![]() |
Och du har laddat ner rätt hgt-fil och konverterat den till Geotiff-format? Det är viktigt för att det ska fungera.:)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Jag ger upp och Thn är förlorad nu!
Så ser det ut! Bild 1 i simmen Bild 2 i RE Nå´n som vill hjälpa mig att fixa, så gärna för mig. |
Jag kan fixa åt dig om du kan skicka rutten.:)
|
Citat:
Svara PM till mig. |
Hej!
Nu är det löst! Win7 sparar på annan plats utan jag la märke till. Den sparar i Användare/..... Så nu funkar allt och tack Bönan som fixade terränghöjden. :Yeah: |
Skönt att det går fortare att bygga tack vare höjddata. :tumme_upp::Yeah:
Jag har redan lagt spåren till Stenkullen. Nu planterar jag skogen. Bra satsning till ORTS! |
Vad bra!:tumme_upp: Ska bli kul att köra mer på Västra Stambanan, tänk om våra rutter möttes på mitten mellan Stockholm och Göteborg i framtiden...:drool:
|
Citat:
|
Citat:
Ja, om att mötas nånstans är dröm! Det är alldeles för stort. |
Ja, men man får drömma...;)
|
Citat:
På km 228, nøyaktig halvveis, ligger Laxå. Der er avgreninga til Karlstad og Norge. Det får vel bli med drømmen kanskje :vinka:... |
Citat:
|
Status...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Så nu har jag lagt nya spår från Lerum. :grin: |
Spännande, blir kul att köra där!:tumme_upp:
|
Fint jobbat, kul projekt!
/John |
Tack för komentarer, det gläder mig!:Yeah:
110 har läst och resten har inte svarat, tycker jag det är trist.:tumner: |
Citat:
Godt jobbet og jeg syntes det er kjempeflott at du fortsatt jobber litt her og der på trollhattan :tumme_upp::tumme_upp: |
Trollhättenrutt
Citat:
|
Hej!
Jättekul att du vill bygga vidare. Kanske kan man någon gång i framtiden önska sig ett västsvenskt nät även med Göteborg-Borås-Herrljunga. Hälsar Anders |
Kul att ni dyker upp och följer med utvecklingen! Tack! :Yeah:
|
Stenkullen under byggnad...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Stenkullen under bygge, mycket kvar...:Yeah: |
Citat:
Jeg er glad for hver meter msts du bygger totte:tumme_upp::tumme_upp: |
Hej Totte! Får man försiktigt fråga vart du fick tag på SJ's vagnar i svart färgsättning? :)
|
Citat:
|
Kul att se att du fortsätter på denna rutt. Fast jag skulle dock hellre vilja du byggde mer på den i Railworks...men det är ju upp till dig!
|
Citat:
|
Verkligen Roligt Totte!
Jag har länge längtat att få se någon av våra dubbelspår/Stambanor på msts och är glad att du fortsätter mot Herrljunga . |
Mattias, har du testat Stockholmsrutten? Dubbelspår Uppsala - Stockholm - Södertälje!:grin:
|
Status...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
mattiasb, kul att du blev glad och längtat efter stambanan. Mer spår till Norsesund. Det var väldigt mycket vatten omkring spåret. Tror det blir fint! |
Ja, det är en vacker sträcka att åka mellan Gbg och Alingsås!:tumupp:
|
Hej Totte!
Jättefina bilder från din fortsättning. En undran bara... Det skrivs om att koppla ihop med andra rutter, hur gör man det? Det går jättefint att köra på dina spår. Hälsningar Olle M |
Man använder ett program som heter TSUtils. Det är en högst komplicerad process som jag bara har gjort en gång (VBSR4-VBSR5). Dock alltid lika kul när två rutter är hopsatta så man slipper byta rutt...;)
|
Hej!
Jag har försökt engång med VBSR4 - Thn_2, men det det gick inte p.g.a. olika positioner. Dessutom blir det alldeles för stort. Och tack för trevliga komentarer. :) |
Precis, det gäller att rutterna ligger precis lika där de ska mötas, och att det som Totte säger inte får bli för stort. VBSR5 och Trollhättan_2 blir nog lite väl stort, däremot borde det kunna fungera med VBSR och Trollhättan_light. Dock skulle man få lov att bygga om en del av rutten för att de ska mötas på samma ställe, tex Ski - Oslo med DEM-data och markers, och det skulle bli väldigt mycket jobb.
Alternativt kan man kopiera de world-filer man vill ha från en rutt till en annan och sen klicka varje spårbit. Problemet är att alla signaler försvinner från den ena rutten då. :) |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Ja, hej! Det var ett tag sen!
Ja, nu är sträckan från Lerum till Stenkullen färdig. Som jag skrev tidigare så bygger då och då och långsamt. Så blev det så.;) Ma-loket med 16 vagnar "Nordpilen" från Gbg till Narvik. Lång rutt! Njut av bilderna!:grin: |
Ser toppen ut!:tumme_upp:
|
:tumme_upp: Kjempeflott Totte, flotte bilder:tumme_upp:
|
Väldigt imponerande att du bygger vidare på denna och samtidigt bygger i RW. Jag tycker du gör ett jättebra jobb med båda rutterna och är väldigt tacksam för dina ansträngningar!
|
Tackar! Kul att ni följer utvecklingen!:tumupp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:46. |