SVoyager |
2007-11-13 07:04 |
Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Jag förstår, men det skulle kunna vara COOLT om han skulle göra/fixa tv:n.
|
hmm, tv:n ser så dåligt ut. Om den ska fungera behöver jag att bygga den om först och gör bättre texturer på den. Inte en stort prioritet.
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Svoyager: Är det något krångel med sin server för det skulle ta över 3 timmar att ladda ner senaste versionen av C20 och så långtid har det aldrig tagit förut att ladda ner från din hemsida...
|
Hmm, vet ej. Den finns hos godaddy.com och jag har ingen anning om alla servers fungerar bra eller inte. Jag har inte en "dedicated server" hos nån plats, bara en "shared server" hos godaddy så kanske normalt att den är långsam några gånger. (dedicated server = $$$$$$$. shared server = $. ;) ).
Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Den varingstriangel du visar är en markering från FIS:en (FelIndikeringsSystem). Det är när det blir något fel på tåget mao. Behöver inte vara nåt allvarligt, kan tex tala om att du har överlast i boggi MA. Varför den dyker upp på David's modell vet jag inte, men det är det den är till för iaf.
En grej som däremot jag ser som verkar lite konstig, det är att BÖR-värdet ligger på 15. Om det nu är vid en station du är vid när bilden "togs". Där borde BÖR-värdet ligga på 50 om man nu inte har ett tåg precis framför sig. :)
|
euhh hmm, har gjort det på fel sätt då. oups, tyckte att när tåget hade en 15km/h max hastighet att det gula varning ljus tände och fel ikonen också visade på datorn. Oups inte så, bara lång biiiip. Har kollat igen en film jag tog när jag var i hytten och det är sant att det skulle inte visa ikonen. Ändå, ni vet nu att denna sak fungerar så när jag ska simulera tågfel i framtiden ska denna feature vara redan gjort hehe).
Tack för förklarningen!
Citat:
Ursprungligen postat av svenolov
I've read the post from Andy, and have experimented with the the loco's enginespec file. I've edit the 'max decel' value and i found out that it is possible to stop this train gently both on slopes and flats. This will maybe cause a misfunction to the CAB-driving peoples. I'm not so familiar with your cab yet, so i can't evaluate this. As Andy says, I'll find a compromise.
|
Most interresting!!! Well, if i can adapt the CAB controls to your settings, maybe we can acheive both. I would be most interrested in hearing what you found out about that! How could you make the train react good on slope and flat at the same time???
Cheers
SV
|