Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Andreas 2008-11-17 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal
Tackar :) . Du ser alldeles rätt. Vagnarna finns här http://trainz.home.sapo.pt/wag_e.html#sggmrss . Dock så kommer vagnarna med 1668 spårvidd så jag har fått byta ut boggierna på dom till 1435. Har även för mej att det följde med ett containerpaket när man tankade ner dom. MVH. Ekan

Vart hittar du alla hemsidor? :)

ekankal 2008-11-17 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas
Vart hittar du alla hemsidor? :)

Testar ofta att Googlesöka på "trainz-lok eller vagnsbetäkning" och då brukar det kunna dyka upp en hel del okända sidor i bland med mycket fint material. Brukar även kolla upp länkarna på dom sidor jag besöker. Funkar även i bland med Google när man söker saknade kuids. MVH. Ekan

ekankal 2008-11-18 04:21

8 bifogad(e) fil(er)
Inlandstimmertransport plus flygbränsle som anländer till flygplatsen. MVH. Ekan

CGD 2008-11-18 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Oj jisses! Nu finns inga ord kvar att säga. Snyggt är bara förnamnet...

Och, bild nummer fyra... Containervagnarna man ser till höger i bild, är det månne såna med jakobsboggier (Ser ut så!) och var har du hittat dom?:)

Har inte Patrica gjort den typen av vagnar. Har haft dem installerade på datorn. Hittar jag dem hör jag av mig. Då var det rätt spårvid från början.

ekankal 2008-11-18 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av CGD
Har inte Patrica gjort den typen av vagnar. Har haft dem installerade på datorn. Hittar jag dem hör jag av mig. Då var det rätt spårvid från början.

Hej. Har nyss varit inne på Patricia. Finns inga med Jakobsboggier där, däremot en ny Sgnss 60 (översta bilden i det bildsvepet som Dson kommenterade). Finns däremot några varianter på DLS under Sggmrss. MVH. Ekan

CGD 2008-11-18 15:13

Hade lite för bråttom, nu hittar jag dem inte på min egen hårddisk heller. Men jag har haft dem. Lastade container som vanligt. Får leta igenom alla mina källor och se om jag kan hitta något. Har tyvärr inga bilder till allt.

ekankal 2008-11-18 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av CGD
Hade lite för bråttom, nu hittar jag dem inte på min egen hårddisk heller. Men jag har haft dem. Lastade container som vanligt. Får leta igenom alla mina källor och se om jag kan hitta något. Har tyvärr inga bilder till allt.

Hej igen. Hittar du fler varianter får du gärna dela med dej om du vill med länkar el. dyligt. Gäller alla typer av cont. vagnar (med buffert). MVH. Ekan

CGD 2008-11-18 16:40

2 bifogad(e) fil(er)
Hittade dem!

Bifogad fil 22936

Bifogad fil 22937

Sggmrss heter de.
Hittade också denna film.
http://www.youtube.com/watch?v=HS-fljVTf9c
Vänta till tid 0:55.

Vagnarna finns på DLS

49267:15257 - 15261

theSnuFFer 2008-11-18 18:11

CGD - Är ICE-tåget ett "äkta" DB eller är det NS-varianten som finns på DLS?

Om det är ett riktigt DB-set - Får man fråga var du har hittat dem?

//Mvh theSnuFFer

Bengan 2008-11-18 20:56

4 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av ekankal
Hej igen. Hittar du fler varianter får du gärna dela med dej om du vill med länkar el. dyligt. Gäller alla typer av cont. vagnar (med buffert). MVH. Ekan

Vad ska man ha containervagnar till, när utbudet på svenska containrar är en bristvara.

Hittade lite annat matrial, som inte har blivit avslutat. När jag gick igenom en massa Trainz-matrial. En massa containrar, som var tänkt till deskgrunt. Tyvärr, så är han inte så aktiv på forumet längre. Men jag har precis avslutat och gjort färdigt dessa containrar. 30 st 20 ft. och 45 st 40 ft. som fasta objekt att sätta ut.

Ska nu försöka fixa till dom, som produkter också.

Men ropa inte hej än. För det är kanske för mycket lovat med bilderna.
Har ännu inte sökt tillstånd för omålningarna, så det kan fortfarande skita sig.

Det är 3 tillstånd, jag behöver få och min engelska är ju inte den bästa.

CGD 2008-11-18 21:17

Det är Topae KUID 143205 vagnar och han stängde ju sin sida. Men nu har hans saker till och med nya saker dykit upp här http://www.trainzitalia.com/vbulleti...s.php?catid=39.

Loken som jag inte tycker är lika bra finns här http://trainz-rostocker-heide.eu/inf....php?stext=ICe

Men det är något konstigt med filerna. Installerar jag uppdatefilerna så fungerar det inte.

ekankal 2008-11-18 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Vad ska man ha containervagnar till, när utbudet på svenska containrar är en bristvara.

Hittade lite annat matrial, som inte har blivit avslutat. När jag gick igenom en massa Trainz-matrial. En massa containrar, som var tänkt till deskgrunt. Tyvärr, så är han inte så aktiv på forumet längre. Men jag har precis avslutat och gjort färdigt dessa containrar. 30 st 20 ft. och 45 st 40 ft. som fasta objekt att sätta ut.

Har ännu inte sökt tillstånd för omålningarna, så det kan fortfarande skita sig.

Hmm, blev ju lite problem det här. Hade tänkt fortsätta att bygga på rutten men nu måste man ju hålla tummarna för dej i stället :D . Skämt åsido, vore hemskt kul om det löser sej med tillstånden och jättekul om du isåfall kan få till dom som produkter också. Ser ju en hel drös av containers som man bara hade önskat att dom fanns till Trainz men nu....kanske, kanske. Som sagt, blåhåller tummarna. MVH. Ekan

theSnuFFer 2008-11-19 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan

SK*TSNYGGT Bengan! Det är pga dina snygga texturer ska man ha en massa containervagnar!!! :)

//Mvh theSnuFFer

ekankal 2008-11-19 03:05

7 bifogad(e) fil(er)
Eftersom man ändå är uppe halva nätterna ibland (jobbar lite extra som tradarchaffis imellanåt) kan man ju skicka in lite nattbilder också. Hmm, det här kanske inte var så bra. Långtradare och flyg, konkurenter till tåg :D. MVH. Ekan

ekankal 2008-11-19 06:23

3 bifogad(e) fil(er)
Jaha, då har man gjort en snabbrepa på nåra mil i den där j*vla tradarn igen :mad: . Kom tydligen hem samtidigt som första morgonplanet landar i Trainzland så då vart det några morgonbilder också. MVH. Ekan

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:25.