Conny_87 |
2007-10-30 18:39 |
Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
1- Nej, det är en meddelande som finns på det riktigt tåg, så det är bara en realistisk detalj ;). Dem talar om F3 på tågets tangentbord men det fungerar inte i min c20. Den ska fungera i framtiden men finns mycket kvar att göra tills jag är klart med det.
2- Första knappen är den som gör mölighet för passagerarna att öppna dörrarna sig själv via ett knapp när varje dörr. Fungerar inte i tåget. Kvittens display är ett annat knapp som jag är inte säkert vad den gör, jag måste kolla förarensbok men den fungerar inte också.
|
Kvittens display använder man för att trycka bort det felmeddelande som dyker upp på displayen. Så för att kunna se tex vilka vagnar man har i tåget igen, så måste man kvittera bort felmeddelandet som täcker hela skärmen (som tex talar om att en dörr är nödöppnad osv). Det är den knappens funktion. :)
Angående F3 funktionen så är den egentligen ganska onödig. För när förarna kör på stan brukar det oftast inte stå nåt där. Det är bara ett tomt fält. Förvisso kommer alla fel som dyker upp på vagnen att synas där, men det är väl inga fel på dina vagnar David? ;)
|