Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

simhag8 2009-01-03 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B
Ok, nästa gång du bli stoppad av en polis Simon, dock inte trafikare men en vanlig skånsk polis. typ från Malmöområdet. Fråga ifall han heter Nicklas och möjligen kallar sig Nickcop och råkar vara admin på ett annat forum där jag råkar hänga. Om, småmobba han då för att han en gång i tiden, inte såvärst länge sedan, kört omkring i en skrotfärdig Volvo 340 haha. Varning, följderna kan dock bli betydligt värre än böter ;)

polisman är jag med medlem

Schulz 2009-01-04 15:29

Plusgrader existerar inte i min närvaro de senaste dagarna. Har varit minst 4-5 minusgrader i snitt. Och jag vill inte veta hur kallt det var ute i natt! Det var -12 på förmiddagen idag. Blir att elda rätt hårt.

Dson 2009-01-04 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Plusgrader existerar inte i min närvaro de senaste dagarna. Har varit minst 4-5 minusgrader i snitt. Och jag vill inte veta hur kallt det var ute i natt! Det var -12 på förmiddagen idag. Blir att elda rätt hårt.

Aj då!

Vi fick lida av -20 när vi vaknade vid 10-tiden. I huset var det hyfsade 17 grader...
Fick för tusan skrapa INSIDAN av bilen idag. Låg ett lager is på ratten dessutom så den var ju skapligt kall... Jävla köldhål det här!:D

Men nu kommer väl någon lapp från typ Nikaloukta (Stavning...!) och klagar på -55 över natten!:D

sealpower 2009-01-04 19:33

Här ligger vi konstant på -17

Det som är negativt är att familjens båda skotrar står stilla pga el-fel...
Yamaha'n vägrar tända och på Lynx'n har batteriet frysit sönder (går utmärkt ändå, men det är skönt med elstart)

Schulz 2009-01-04 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Aj då!

Vi fick lida av -20 när vi vaknade vid 10-tiden. I huset var det hyfsade 17 grader...
Fick för tusan skrapa INSIDAN av bilen idag. Låg ett lager is på ratten dessutom så den var ju skapligt kall... Jävla köldhål det här!:D

Men nu kommer väl någon lapp från typ Nikaloukta (Stavning...!) och klagar på -55 över natten!:D

Låter ju roligt det där. Men får du frost på insidan av bilen är det väl något fel isolerat?

Sparkfot 2009-01-23 14:21

Att jobba natt är och förblir kollektiv bestraffning!:cool:

simonbertilsson 2009-01-23 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Att jobba natt är och förblir kollektiv bestraffning!:cool:

Ska vi byta? Jag tar dina arbetstider och du tar mina. Jag börjar 5:30 imorgon bitti. :kora:
Vore ju härligt att jobba natt och vara ledig dagtid. Också bonusen i form av 100% OB-tillägg på det! :)

...säger B-människan Simon.

Sparkfot 2009-01-23 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Ska vi byta? Jag tar dina arbetstider och du tar mina. Jag börjar 5:30 imorgon bitti. :kora:
Vore ju härligt att jobba natt och vara ledig dagtid. Också bonusen i form av 100% OB-tillägg på det! :)

Nae inge byte här inte, bara för att jag inte gillar nattpass så betyder det inte att jag gillar morgonpassen heller.;)

Slash2 2009-01-23 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Nae inge byte här inte, bara för att jag inte gillar nattpass så betyder det inte att jag gillar morgonpassen heller.;)

Det ultimata vore ju att jobba typ 15-16, fast med samma lön som om man skulle jobba 22-06.:cool:

Pierre 2009-01-23 23:15

Jobba natt är det bästa jag varit med om (jobbade 23-06). Man sov till 12 eller 14 och kunde man göra vad man ville tills man skulle till jobbet. När dom tog bort nattskiftet och vi fick gå 2-skift, så kunde jag nästan spy. Varannan vecka 06-15 och varannan 15-24...skitskoj! Och inte nog med skittiderna, det blev 5000:- mindre i plånboken också...

Nåja, det var inte det jag skulle spy galla över. Jag (och tio personer till) blev av med jobbet 15 december och det tog tre veckor innan jag fick arbetsgivar intyget. Det skickades till facket direkt och dom har registrerat att dom fick det 14 januari (samtidigt skickades två kassakort). Sen dess har jag väntat och väntat och inte hört ett skit ifrån a-kassan.

Idag ringde jag dit och fick höra att dom inte behandlat mina papper än, för dom har så mycket att göra. Fy fasen säger jag bara! Nu får jag låna för att klara av hyra och mat...så ska det väl för f.. inte va!?

Sparkfot 2009-01-23 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Jobba natt är det bästa jag varit med om (jobbade 23-06). Man sov till 12 eller 14 och kunde man göra vad man ville tills man skulle till jobbet. När dom tog bort nattskiftet och vi fick gå 2-skift, så kunde jag nästan spy. Varannan vecka 06-15 och varannan 15-24...skitskoj! Och inte nog med skittiderna, det blev 5000:- mindre i plånboken också...

Nåja, det var inte det jag skulle spy galla över. Jag (och tio personer till) blev av med jobbet 15 december och det tog tre veckor innan jag fick arbetsgivar intyget. Det skickades till facket direkt och dom har registrerat att dom fick det 14 januari (samtidigt skickades två kassakort). Sen dess har jag väntat och väntat och inte hört ett skit ifrån a-kassan.

Idag ringde jag dit och fick höra att dom inte behandlat mina papper än, för dom har så mycket att göra. Fy fasen säger jag bara! Nu får jag låna för att klara av hyra och mat...så ska det väl för f.. inte va!?

Det är inte mycket annat att säga en att det är beklagligt och hoppas att det löser sig snart.

Schulz 2009-01-23 23:35

Citat:

Och mindre arbetstid! Oftast iaf...

Det är piss att det är kasst väder här i Stöten hittills. Det förväntas heller inget bättre väder. Men lite foto har det blivit och även nattfoto.

Har iaf ätit dyr och god mat här. Annars inget speciellt.

Micke.L 2009-01-23 23:58

Som ni kan läsa i en annan tråd; MSTS2 kommer inte att komma ut!

K A T A S T R O F ! :tumner:

simonbertilsson 2009-01-24 00:53

Jag ska jobba 5:30, men sömn kan man ju glömma så länge det är fyllefest i lägenheten snett ovanför, och det sjungs allsång på "Var ska vi sova inatt?" :tumner:

Pierre 2009-01-24 03:03

Citat:

Jag ska jobba 5:30, men sömn kan man ju glömma så länge det är fyllefest i lägenheten snett ovanför, och det sjungs allsång på "Var ska vi sova inatt?" :tumner:

Känner igen det där...

När jag jobbade (som behovare) på IKEA, så jobba jag många helger (oftast både lördag och söndag). Och på lördagar började vi 06.00 och då var det inte skoj när grannar hade fest fredag natt. Brukade spela Playstation och dricka kaffe. Sova fick man göra när man kom hem...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.