Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   C20 Till TRS 2006!? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11076)

svenolov 2007-11-13 03:54

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager
...i always come back to the same question (why is it barely braking on slopes but braking good on flat).
SV

I've read the post from Andy, and have experimented with the the loco's enginespec file. I've edit the 'max decel' value and i found out that it is possible to stop this train gently both on slopes and flats. This will maybe cause a misfunction to the CAB-driving peoples. I'm not so familiar with your cab yet, so i can't evaluate this. As Andy says, I'll find a compromise.

Romet12 2007-11-13 06:16

Jag tycker att den där märket "FIS" är coolt, men jag förstog inte varför den kom upp!

SVoyager 2007-11-13 07:04

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12
Jag förstår, men det skulle kunna vara COOLT om han skulle göra/fixa tv:n.

hmm, tv:n ser så dåligt ut. Om den ska fungera behöver jag att bygga den om först och gör bättre texturer på den. Inte en stort prioritet.

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Svoyager: Är det något krångel med sin server för det skulle ta över 3 timmar att ladda ner senaste versionen av C20 och så långtid har det aldrig tagit förut att ladda ner från din hemsida...

Hmm, vet ej. Den finns hos godaddy.com och jag har ingen anning om alla servers fungerar bra eller inte. Jag har inte en "dedicated server" hos nån plats, bara en "shared server" hos godaddy så kanske normalt att den är långsam några gånger. (dedicated server = $$$$$$$. shared server = $. ;) ).

Citat:

Ursprungligen postat av Conny_87
Den varingstriangel du visar är en markering från FIS:en (FelIndikeringsSystem). Det är när det blir något fel på tåget mao. Behöver inte vara nåt allvarligt, kan tex tala om att du har överlast i boggi MA. Varför den dyker upp på David's modell vet jag inte, men det är det den är till för iaf.

En grej som däremot jag ser som verkar lite konstig, det är att BÖR-värdet ligger på 15. Om det nu är vid en station du är vid när bilden "togs". Där borde BÖR-värdet ligga på 50 om man nu inte har ett tåg precis framför sig. :)

euhh hmm, har gjort det på fel sätt då. oups, tyckte att när tåget hade en 15km/h max hastighet att det gula varning ljus tände och fel ikonen också visade på datorn. Oups inte så, bara lång biiiip. Har kollat igen en film jag tog när jag var i hytten och det är sant att det skulle inte visa ikonen. Ändå, ni vet nu att denna sak fungerar så när jag ska simulera tågfel i framtiden ska denna feature vara redan gjort hehe).

Tack för förklarningen!

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov
I've read the post from Andy, and have experimented with the the loco's enginespec file. I've edit the 'max decel' value and i found out that it is possible to stop this train gently both on slopes and flats. This will maybe cause a misfunction to the CAB-driving peoples. I'm not so familiar with your cab yet, so i can't evaluate this. As Andy says, I'll find a compromise.

Most interresting!!! Well, if i can adapt the CAB controls to your settings, maybe we can acheive both. I would be most interrested in hearing what you found out about that! How could you make the train react good on slope and flat at the same time???

Cheers
SV

Romet12 2007-11-13 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Conny_87
Den varingstriangel du visar är en markering från FIS:en (FelIndikeringsSystem). Det är när det blir något fel på tåget mao. Behöver inte vara nåt allvarligt, kan tex tala om att du har överlast i boggi MA. Varför den dyker upp på David's modell vet jag inte, men det är det den är till för iaf.

En grej som däremot jag ser som verkar lite konstig, det är att BÖR-värdet ligger på 15. Om det nu är vid en station du är vid när bilden "togs". Där borde BÖR-värdet ligga på 50 om man nu inte har ett tåg precis framför sig. :)

Vad är BÖR-värd?

Marcus Gustavsson 2007-11-13 17:27

jag kan inte installera version 1.2.1 på mitt trs 04, content-manager låser sig när det har extraherat några % o sen händer inget mer :confused: har du något tips ?

Sparkfot 2007-11-13 17:45

Citat:

Vad är BÖR-värd?

Bör värdet= Största tilllåtna hastighet, dvs den orangea pricken som visar på hastighetsmätaren hur fort du får köra.;)

Daniel 2007-11-13 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Bör värdet= Största tilllåtna hastighet, dvs den orangea pricken som visar på hastighetsmätaren hur fort du får köra.;)

Röd är väl den ändå?

SVoyager 2007-11-13 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av v10
jag kan inte installera version 1.2.1 på mitt trs 04, content-manager låser sig när det har extraherat några % o sen händer inget mer :confused: har du något tips ?

möjlight att du har en corrupted download. nedladda dem 3 små packs istället för den stor packetet.

Marcus Gustavsson 2007-11-13 19:35

jag har försökt med detta men dom verkar inte gå i gång när jag ska ladda ner , jag kan låta det vara i 20 min o det har fortfarande inte hänt något:(

Sparkfot 2007-11-14 13:04

I have fix my first problem, now the problem is just: 1. I can't chose a character to drive in cabmode, it's automatlic going to external view so i can't fix anybody to drive the train from the cab..
2. The plattforms is gone(don't now why).. Do you know how du fix this? And the stations plattforms that is gone as farest i know is: Västertorp å Hägerstensåsen..

Tillägg: Någon som har kuid numrena till t-bane stationerna?

Romet12 2007-11-14 18:06

när jag lägger till mitt röst efter dingdkingding, då får jag error medelande i spelet när jag trycker på den svarta knappen...
vad ska jag göra eller gör jag något fel?
http://freewebs.com/swc20/Error Message.JPG

SVoyager 2007-11-14 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av v10
jag har försökt med detta men dom verkar inte gå i gång när jag ska ladda ner , jag kan låta det vara i 20 min o det har fortfarande inte hänt något:(

har du gjort en höger click, spara som. när du nedladdar filar?

Citat:

när jag lägger till mitt röst efter dingdkingding, då får jag error medelande i spelet när jag trycker på den svarta knappen...
vad ska jag göra eller gör jag något fel?

du måste inte ändra "ding.wav" fil. du måste ändra "utrop.wav" fil. och som jag har skrivit, du måste använda samma "format" än utrop.wav fil. (mono - 22khz 8 bits, men du kan gå up till 44khz 16bits, måste vara mono).

Marcus Gustavsson 2007-11-14 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager
har du gjort en höger click, spara som. när du nedladdar filar?

ja det har jag

Romet12 2007-11-14 20:12

Kan du skicka mig ljudet, där någon säger dörrarna stängs!

Jonmpa 2007-11-15 03:09

Ni har lyckats ganska så bra med hela stockholms tunnelbana, det är ju bara början iallafall, så lycka till i fortsättningen med den och naturligtvis med Trainz stolthet: C20 tunnelbanetåget som du David kommit oerhört långt med måste jag säga, du måste vara en naturbegåvning helt enkelt, är du kanske Ingengör på riktigt? Åtminstone kan man ju tro det, lycka till med dina fortsätta c20 upplagor. Mvh Johnny Nilsson

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:14.