Citat:
(Tomas, ta inte det som något negativt. Växlarna, plattformarna och kontaktledningssystemet är väl värd väntan. Riktigt snygga är dom, och allt arbete du lägger ner på nya grejer till Trainz är guld värt!:) Det gäller förstås alla andra som gör saker till Trainz... ) Det enda säkra sättet att få en rolig rutt att köra på, det är att bygga den själv!:) Då får man dessutom allt precis som man vill ha det. ------------- @ Korvtiger: Förbannat snyggt det där, mums alltså!:tumupp: |
Instämmer helt med Dson. Och sen ska det vara någon vits med att släppa en rutt är det ju en klar fördel om den är komplett, annars tror jag att dom som laddar ner den blir ganska besviken. Sen när man bygger kan man ju få en bra ide på te.x en station som man sen bygger klar, men när man kommer till spårdragning och vill skapa fina omgivningar kan det lätt bli att man lessnar när man ska leta upp och placera ut kanske 100.tals olika objekt. Och sen använder vi ju Trainz väldigt olika, vissa tycker att byggandet är det roligaste och gärna vill visa upp bilder på det medan andra uppskattar körningen mest. Ta inte illa upp Daniel, det var bara några exempel på varför det inte kryllar av rutter på Downloads. MVH. Ekan
|
Citat:
Jag vill inte lägga mig i TRS, men jag tycker det är roligare att få ordning rutten färdigt innan man realesar ut den. Annars tappar man lusten. |
Citat:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Då har man äntligen fått bort Dson från plattformen tillslut. Hmm.... han fick tydligen med sej kontaktledningarna också, hur f*n det nu gick till. Bilderna är från det lilla samhället STENMARK som ligger intill den natursköna INGEMARälven. Mer bilder kommer senare, har det stora nöjet att inst. om TRS 2006 först bara, krash igen. Någon som vet hur mycket man kan fylla "localmappen" med? Ser att min innehåller 14.1 GB !!!!! Finns det några begränsningar måntro? MVH. Ekan.
|
Det här är inte bra, alltså! Jag missar bussar och tåg och skolkar från skolan för att vänstra, sen har jag börjat sno kontaktledningar också! Det här börjar bli för mycket:D Tomas, akta dig, snart snor jag nog ditt nya kontaktledningsset också:(
Men riktigt riktigt snygga bilder, Ekankal! Intressant namn på samhället!:) |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Har du precis börjat med Trainz? Du ligger en bit efter med localmappen:D . Det här är inget att rekommendera. Har ett rent helvete ibland, när man har installerat något nytt och hela databasen ska uppdateras. Kan få vänta i timtal, innan man vågar röra burken igen. Annars, så hänger sig CMP helt för mig. Håller på och gallrar ut, men jag laddar hela tiden hem mer, än vad jag tar bort. Så tänk både 1, 2 och 3 gånger. Innan du/ni laddar hem något. Har jag verkligen någon användning utav detta i Trainz. Fast jag har så himla mycket installerat. Så har jag en jäkla massa Missing kuids. Undra hur mycket matrial som det finns till Trainz på okända sidor, som man inte har hittat än. Tänk om man kunde ta bort eller arkivera objekt inne i själva TRS2006. När man sätter ut objekten, då man ser vad det är för någonting. Har så förbannat mycket skit installerat och gå igenom allt i CMP, där man oftast inte ser vad det är för något. Tar säkert ett halvår för mig. Så tänk efter flera gånger. Är det här något att ha. |
ett tips, lägg till raden
-showkuids i trainzoptions.txt filen så visas objektets kuid nr inne i surveyor när du markerar objektet i listan. Sen får du skriva ner alla kuid nr på det du vill ta bort, gå in i CMP och radera. Mycket jobb kanske, men ett förslag på hur man kan underlätta det. Jag kör ju TRS2004 men det bör gå att göra så i TRS2006 också. /Tomas |
Citat:
|
Citat:
Oja! De nya plattformarna är grymmesnygga!:) |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Detta måste provas. Som det är nu, så är det helt enkelt för jäkligt mellan varven med Trainz. Man tappar liksom sugen ibland, när man bygger och ledsnar för att man inte hittar grejerna bland allt skit som har slunkit med. Kanske lite fel uttryckt med skit, säkert mycket bra saker för andra. Men tyvärr sånt, som inte jag har användning för. När man vill köra svenskt. Har ju blivit en hel del utländska signaler, hastighetsskyltar m.m. när man har laddat ner banor. Så att säga, att det är skit. Är ju inte direkt det jag menar, men inget som jag har någon större användning utav. För vad hade egentligen Trainz och MSTS varit. Om det nu inte hade funnits denna mängd utav objekt att ladda ner, kan man fråga sig istället. EDIT: Fungerar alldeles utmärkt även i TRS2006. Detta kommer att underlätta mycket vid gallring utav objekt. Synd att jag inte har beklagat mig, så mycket utav detta tidigare. |
5 bifogad(e) fil(er)
Slänger in några bilder efter att ha inst. om TRS. Det gick vägen den här gången också. Kolla in rundningen på plattformen, Tomas mästerverk igen. MVH. Ekan
|
Återigen, Ekankal, jag säger inget, för du vet redan vad jag tänker säga;)
Vilket underbart sött litet stationshus! Vad heter det?:) |
underbart snyggt! och är det Tgojs TMZ lok mitt öga skådar i fjärran?? :D
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34. |