Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Möjligen X9 "Paprikatåget" ? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29570)

lan 2012-02-15 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av josu (Inlägg 256290)
Bravo, Lennart!!!
Underbart arbete!
Får dock upp missing kuid på nr <kuid:328014:1275> och jag får inga träffar på google... :vetej:

Hoppsan, det är Korvtigers enginespec till X9B manövervagn, jag laddar upp den nu!

josu 2012-02-15 12:41

Tack och lov, då var dagen räddad! Hann testköra tåget igår och kan bara säga att det är ett GRYMT jobb du har gjort...

X2an 2012-02-15 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av josu (Inlägg 256290)
Får dock upp missing kuid på nr <kuid:328014:1275>

Titta igenom Downloadsidan igen. Filen heter "X9b Engine" av korvtiger.

Fick ett skriptfel från X9ans (:D) hytt.
Felet lyder:
X9hytt : Thread Exception: ER_NullReference, line 72, file x9hytt.gs (33)

lan 2012-02-15 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av X2an (Inlägg 256358)
Titta igenom Downloadsidan igen. Filen heter "X9b Engine" av korvtiger.

Fick ett skriptfel från X9ans (:D) hytt.
Felet lyder:
X9hytt : Thread Exception: ER_NullReference, line 72, file x9hytt.gs (33)

Det finns skriptfel kvar i X9, ja. Detta är inget att hänga upp sig på nu. Det finns myriader saker att rätta till skriptmässigt och jag är bara glad att jag fått Y6or och X9or att fungera. Sen är det väl upp till Svenolov eller någon annan att ta vid och förfina det hela. Jag har försökt göra det jag kan för att få detta till Download, men det är bra om ni påpekar sakerna här så har vi det "på ett ställe" om lust och möjligheter återvänder, då vet vi vad som återstår att göra!

Bengan 2012-02-16 15:32

2 bifogad(e) fil(er)
Dax att tacka för allt material, som du har lagt upp dom sista dagarna, som Y6 och X9, Lennart.:tumme_upp:

En undran bara, för jag har inte laddat ner något av det än. Är det samma versioner, som vi har Beta-testat eller har det tillkommit något nytt. Känns onödigt att ladda ner allt, om jag redan har det installerat.

Angående Paprikan. Om jag har fattat rätt, så är det nu Ekans texturer som sitter på eller har jag missuppfattat det hela. Om så är fallet, så är det nog bäst att klona dina gamla först, så att man har två varianter av X9:an tillsvidare. Tills Ekan eller jag, kommer för oss, att sätta igång att kladda igen på dina verk. Har varit dåligt med det, på sista tiden (iallafall från min sida).

EDIT: Klonade dom gamla och laddade hem dessa http://www.e-buzz.se/forum/showpost....30&postcount=8

Tror att det ska finnas en nyare variant, på din hårddisk, om du jämnför med dom som jag har klonat.

Sen tar det emot, att komma med detta påpekande nu först, som Betatestare. Något som jag/vi borde ha sett tidigare, men som jag såg först nu. Borde inte dessa sitta på samma nivå, på motorvagn och manövervagn. Skönt att det fortfarande bara är Betaversionen som är upplagd, när vi Betatestare inte ser allt i tid.

lan 2012-02-16 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 256466)
Dax att tacka för allt material, som du har lagt upp dom sista dagarna, som Y6 och X9, Lennart.:tumme_upp:

En undran bara, för jag har inte laddat ner något av det än. Är det samma versioner, som vi har Beta-testat eller har det tillkommit något nytt. Känns onödigt att ladda ner allt, om jag redan har det installerat.

Angående Paprikan. Om jag har fattat rätt, så är det nu Ekans texturer som sitter på eller har jag missuppfattat det hela. Om så är fallet, så är det nog bäst att klona dina gamla först, så att man har två varianter av X9:an tillsvidare. Tills Ekan eller jag, kommer för oss, att sätta igång att kladda igen på dina verk. Har varit dåligt med det, på sista tiden (iallafall från min sida).

Det är gjort en del ändringar sen senaste betorna, ja. Småjusteringar och texturkrympningar så jag vill rekomendera att du ägnar nån kall, regnig kväll åt att uppdatera ALLT! Eller du kanske är så lycklig att du har unga anställda som du kan sätta på det, tänk på att de skall jobba till 75 bast om Reinfeldt får fortsätta regera! :visslar:

X9orna har Ekans texturer, jag tror Ekan och jag kom överens så? Men du kan ju spara mina "taffliga" för dom är renare och kanske lättare att använda som bas vid ommålning?

lan 2012-02-16 21:40

Det finns bildbevis på att X9A+X9B gick kopplade utan U-vagnar i nån slags korttåg. Vilket utfall det har när det gäller skript och dylikt vet jag inte men nån kan väl testa detta? Jag tror Svenolov med tiden fixar skripten till detta också!? Men under tiden är det bra om ni kör och testar och ger oss info för att förbättra dom!

lan 2012-02-16 21:50

Betatestare!

Bengan,
jag håller med dig om att ni missar en del som betatestare, men det är just därför jag laddar upp dom så att fler kan märka saker som bör rättads till. Detta med skillnaden mellan A och B-ände är väl en petitess som få märker men eftersom du är skarpögd men senkommen så får jag väl justera detta vad det lider!

L

Jag har flyttat ned buffertbalken och lyktor till ung. samma nivå som på X9A och den finns nu på Dropboxen.

Det är kanske lika bra att jag laddar upp "public Betas" direkt så slipper Bengan och andra känna dåligt samvete att dom missar saker. Ni skall veta att jag uppskattar att ni orkar komma med så mycket påpek innan release som ni gjort, men jag tror det blir lugnast för alla om jag kör vidare med "public betas" i fortsättningen.

lan 2012-02-17 10:33

X9B Manövervagn, Ny version!

Det hade smugit sig in en reflection på X9B, den skall nu vara borta?
Så ni kan ladda hem den på nytt!

Bengan 2012-02-19 14:45

2 bifogad(e) fil(er)
Laddade hem det nya med Tor, från denna tråd.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....1&postcount=13

Vill skriva över X9:ans hytt för mig. Är det en kuidkrock eller är det bara en gammal Beta-version för mig, som vill skrivas över???

EDIT: Kunde inte låta bli, att köra commit. Har ingenting med Tor att göra. Det är Stationshuset Läggesta nedre som vill skriva över X9:ans hytt.

.

lan 2012-02-19 15:40

Hytten är en gammal beta ja! Ta bort den!

X9hytten har nr 100231 numera

Läggesta Nedre har 100230

L

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04.