Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

Dson 2010-11-27 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 223642)
Kul med hyggligt med snö. Tycker kanske inte yrkesförarna!

Beror på var i Sverige, jag är väldigt glad att det har kommit härlig snö. Lyser upp i mörkret. Sålänge man inte försöker salta bort snön så:)

ekankal 2010-11-27 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 223800)
Beror på var i Sverige, jag är väldigt glad att det har kommit härlig snö. Lyser upp i mörkret. Sålänge man inte försöker salta bort snön så:)

Som yrkesförare finns det väl bara en lösning på dåligt väder, riktiga däck, justa bromsar & rätt lastat (så att man inte får besök av släpet inne i hytten ;) i dom värsta nerförsbackarna), och en omgång kedjor om det kniper, brukar råda bot på det mesta :).

Inte som dom "glada" polackerna, komma i t-tröja å blanka svålar, å stå å klia sej i knoppen, när man inte kommer igång efter ett rödljus på plan mark :D:D.

Dson 2010-11-27 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 223822)
Som yrkesförare finns det väl bara en lösning på dåligt väder, riktiga däck, justa bromsar & rätt lastat (så att man inte får besök av släpet inne i hytten ;) i dom värsta nerförsbackarna), och en omgång kedjor om det kniper, brukar råda bot på det mesta :).

Inte som dom "glada" polackerna, komma i t-tröja å blanka svålar, å stå å klia sej i knoppen, när man inte kommer igång efter ett rödljus på plan mark :D:D.

Riktiga däck, check!
Justa bromsar; Check på bilen. Vagnen? ABS-en kopplar vi inte ens längre! Släpet verkar vara ett stressat sådant för det lägger sig för omkörning åtminstone en gång per natt...
Kedjorna behövs sällan mer än att lägga de under driven när man inte kommer loss från terminalen...
...men så kör jag ju livsmedelsfjärrbil på 87'an!

Haha! Polackerna är ju underbara, slicks på driven med tvåaxlig dragare och allt lass bak på trailern:D

Dson 2010-12-03 12:07

Termometern visar just nu 26 sköna... :)

Schulz 2010-12-03 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 224182)
Termometern visar just nu 26 sköna... :)

Märker det på snörapporten från Åre. Tydligen råder inversion, alltså ju högre du kommer desto varmare. Slutsatsen blir alltså -26 i Åre by och kanske -4 till -6 på skutan.

Så upp med dig på berget, oavsett om liftarna går eller ej. Hört att de kört igång VM6 åtminstonde.

Tyvärr blir det inget Åre för min del denna säsong.

Dson 2010-12-03 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 224185)
Märker det på snörapporten från Åre. Tydligen råder inversion, alltså ju högre du kommer desto varmare. Slutsatsen blir alltså -26 i Åre by och kanske -4 till -6 på skutan.

Så upp med dig på berget, oavsett om liftarna går eller ej. Hört att de kört igång VM6 åtminstonde.

Tyvärr blir det inget Åre för min del denna säsong.

Precis så. -12 på skutan. Så är det alltid i Åre vid den här tiden på året. Kallt nere i dalen medan det är varmt å gött på skutan.

Själv tänker jag bege mig mot parasitvattnets hemstad, Östersund, istället :)

Bombardier Train 2010-12-04 21:05

Åkte till Uppsala idag, med Uppsalapendeln. Åkte i B10, en okej vagn men lite tråkig interiör.

På hemvägen blev det en X40 faktiskt, jag trodde att det skulle bli någon vanlig pass-vagn igen! Helt annat att åka den, med träpanel på väggar osv, det ända dåliga var kanske att det gnisslade mycket från fönstret jag satt vid. F.ö skulle X40n till Lidköping.
Blev en bra dag ialla fall, men kallt. :)

Erik Götborg 2010-12-05 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 224292)
Åkte till Uppsala idag, med Uppsalapendeln. Åkte i B10, en okej vagn men lite tråkig interiör.

På hemvägen blev det en X40 faktiskt, jag trodde att det skulle bli någon vanlig pass-vagn igen! Helt annat att åka den, med träpanel på väggar osv, det ända dåliga var kanske att det gnisslade mycket från fönstret jag satt vid. F.ö skulle X40n till Lidköping.
Blev en bra dag ialla fall, men kallt. :)

Tror det är svårt att köra till Lidköping med en X40 :)

Bombardier Train 2010-12-05 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Götborg (Inlägg 224315)
Tror det är svårt att köra till Lidköping med en X40 :)

Men X40n gick dit, eller om det var Linköping, jag blandar alltid ihop dem. :rolleyes:

Marcus Gustavsson 2010-12-05 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 224334)
Men X40n gick dit, eller om det var Linköping, jag blandar alltid ihop dem. :rolleyes:

Måste varit Linköping ;)

Erik.H 2010-12-07 17:15

Hämtade ut en ny glugg idag. Ska hårdtestas rejält te helgen. Första intrycker är: Kick-ass! :tumupp:

Kristian 2010-12-07 19:51

Nattjobb! Åka ett varv till Kårsta och sedan lalla omkring och klargöra hela natten på Östra vid perrong, man kan ha det sämre på jobbet. :) Och så blir man ofrivillig trafikvärd vid halv ett och ett på natten. :p Då kommer alla som tror att helgtågen ska gå, de ser ut som fiollådor i ansiktena när man förklarar att nästa tåg går om över fyra timmar och att taxistolpen finns vid kiosken.

Joel 2010-12-09 21:20

Klargjorde och körde fram ett fordon åt _gege idag, även fast jag inte fick veta att det var han förrän efteråt. :D

Marcus Gustavsson 2010-12-09 21:27

Fick MVG i programmering A för ett par veckor sedan, nu även i Programmering B, och även kommentaren att det var ett av dom bästa spelen som en grupp har producerat på våran skola, sådant är alltid roligt att höra!

Dson 2010-12-10 15:17

Paketet innehållande två julklappar till min flickvän som jag beställde för 1,5 vecka från Florida, USA sedan kom alldeles nyss levererat till dörren. Nästan en vecka tidigare än vad de lovat - och det trots alla snöoväder i Europa.
FedEx har alltså gjort ett ruskigt bra jobb i kombination med Posten Logistik:-)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:44.