![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
JA! Visste väl att det inte berodde på viruset. Totte hade rätt :) X-tracks var felet =) Nu ska jag testa ordentligt :p
|
Kul att du fick det att funka! Kom gärna med kommentarer!
|
Citat:
Filen som saknades är en Global shape-fil som finns i MSTS globalmapp, så jag kopierade in dessa globals i rutten, men problemet finns kvar! Annars verkar rutten vara bra, men jag ska inte säga något för ens jag hunnit testa mer ordentligt! :) |
Citat:
Ja det kanske funkade denna gången MEN ett virus är alltid ett virus. När du kör ett program så skriver det om i registret och nästa gång du startar det så kan viruset ha jäklats med det. Det finns ju olika sorters virus som beter sej på olika vis och har man väl fått ett så finns det kanske ställe som det här viruset har öppnat upp och öser in en massa annat skit som man inte vill ha i burken. Se till att göra dej av med de smittade filerna så skall du se att allting fungerar bättre. Inte bara MSTS utan allt annat. Sen att det inte beror på viruset, det kan jag ochså förstå men det kan ställa till ett helvete rent ut sagt... MVH Kenneth |
Har testat rutten nu. Installerade efter Bönans anvisningar och det gick utan problem. Att köra rutten var heller inga problem!
Nu till lite (svidande) kritik... 1. Spåren ligger helt fel på Gullmarsplan, dessutom så saknas det spår där. 2. Perrongerna ska ju ligga mellan spåren på dom andra stationerna. Det känns inte rätt som det är nu! 3. När t-banan går ovan jord, så brukar den gå på en banvall. 4. Ska det spegla tunnelbanan idag bör tvärbanan vara med (där den går brevid t-banan). Fixar du det här, blir rutten 1000 gånger bättre! |
1 bifogad(e) fil(er)
Såhär ser det ut för mig när jag kommer förbi isstadion :( Hur kan man åtgärda detta?
|
Har du senaste Xtracks och New Roads installerat? Jag har New Roads 4.0 och Xtracks 3.20 och har inga problem alls. Installerade bara enligt Bönans anvisningar. Och som Totte säger, så installera först New Roads och sist Xtracks!
|
Tack för kommetarerna, Pierre!
1: Spåren ligger helt fel vid gullmarsplan och dessutom fattas det spår där. Förklara gjärna hur du menar. 2: Spåren ska ligga utanför perrongen. Det var tidskrävande att dra ihop och isär spåren hela tiden, men det ska jag fixa. 3: När t-banan går ovan jord brukar den gå på en banvall. Det går nog inte att fixa utan att riva upp allt spår, men jag kommer att bygga på banvall på alla andra linjer som är ovan jord. 4: Ska det spegla tunnelbanan idag bör tvärbanan vara med. Detta kände jag inte alls till, pga jag bygger efter en karta från 1973(!). |
HEJ! jättefin tunnelbanebana, men varför bygger du efter en så gammal karta?
1973 då var inte ens jag född. Om du har internet så kan du gå till eniro.se och hitta en karta där tunnelbanorna och tvärbanan m.m. finns med. mvh Johnny Nilsson |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Bönan!
1. Gullmarsplan. Det är fem spår där. Tre i mitten, sen två perronger och sen ett spår utvändigt om varje perrong. Dom yttre spåren går till Skärmarbrink och dom inre till Globen. Spåret i mitten (utan perrong) är nått servicespår tror jag!? Hitta en bild, där du ser dom inre spåren: http://medlem.spray.se/slfotonorrort...splan_2003.jpg Sen tog jag en bild (se nedan) på Eniro. Den visar hur det ser ut mot Skanstull hållet. Spåren till vänster är tvärbanan. 2. Förstod att det var därför. Men gör det rätt och låt det ta lite tid. Slutresultatet blir mycket bättre! 3. Med tanke på att du får ändra vid alla stationer (om det ska bli rätt), så kanske det vore bäst att riva upp allt och starta från början. Du har väl inte byggt nån depå än!? Isånnafall kan jag förstå att du inte vill riva upp spåren... 4. Jo tvärbanan går brevid tunnelbanan från Gullmarsplan till Globen. Dom delar också dessa stationer. Efter Globen svänger tvärbanan av mot Årsta. |
Gullmarsplans spår 1-4:
Norrut: Spår 1: Tåg mot Alvik/Åkeshov Spår 2: Tåg mot Hässelby Strand. U-Spår(mellan spår 2/3): Till bryggan norr om Gullmarsplan samt till bryggan söder om Gullmarsplan(Pollak). Norrbryggan kan nås från 1-3, Pollack kan nås från 2-3. Söderut: Spår 3: Mot Hagsätra, i södra änden av spår 3 finns även växel till spår 4. Spår 4: Mot Farsta Strand/Skarpnäck. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:57. |