Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

ekankal 2009-11-10 00:52

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 196356)
Jag är oförbätterlig... Hittar jag nya, roliga saker så måste en bana börja byggas / fortsättas på, som passar till sakerna.

Känner igen syndromet, hehe, det är nog därför som man aldrig blir klar.

Två simpla bilder på 1290.

Silverwolf 2009-11-10 01:16

Wow, jeg elsket det siste bildet der, veldig virkelighetstro.

Silverwolf 2009-11-12 22:25

Enda en mesterverk fra mine Russiske kolleger

http://10pix.ru/img1/2990/362433.th.jpg

trainz2007 2009-11-12 22:44

Fan va snyggt!

VA SNYGGT =), hur har du lyckats fixa såna spår asså växlarna?? O_o förresten är det ens trainz??? ser ut som nåt annat :Yeah::Yeah:

Silverwolf 2009-11-12 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av trainz2007 (Inlägg 196698)
VA SNYGGT =), hur har du lyckats fixa såna spår asså växlarna?? O_o förresten är det ens trainz??? ser ut som nåt annat :Yeah::Yeah:

Javisst er det Trainz, takker for de snille ordene. Sporene er 2/11 kryssveksler som finnes i sporpakken, jeg snark kommer til å legge ut. De er vanskelige som fy, men de ser jo flotte ut ^^

X2an 2009-11-13 23:30

2 bifogad(e) fil(er)
Fint för tredje gången ekan! Du får ju till saker som vi vill ha! Silverwolf, mycker läcker bild, men lite liten. Jaja, nu ska man inte vara sån, nu när man fått nya glasögon. Lägger ut två bilder på en C6 eller vad det än ska vara, har inte en sådan bra koll på det. :grin:

Silverwolf 2009-11-13 23:54

Du klikker på det for å gjøre det større. Og.. Errm, det er en "Ezh" metrovogn ommalt til SJ farger? Unnskyld, men fikk du tillatelse til det da?

Her er en riktig bra metrovogn

http://metrovagon-e.ucoz.ru/_ld/0/22747.jpg

Og en til
http://metrovagon-e.ucoz.ru/_ld/0/51056.jpg

Prøv å ikke overmale de uten tillattelse ^^

ekankal 2009-11-14 02:02

6 bifogad(e) fil(er)
Var ute på en första snabbtur med Lan's Xoa7 (är med och betatestar)
och här är några enkla bilder från den + en kollega från samma generation, STW-Jannes Ub 258 som också får vara med på bild.

Till Lan: Imponerande bygge, på rekordtid? dessutom.
Mer testkörning / bilder kommer senare med lite hyttskott å närbilder mm.

klinga 2009-11-14 02:52

Finns Ub:n för nedladdning eller är det också en beta version?:)

X2an 2009-11-14 09:06

Snyggt ekan! Silverwolf, jag använder den för privat bruk, men det stod inget mer i Lincencen, och ingen mejladress kommer jag inte ihåg, men vad jag minns så stod det ingen i det fältet. Det är en Em 508-01, den ommålad till SL:s färger. Men vad är skillnaden mellan en Ezh och en Em? ...

Romet12 2009-11-14 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av X2an (Inlägg 196777)
Fint för tredje gången ekan! Du får ju till saker som vi vill ha! Silverwolf, mycker läcker bild, men lite liten. Jaja, nu ska man inte vara sån, nu när man fått nya glasögon. Lägger ut två bilder på en C6 eller vad det än ska vara, har inte en sådan bra koll på det. :grin:

Wow, varifrån har du fått/hittat C6 eller vad det nu är? Skulle du kunna skicka till mig också?
Tack!

korvtiger 2009-11-14 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av klinga (Inlägg 196788)
Finns Ub:n för nedladdning eller är det också en beta version?:)

Ub finns på någon av ST-skivorna tror jag. Ev. på STWs gamla hemsida.

Finns dock en beta på två nya texturer, men om jag inte minns fel så har de släppts. Ekan kanske vet närmare?

ekankal 2009-11-14 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 196820)
Ub finns på någon av ST-skivorna tror jag. Ev. på STWs gamla hemsida.

Finns dock en beta på två nya texturer, men om jag inte minns fel så har de släppts. Ekan kanske vet närmare?

Njae. "Ue orange" finns att hämta här http://www.stw.se/index_swe.html, sen finns det även betor på SJ,s blå/röda, Swemaint's blåa, ett till orange (Uf) och den här bruna Ub'n som vi fick testa, men dom är inte släppta än (vad jag vet iaf).

Kristian 2009-11-15 20:11

Nu när Ekan har fixat vagnar som ska likna X10p och UBxp så måste de ju ha en Roslagsbana också. ;) Här är kilometer 5.200 ungefär. :) Sikrenotunneln skymtar längre bort där även Stocksunds station är belägen.
http://i187.photobucket.com/albums/x...le400/Mrby.jpg

marmarmar 2009-11-16 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Lokförarn (Inlägg 84650)
Lite bilder från Razorback Railway trainz 2006.

TW

fina bilder

marmarmar 2009-11-16 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 196786)
Var ute på en första snabbtur med Lan's Xoa7 (är med och betatestar)
och här är några enkla bilder från den + en kollega från samma generation, STW-Jannes Ub 258 som också får vara med på bild.

Till Lan: Imponerande bygge, på rekordtid? dessutom.
Mer testkörning / bilder kommer senare med lite hyttskott å närbilder mm.

snygga bilder

Bombardier Train 2009-11-16 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 196996)
Nu när Ekan har fixat vagnar som ska likna X10p och UBxp så måste de ju ha en Roslagsbana också. ;) Här är kilometer 5.200 ungefär. :) Sikrenotunneln skymtar längre bort där även Stocksunds station är belägen.

Kul med Roslagsbanan. Kommer du att släppa den när den blir klar? :)

hgkn 2009-11-16 22:53

1 bifogad(e) fil(er)
En svår tågolycka inträffade idag vid infarten till Skogberga station. Ett X2000 tåg och ett godståg kolliderade i en växel varvid 2 vagnar på X2000-tåget föll ner från en viadukt.

simhag8 2009-11-17 10:06

ja du så kan det gå, / Snyggt Hgkn,

ekankal 2009-11-17 12:00

8 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Göran, inte varje dag man ser en tågolycka i Trainz.

En annan sorts olycka är väl att X7 sedan länge slutat att rulla på våra järnvägar.
Tack vare lan så rullar dom på i Trainz tack å lov.
Här rullar ett sådant tåg, som nu även har en släp/manövervagn, ut från Blöteborgs central för vidare färd på lite lantligare bana.

marmar 2009-11-17 12:03

Snyggt!!:tumme_upp::tumme_upp::drool:

Kristian 2009-11-17 12:38

Snyggt byggt "hgkn" och Ekan. :)

Ekans näst sista bild gjorde mig nyfiken, är kryssmärkena med "Varning för tåg"-texten egentillverkade?

Bombardier: Eventuellt, men som mina flesta projekt så lär den icke bli klar. Filmade Östra-Mörby från hytten igår när jag åkte till jobbet, så den biten lär bli klar i alla fall.

ekankal 2009-11-17 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 197164)
Snyggt byggt "hgkn" och Ekan. :)

Ekans näst sista bild gjorde mig nyfiken, är kryssmärkena med "Varning för tåg"-texten egentillverkade?

Tackar.
Jo, X'en är egentillverkade, tror bara att jag vände texten fel på dom, därför som det blev ett "långskott" på dom.
"Varning" ska väl stå på den främmre "plankan" med textbörjan vä. öv. och "för tåg" på den bakre med texten från vä. ne?
Jag har nog vännt plankorna fel är jag rädd :Fnissa:.

Jag har några grejor jag ska kolla med STW om det är ok att jag lägger upp för nerladdning, kan ju höra om det går bra med X'en också om intresse finns, så kan jag slänga upp dom också.

Bengan 2009-11-17 16:44

Härliga bilder ekan.

Dom i inlägg 2580, slår nog allt som jag har sett hittills.
Tänk om man kunde vrida klockan tillbaka och få uppleva den tiden en vecka eller två.

Det brunna efter Rapiden, väntar du på tillstånd för den???
Lite gult kladd på den, så passar den nog också ihop med makadamvagnarna. Men undra, sa flundra. Om jag inte har sett en gul sådan vagn, omgjorde för banverket på dina bilder någonstans.

bear 2009-11-17 17:05

Nu dyker de där flisvagnarna Fb upp igen som har figurerat i forumet tidigare. Är det något som finns, eller i snar framtid kommer att finnas för nedladning. Eller är det bara att plocka fram ritningarna och börja bygga egna?

ekankal 2009-11-17 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 197196)
Härliga bilder ekan.

Dom i inlägg 2580, slår nog allt som jag har sett hittills.
Tänk om man kunde vrida klockan tillbaka och få uppleva den tiden en vecka eller två.

Det brunna efter Rapiden, väntar du på tillstånd för den???
Lite gult kladd på den, så passar den nog också ihop med makadamvagnarna. Men undra, sa flundra. Om jag inte har sett en gul sådan vagn, omgjorde för banverket på dina bilder någonstans.

Tackar.
Ja, man önskar verkligen att man var ung på nytt.
Tur att man har Trainz, nu kan man ju förverkliga en del av ungdomsminnena digitalt iaf.
(Ang. bilderna, synd bara att jag hade fipplat till det och fält ner strömavtagaren på en bild, såg det precis nu :Fnissa:)
"Finkan" efter Rapiden kommer snart på downloads tillsammans med en (jo, du har sett rätt) gul banverkare av samma modell.

Bear: Flisvagnen är MatsH,s, som jag fick tillgång till tack vare Bengan (tack båda två).
Troligtvis kommer den inte att komma ut, då Mats själv inte var 100% nöjd med modellen.
Vagnarna ser toppen ut, men jag har för mej att det var något med måtten som inte stämde.

ekankal 2009-11-19 04:01

1 bifogad(e) fil(er)
Inlandsbanan.

ekankal 2009-11-19 13:51

5 bifogad(e) fil(er)
Några brobilder till "Lucidor", och alla andra också, som vill titta såklart :D.

Bombardier Train 2009-11-19 14:02

Ja, det hade väl blivit lite jobbigt att upprepa hela medlemslistan. :D Fina bilder! :)

Lucidor 2009-11-19 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 197395)
Några brobilder till "Lucidor", och alla andra också, som vill titta såklart :D.

Jag tackar å alla broälskares vägnar (inklusive mig själv naturligtvis) för detta snabba bidrag till inspirationsbanken.

//Lucidor

marmar 2009-11-19 15:33

Hur gjorde du så att bilarna kunde åka över bron och tåg?:)
Snyggt!!!!:tumme_upp::tumme_upp:

ekankal 2009-11-19 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 197405)
Hur gjorde du så att bilarna kunde åka över bron och tåg?:)
Snyggt!!!!:tumme_upp::tumme_upp:

Man använder en "invisible road" till biltrafiken, och lägger den ovanpå rälsen.

marmar 2009-11-19 16:02

Okej!!:):)

MatsH 2009-11-19 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 197209)
...
Bear: Flisvagnen är MatsH,s, som jag fick tillgång till tack vare Bengan (tack båda två).
Troligtvis kommer den inte att komma ut, då Mats själv inte var 100% nöjd med modellen.
Vagnarna ser toppen ut, men jag har för mej att det var något med måtten som inte stämde.

Hej!
Jag fattar inte hur du orkar hålla på med allt gräs, men snyggt blir det! :ber:
Använder du gräs-splines eller enskilda gräsobjekt?

Angående flisvagnen så är bakgrunden som följer:
Det är något jag byggde på för länge sedan, och jag hade inte så bra koll på olika vagnslittera och inte heller på vanliga standardmått.
Vagnen är egentligen en träkolsvagn litt L, som jag misstog för en flisvagn.
Dessutom så var ritningen ganska otydlig varför jag läste fel på bredden. Om jag minns rätt så är vagnen 2,6m bred, men ska egentligen vara 2,8m. Som om inte det vore nog så blev gmaxfilen oläslig så jag tappade allt arbete. Vagnen som finns är egentligen bara en tidig testexportering. Därför har jag bett om att den inte ska spridas vidare.

Jag vet inte om det är Bengan eller Ekan som har målat om den, men den ser i alla fall mycket bättre ut nu. :)
mvh .... Mats

Bengan 2009-11-19 16:49

Ajdå, Mats.

Har jag eventuellt missförstått dig.
Tolkade ditt svar engång tidigare.
Att du tyckte, att dom var alldeles för dåliga för att läggas upp för nedladdning, men att det var OK för mig.
Att sprida dom inom en begränsad krets.
Om så inte var fallet, så måste jag be dig om ursäkt. För jag har spridit dom vidare, till en 4-5 st här på forumet.

Annars så tycker jag, att det inte är något större fel på vagnarna och att dom borde ligga i Downloads.

Målningen står nog du för. Fick 3 st olika varianter utav dig och jag har inte kladdat på någon av dom.

MatsH 2009-11-19 17:04

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 197411)
Ajdå, Mats.

Har jag eventuellt missförstått dig.
Tolkade ditt svar engång tidigare.
Att du tyckte, att dom var alldeles för dåliga för att läggas upp för nedladdning, men att det var OK för mig.
Att sprida dom inom en begränsad krets.
Om så inte var fallet, så måste jag be dig om ursäkt. För jag har spridit dom vidare, till en 4-5 st här på forumet.

Annars så tycker jag, att det inte är något större fel på vagnarna och att dom borde ligga i Downloads.

Målningen står nog du för. Fick 3 st olika varianter utav dig och jag har inte kladdat på någon av dom.

Nejdå, du har förstått mig alldeles rätt. Jag vet att du bad att få skicka dom till Ekan och kanske ett par andra också. Det är helt ok. :)
Är du säker på det där med målningen? Nog för att jag har dåligt minne, men det där har jag inget minne alls av. Kan jag ha blandat ihop vagnarna? Kan du kolla ifall min vagn har kuid 6247:15008?

Bäst att lägga upp en bild också då det i alla fall är en screenshotstråd jag postar i. ;)
Är det inte den här vagnen vi pratar om? :o
mvh .... Mats

Bengan 2009-11-19 17:47

3 bifogad(e) fil(er)
Mats.

Kuidnr. stämmer nästan.
Du har glömt en nolla i ditt personliga nr.
Bilder uppifrån och ner.

SJ Litt L kuid:60247:15008
SJ Litt FB kuid2:60247:18006:1
SJ Litt FB-u kuid2:60247:18007:1

MatsH 2009-11-19 18:35

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 197417)
Mats.

Kuidnr. stämmer nästan.
Du har glömt en nolla i ditt personliga nr.
Bilder uppifrån och ner.

SJ Litt L kuid:60247:15008
SJ Litt FB kuid2:60247:18006:1
SJ Litt FB-u kuid2:60247:18007:1

Just ja, 60247 har jag ju. :o
Så jag hade skickat Fb vagnarna till dig också. Det har jag alldeles glömt bort. :godnatt:

Den sista vagnen (Fb-u) är tyvärr inte heller korrekt. den ska egentligen vara högre än en standard Fb.
Jag ska se om jag har filerna kvar för Fb. I så fall så kan jag lägga upp den för nedladdning så småningom.

mvh .... Mats
PS Har säkert postat denna bild förut. :o

lan 2009-11-19 18:48

Finns dessa vagnar kvar idag? Vad jag vet byggdes dom för att frakta flis till gengasaggregat under kriget. Om dom finns kvar vad fraktar dom idag? Pellets vore väl lämpligt?

Mats H! Var inte så petig med måtten (skulle inte jag säga egentligen som är rätt petig själv), släpp vagnarna, ingen kommer att se att de är för "smala" ( vi behöver allt rullande, svenskt vi kan få!).

ekankal 2009-11-19 19:19

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av MatsH (Inlägg 197409)
Hej!
Jag fattar inte hur du orkar hålla på med allt gräs, men snyggt blir det! :ber:
Använder du gräs-splines eller enskilda gräsobjekt?

Angående flisvagnen så är bakgrunden som följer:
Det är något jag byggde på för länge sedan, och jag hade inte så bra koll på olika vagnslittera och inte heller på vanliga standardmått.
Vagnen är egentligen en träkolsvagn litt L, som jag misstog för en flisvagn.
Dessutom så var ritningen ganska otydlig varför jag läste fel på bredden. Om jag minns rätt så är vagnen 2,6m bred, men ska egentligen vara 2,8m. Som om inte det vore nog så blev gmaxfilen oläslig så jag tappade allt arbete. Vagnen som finns är egentligen bara en tidig testexportering. Därför har jag bett om att den inte ska spridas vidare.

Jag vet inte om det är Bengan eller Ekan som har målat om den, men den ser i alla fall mycket bättre ut nu. :)
mvh .... Mats

Hej, och tack.
Jag använder oftast, eller nästan bara objekt, pga av att splinsen ofta "lyser igenom" framförvarande objekt.

Ang. flisvagnarna så hoppas jag att jag inte har trampat dej på tårna när jag har visat bild på dom några gånger.
Personligen så tycker jag inte att vagnarna ser smal ut gämfört med andra vagnar, det handlade ju tydligen om "bara" 2dm.

Och jag får väl ta på mej att jag har kladdat lite på Fb'n (för eget bruk), men inte mer än att jag har jämnat ut brunfärgerna lite grann, och mörkat ner den en aning.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:19.