![]() |
Citat:
Kartorna i TS2014 hämtas från Google så det är klart att de är lika. /æ |
jag har haft möjlighet att visa kartor från 2011 på google Earth. men de kartor som visas som standard är från 2005, och det är dessa som visas i spelet också.
|
Irriterande intro
Hej
Jag kan då inte se någon direkt skillnad, kanske lite bättre flyt på fps. Men när man startar spelet så blir jag otroligt less på all smörja . Kan man kanske ta bort den där videon, så att spelet startar lite fortare |
Citat:
Annars är jag nöjd med TS2014 och tycker FPS har fått en liten ökning. Men vad är det med zoomen i utvändiga vyn? Kan zooma in, så man kan se skäggstubben på föraren. Men zooma ut, går knappt.. Edit: Provade att byta namn på intro filen och skapa en ny text dokument fil med gamla namnet. Det gör att mitt TS2014 kraschar!? Så nu trycker jag Esc när introt börjar. Det funkar kanon! Upptäckte också att zoomen fungerar som den ska, men man får använda piltangenterna.. |
Tryck Esc när videon drar igång så avslutas den, inställningarna kan man sedan också stänga av bakgrundsmusiken.
/æ |
Läste på en annan sida att man kan öppna start videon med wordpad, markera all text, ta bort (delete) och sen spara. Jag provade nyss och det funkar bra. OBS! Ta en kopia/backup först!
|
Någon som har en aning om varför man inte längre kan ändra bredden på dom svenska plattformarna, eller har jag missat något? Jag får iaf inte upp dom där två pilarna som man kan ändra med när jag markerar plattformen. Detta kommer ju att bli ett problem när man ska bygga stationer, man vill ju kunna bestämma bredden själv!. :vetej:
|
Hej!
De svenska plattformarna har aldrig haft justerbart. Däremot de norska har det. Prova dem. Jag har dem i Öxnered, passar alldeles utmärkt.;) |
Citat:
Vart kan jag hitta dom norska plattformarna. Jag har letat på 3Dtog.com men hittar inget där, eller finns dom i någon speciell rutt? :) |
Citat:
|
Jag har faktiskt samma problem gällande de svenska plattformarna. Andra problem relaterade till plattformarna dyker upp, bl.a. Kraschar simulatorn pga. bugg i Visual Basic 2010. Detta görs speciellt när jag justerar lutning på plattformarna, eller när jag delar en i två. Det går helt enkelt inte...
|
Citat:
Prova dem och hämta! http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...207#post281207 |
Jag har tyvärr problem med nya uppdateringen, när jag har skapat en ny bana och lagt ut lite gräs och räls så kraschar spelet nästa gång jag startar upp bygg-editorn.
Jag har installerat om spelet men det hjälper tyvärr inte, och provat att lägga ut gräs och räls på en befintlig bana men det är samma sak där... |
1 bifogad(e) fil(er)
Folk som går på plattformarna, deras ben är i plattformarna. :vetej: Hur har det blivit så?
|
Jag har generella problem gällande plattformarna. När de olika plattformsrelaterade buggarna är fixade, och att en uppdatering har gjorts som ger en möjligheten att ändra plattformsbredden så kommer jag att jobba med det igen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:05. |