø og nedover, men problemet er dessverre Göteborg.

Hjelp!

Totte 2012-02-15 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av Roar H (Inlägg 256340)
Nå har jeg avinstallert ruten, lastet ned og installert på nytt, og når jeg kommer til samme sted, skjer nøyaktig det samme.
Jeg skrev at det skjedde på en bru over en elv, men det er over en motorvei. Beklager feilen. Nå er det bl a texture-filer som er problemet, og power-station (med bindestrek) pluss filer som begynner med load. For hver gang jeg kjører her kommer det mangel på forskjellige filer hver gang. Det er vanskelig å få oversikt over manglende filer, fordi det er ikke alltid feilmld kommer opp selv om PCen varsler det.

Jeg har kanskje ikke noe annet valg enn å gi opp ruten.
Veldig synd, for jeg har kjørt her veldig mye i det virkelige.

Ingen problemer fra Kornsjø og nedover, men problemet er dessverre Göteborg.

Hjelp!

Hej!
Vad har du för datorkraft? Skulle vilja veta.

Roar H 2012-02-15 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 256341)
Hej!
Vad har du för datorkraft? Skulle vilja veta.

Hei, Totte!

Her er min PC:

Windows 7 Home Premium
4,00 GB RAM (2,67 GB kan brukes)
Intel(R) Core(TM) i3 CPU M370 @ 2,40 GHz 2.40 2.40 Gz prosessor
32-biters operativsystem

Håper dette er behjelpelig!

785 2012-02-15 13:35

Hej! Mycket fin rutt. Vart kan jag hitta aktiviteterna?

marmar 2012-02-15 15:07

En snabb fråga:D : Hur får man in aktiviteterna i msts? Jag har prövat att lägga in dem i mappen "aktiviteter" men det funkade inte.

ante 2012-02-15 15:14

Hej!

Har gjort en aktivitet mellan Göteborg och Oslo med Rc6.Har kört ca 20 min från Göteborg och det fungerar perfekt. När jag skulle göra denna kom det upp 2 pather med snabbtåg Göteborg och Oslo. Prövade den andra men då startade inte MSTS men på den första funkar det. Kanske något tips.

Hälsar
Anders

micke321 2012-02-15 16:17

Aktiviteterna hamnar i en egen zip i mappen med alla rutter.

För att få in dem i MSTS krävs att du dubbelklickar på dem.

Ante: Vad heter dem olika pathen?? Så ska jag kolla. Kan vara så att den ena sak bort.. Kan vara så att det är gammal.

bönan 2012-02-15 16:44

Ibland får man oförklarliga felmedelanden om saknade objekt, trots att de ligger i ruttens SHAPES-mapp. Jag har då märkt att det hjälper att kopiera filerna från ruttens SHAPES-mapp till GLOBAL/SHAPES.:)

Totte 2012-02-15 16:51

Hej!
Jag har gjort alla 13 st. pathar och de heter
Goteborg - Oslo
Goteborg - Lerum
Goteborg - Mellerud
Goteborg - Molnlycke
Goteborg - Molndal (upptäkt fel bokstaven ö och det ska inte vara så)
Goteborg - Save
Herrljunga - Uddevalla
Lerum - Goteborg
Mellerud - Goteborg
Molnlycke - Goteborg
Oslo - Goteborg
Save - Goteborg
Uddevalla - Herrljunga
Precis vad Micke321 skrev så finns akiviteter under Routes-mappen.
De ska zippas upp och alla 13 aktiviteter visas uppoch de packas upp av Unspack-programmet som finns i Utils-mappen.
Hoppas allt funkar bra!

Totte 2012-02-15 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Roar H (Inlägg 256344)
Hei, Totte!

Her er min PC:

Windows 7 Home Premium
4,00 GB RAM (2,67 GB kan brukes)
Intel(R) Core(TM) i3 CPU M370 @ 2,40 GHz 2.40 2.40 Gz prosessor
32-biters operativsystem

Håper dette er behjelpelig!

Hej!
Jag är hemskt ledsen att din dator orkar inte Göteborg. Orsaken är att du har 32-bitars system. Du behöver 64-bitars system, då får du ökad ramminne.
Processor är bra.

Roar H 2012-02-15 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 256375)
Hej!
Jag är hemskt ledsen att din dator orkar inte Göteborg. Orsaken är att du har 32-bitars system. Du behöver 64-bitars system, då får du ökad ramminne.
Processor är bra.

Var det derfor?
Ja, dette var synd. Skal få gjort noe med det.

ante 2012-02-15 18:17

Hej!

När jag gjorde denna aktivitet i editors&tools så kom det upp 2 st paths
Snabbtog Goteborg-Oslo. Troligen så kan det vara en gammal path också.

Hälsar
Anders

Totte 2012-02-15 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256391)
Hej!

När jag gjorde denna aktivitet i editors&tools så kom det upp 2 st paths
Snabbtog Goteborg-Oslo. Troligen så kan det vara en gammal path också.

Hälsar
Anders

Alla patharna är nya. De är skapade tillsammans med Activity och Service. Jag tömde act-och srv-filerna och lät path-filerna vara kvar till installation.

micke321 2012-02-15 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 256371)
Ibland får man oförklarliga felmedelanden om saknade objekt, trots att de ligger i ruttens SHAPES-mapp. Jag har då märkt att det hjälper att kopiera filerna från ruttens SHAPES-mapp till GLOBAL/SHAPES.:)

Låter ju lite mysko det med. Vilka objekt är det?

ante 2012-02-15 19:00

När jag gör en aktivitet med IC 392 från Göteborg 08:42 till Oslo 12:45 så kommer det upp 2 st paths i editors&tools med Snabbtog Göteborg-Oslo. Har fått båda att funka nu. Även Path Mellerud-Göteborg finns två av. Kan man helt enkelt ta bort den ena pathen?

Totte 2012-02-15 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256395)
När jag gör en aktivitet med IC 392 från Göteborg 08:42 till Oslo 12:45 så kommer det upp 2 st paths i editors&tools med Snabbtog Göteborg-Oslo. Har fått båda att funka nu. Även Path Mellerud-Göteborg finns två av. Kan man helt enkelt ta bort den ena pathen?

Är det felmeddelande du får?

ante 2012-02-15 19:25

Nej, inget felmeddelande. Mitt första försök att göra aktiviteten så startande inte MSTS. Startande om två gånger så funkade båda pathen. Jag bara undrar om det ska vara dubbla paths eller har det något med aktiviteterna som medföljer rutten att göra?

Hälsar
Anders

Totte 2012-02-15 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256401)
Nej, inget felmeddelande. Mitt första försök att göra aktiviteten så startande inte MSTS. Startande om två gånger så funkade båda pathen. Jag bara undrar om det ska vara dubbla paths eller har det något med aktiviteterna som medföljer rutten att göra?

Hälsar
Anders

Det finns ju medföljande aktivitet som finnes i mappen Route, har du sett den?

ante 2012-02-15 19:45

Har inte kollat de medföljande aktiviteterna ännu.
I activity editor så har jag 2 st path med namnet Snabbtog Goteborg-Oslo. Har fått båda att funka.
Har kört rutten ca 30 min från Göteborg mot Oslo och det har funkat perfekt.
Får fortsätta till helgen.

Hälsar
Anders

Totte 2012-02-15 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256404)
Har inte kollat de medföljande aktiviteterna ännu.
I activity editor så har jag 2 st path med namnet Snabbtog Goteborg-Oslo. Har fått båda att funka.
Har kört rutten ca 30 min från Göteborg mot Oslo och det har funkat perfekt.
Får fortsätta till helgen.

Hälsar
Anders

Bra! Lycka till!

jkriste2 2012-02-16 03:28

Meget bra Totte har kjørt en god del av ruten og den ser perfekt ut. Eneste feilen med ruten er at jeg ikke får bygd vidre på VBSR5 da jeg må prøve ruten din.:applad::ber::ber:

lukas 2012-02-16 07:26

Da har jeg kjørt explore Mølnlycke - Ed og ingen problemer så langt:):)

Kjempeflott rute , Mange takk Totte:tumme_upp::tumme_upp:

Roar H 2012-02-16 13:21

Ja....
Om ca to uker reiser jeg på 11 dagers rundtur med Hurtigruten.
Når jeg er tilbake skal jeg få installert 64-bit operativsystem på PCen.

Har nå fjernet noen krevende baner imidlertidig, slik at jeg får kjørt noe i mellomtiden bl a VBSR4.

Men da skal det bli gøy å kjøre i Göteborg-området!

Totte 2012-02-16 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Roar H (Inlägg 256458)
Ja....

Har nå fjernet noen krevende baner imidlertidig, slik at jeg får kjørt noe i mellomtiden bl a VBSR4.

Trevlig resa! Hoppas vädret blir toppen!

Totte 2012-02-16 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av jkriste2 (Inlägg 256432)
Meget bra Totte har kjørt en god del av ruten og den ser perfekt ut. Eneste feilen med ruten er at jeg ikke får bygd vidre på VBSR5 da jeg må prøve ruten din.:applad::ber::ber:

Hej!
Kul med lite omväxling! Tack för du skrev fint!

Roar H 2012-02-16 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 256459)
Trevlig resa! Hoppas vädret blir toppen!

Takk for det! Men jeg forsvinner ikke fra forumet av den grunn!
Jeg får bare ikke gjort noe med Trollhättan 2 i den perioden.
Vil fortsette å følge med på VBSR5.

Pierre 2012-02-17 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Roar H (Inlägg 256458)
Ja....

Köp 4 GB minne till då. Vad har du för grafikkort?

Roar H 2012-02-17 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 256542)
Köp 4 GB minne till då. Vad har du för grafikkort?

Vet ikke. PCen er ganske ny.
Fikk ny harddisk rett før jul pga problemer i et musikkprogram.

I mars skal jeg skaffe et skikkelig bra eksternt lydkort + 64-bit.
Får mye mer minne da.

bourne94 2012-02-17 17:02

Hej

Testade att spela denna härliga rutt förut en snabbis hos min bror, och det funkar bra, bortsett massa felmeddelande.

Men nu ska jag installera den själv (msts) och köra själv... men vart laddar man ned xtracks och newroads? hittar inget med google:)

Om det finns någon patch eller liknande som finns att ladda ned också, så skulle jag bli glad om någon länkade:)

Tack på förhand!:Yeah:

bourne94 2012-02-17 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av bourne94 (Inlägg 256563)
Hej

Testade att spela denna härliga rutt förut en snabbis hos min bror, och det funkar bra, bortsett massa felmeddelande.

Men nu ska jag installera den själv (msts) och köra själv... men vart laddar man ned xtracks och newroads? hittar inget med google:)

Om det finns någon patch eller liknande som finns att ladda ned också, så skulle jag bli glad om någon länkade:)

Tack på förhand!:Yeah:

Förresten, glömde fråga om någon vet vart man kan ladda ned x12?:)

Totte 2012-02-17 17:16

Hej!
Kul att du vill köra rutten.
Vid MSTS installation finner du här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32012

bourne94 2012-02-17 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 256567)
Hej!
Kul att du vill köra rutten.
Vid MSTS installation finner du här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32012

Nämen tackar för det Totte:)

Jag körde in allt, och installerade rutten, men den hamnar inte rätt när jag kör .exe filen... vad gör jag för fel?
Jag kör den, och kopieriade in routes mappen från c:/ och sedan körde instarlationen.

Är jag lite mer klantig än vanligt?:P

EDIT::: fixat nu, tack igen totte:D ska bli riktigt kul att spela nu... äntligen:D

abjol 2012-02-17 20:18

Hei jeg har testet din rute. Jeg veldig inponert av hva du har fått til. Takk for ruten.:tumme_upp::ber::grin:

Totte 2012-02-17 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av abjol (Inlägg 256585)
Hei jeg har testet din rute. Jeg veldig inponert av hva du har fått til. Takk for ruten.:tumme_upp::ber::grin:

Roligt att höra! Lycka till i fortsättningen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16.