Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Dson 2008-10-22 20:38

Ruggigt snyggt det där! Vilket jobb!:D

Bron du använt vid Södertälje Syd, vad heter den?*sätter på gloria*

Andreas 2008-10-22 23:05

Snygga bilder allihopa :)
Men ekan, hur åker man som passagerare?
Och vem kör tåget? :P

ekankal 2008-10-23 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas
Snygga bilder allihopa :)
Men ekan, hur åker man som passagerare?
Och vem kör tåget? :P

Klicka på vagnen, sen 1, alltså på samma sätt som ett lok (förutsatt att vagnen har den funktionen) om det var det du menade.

henke327 2008-10-23 00:40

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Snyggt byggt Henke! :) Men är inte spåret mer kurvigare samt större plattform med tak vid Södertälje Syd övre om jag inte minns allt för fel.. ;)

Inte minns du fel inte :) Anledningen till att det blev små plattformar är att bron var för smal (se bild 1 så förstår du). Taken har inte kommit än, men det ska. Det är jättebra att du kommenterar för jag vet inte hur det ser ut på alla stationer :tumupp:

Mer kurvigt förstår jag inte, kolla bild 2. Igelstabron svänger, är det så du menar?

Dson, bron heter Lekbrug Approach 2T. Finns i 2,3 eller 4 spår. Jag bygger Södertälje Syd ovanpå den bron. Blir ganska ok, bästa lösningen jag kunde hitta iaf.

Hör av er om ni hittar mer konstigheter på mina bilder, tanken är ju att det ska efterlikna verkligheten så mkt det går.

ekankal 2008-10-23 12:57

Snyggt och bra jobbat Henke :tumupp: . Det där ser verkligen ut att kunna bli något. MVH. Ekan

Andreas 2008-10-23 20:10

Hur lägger man upp bilder här?

Jag tänkte lägga ut på min bana :)

ekankal 2008-10-24 03:17

8 bifogad(e) fil(er)
"Arkivbilder" på några riktiga skönheter. Dg, Ds & Du. "Våran" Jannes betor. Börjar bli en fin sammling träkorgar. Hoppas att bilderna gör att loken kommer till sin rätt. Nu har man ännu en anledning att vara uppe halva nätterna och köra (svenska) tåg. Och ska någon berömas här så är det Janne. Synd att man inte kan maila smörgåstårtor, "di svenske" kreatörerna har gjort sej förtjänt av ett lastbilslass var minst. Sealpower.... Skulle vara en höjdare att kunna hänga på din vagn efter något av dom här loken :) . MVH. Ekan. Också det vanliga PS'et: Plattformen är såklart Tomas. Seriöst nog "Korven" he he.

juhis 2008-10-24 06:40

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal
"Arkivbilder" på några riktiga skönheter. Dg, Ds & Du. "Våran" Jannes betor. Börjar bli en fin sammling träkorgar. Hoppas att bilderna gör att loken kommer till sin rätt. Nu har man ännu en anledning att vara uppe halva nätterna och köra (svenska) tåg. Och ska någon berömas här så är det Janne. Synd att man inte kan maila smörgåstårtor, "di svenske" kreatörerna har gjort sej förtjänt av ett lastbilslass var minst. Sealpower.... Skulle vara en höjdare att kunna hänga på din vagn efter något av dom här loken :) . MVH. Ekan. Också det vanliga PS'et: Plattformen är såklart Tomas. Seriöst nog "Korven" he he.

ekankal, where I can find Dg locomotive?:confused:

Janne 2008-10-24 08:29

Citat:

Ursprungligen postat av juhis
ekankal, where I can find Dg locomotive?:confused:

You can't. As ekankal mentioned these are in an early beta stage. They will be released when they are finished. Bear in mind, Christmas is not far away and if you have been good to your mother and having eaten your spinnach every day Santa Claus may pay you a visit (or STW's homepage more accurately).

Bengan 2008-10-24 09:00

Fy f*n, va snyggt.
Jag saknar ord.
Denna miljö och din förmåga (ekan), att få till landskapet runt omkring. Är som gjorda för dessa vackra vädrade lok av Janne.

Janne 2008-10-24 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Fy f*n, va snyggt.
Jag saknar ord.
Denna miljö och din förmåga (ekan), att få till landskapet runt omkring. Är som gjorda för dessa vackra vädrade lok av Janne.

Ekan är för j**lig på att göra banor. Det finns många bra banbyggare men ekan har den där speciella gåvan, som i alla fall jag saknar.

Totte 2008-10-24 09:42

Citat:

Jag tänkte lägga ut på min bana :)

Är det nå´n som kan svara på Andreas fråga?

Bengan 2008-10-24 10:25

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Janne
Ekan är för j**lig på att göra banor. Det finns många bra banbyggare men ekan har den där speciella gåvan, som i alla fall jag saknar.

Instämmer helt.
Att det finns många bra banbyggare, som också visar fina bilder från sina banor.
Men ekan har lyckats, att träffa pricken över i:et.

Svar på Andreas fråga.

Gå ner lite längre ner på sidan.
Klicka på. Hantera bifogade filer.

Ny sida kommer fram.
Klicka på Bläddra och leta reda på bilden, där du har sparat den.
Klicka sedan på ladda upp. Sen skall allt vara klart, om du har sparat bilden som jpg.

korvtiger 2008-10-24 17:11

Citat:

Jag tänkte lägga ut på min bana

Eller så kan du lägga upp dina bilder på till ex. photobucket.com och sedan kopiera IMG-koden (t. ex. [IMG ]http://i469.photobucket.com/albums/rr55/korvtiger/y8-4.jpg[/IMG ] men utan mellanrum)
på så sätt spara du plats på den här server vilket Fredrik nog uppskattar att vi gör. :)

Andreas 2008-10-24 23:32

Jag tackar för svaren..
Jag testade det det med img men inga bilder dök upp så det var därför jag undrade hur man gjorde :)

Bilderna kommer på söndag :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41.