Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Trollhättanrutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=3417)

Pierre 2007-02-11 17:17

Skoj med tvätthall, ser bra ut!

Reginan har inte släppt ännu dessvärre. Håll koll på Banbyggarnas sida, för jag är säker det är där den hamnar!

andelind 2007-02-11 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Skoj med tvätthall, ser bra ut!

Reginan har inte släppt ännu dessvärre. Håll koll på Banbyggarnas sida, för jag är säker det är där den hamnar!

Tack för ett vettigt svar, jag ser fram emot Reginan om den kommer då jag gillar den både i simmen och i verkligheten.
till Totte rutten ser ut att bli verkligt fin, hoppas allt går bra med en och att man får nöjet att köra på den med:

Totte 2007-02-11 18:57

Tack för härliga kommentarer!
Reginan har jag fått av Micke för att testa. Den är inte färdig än. Den ska komma till Banbyggarnas download.

Totte 2007-02-14 23:36

Statuskartan...

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag jobbar fortfarande med Gbg:s område. Jag håller nu på Tingstadsvassens bangård. Jag la även spåren till Säve på Bohusbanan och där blir det sista station.
Här visar jag kartan hur spåren ser ut.

AndyDaMan 2007-02-14 23:38

Mycket snyggt!

Affe 2007-02-14 23:45

Bra... Hur orkar ni ha så mycket tålamod. Om jag skulle byggt en bana och den är bara en km skulle jag ha börjat somnat när jag komm fram till spårläggningen vid ca 700 meter.

Mazz 2007-02-15 00:11

Läckert Totte, jag är djupt imponerad! :tumupp: :tumupp: :tumupp:

Trampat runt i det där området en hel del sista året och det känns som om varenda meter av spår ligger helt rätt... :)

Totte 2007-02-15 00:23

Tackar så mycket! Det är kämpigt med spårbitarna som ska passa in på rätt sätt. :)

HAI 2007-02-15 08:10

Vakkert Totte! Jeg tror dette må være den mest komplekse sporplanen jeg noensinne har sett i MSTS. Jeg er meget imponert! Lykke til videre.

Schulz 2007-02-15 11:10

Återigen mäktigt av dig Totte!

Erik.H 2007-02-15 14:28

Oj oj så fint det ser ut. Ser ut som att det är ifrån verkligheten :D

Keep up the good work får jag säga! :)

mattias_train 2007-02-15 14:36

Ser riktigt grymt ut:).
Lycka till med byggandet av del 2!

Totte 2007-02-18 15:48

Jag letar efter lös bropelare...

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag letar efter lös bropelare som passar för enkelspårig bro "7bridge". Jag hittade hos fransk sida som har lösa pelare, men det är för 2 och 4 spår och inte för enkel spår. Jag hoppas att nån vet var sådana pelare att få tag på såna eller ställer upp och bygger lös bropelare.
Jag visar en bild om en pelare ser ut så där, det ser för bred ut. :(

Håmacon 2007-02-18 18:24

Hej Totte!

Eftersom jag är väldigt svag för personer som arbetar målmedvetet och uthålligt är jag alltemellanåt och ser hur långt du kommit sen sist. Jag kan ju ingenting om MSTS men har förstått att det nog kräver sin man.

Jag är mycket imponerad av ditt arbete och även om jag aldrig kommer att kunna se eller köra banan är det trevligt och inspirerande att se hur den växer och det ger även minnesbilder från min ungdom då jag jobbade i växlingen i Olskroken och på Göteborgs Norra och i hamnarna under 60-talet.

Hälsningar,
Håkan

LarryB 2007-02-18 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Jag letar efter lös bropelare som passar för enkelspårig bro "7bridge". Jag hittade hos fransk sida som har lösa pelare, men det är för 2 och 4 spår och inte för enkel spår. Jag hoppas att nån vet var sådana pelare att få tag på såna eller ställer upp och bygger lös bropelare.
Jag visar en bild om en pelare ser ut så där, det ser för bred ut. :(

Kan inte bredden på en 2-spårspelare fixas till lite med Shape File Manager?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:38.