![]() |
Citat:
|
Det är luftballongsässong och solen börjar gå ned över Bergslagsbanan :)
http://i291.photobucket.com/albums/l...5-16-53-50.jpg kommentera gärna.. |
Väldigt snyggt och ballongen var som pricken över i...
|
Tjuusigt Micke.
Mycket vackert med solnedgången. |
3 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Micke!
-- Visar några bilder från Stångholmsrutten. Stationen är Tranvik. Kommentera gärna! :) |
|
wow, it's so real. :drool:
|
Håller med newS, Riktigt verkligt ju! :):)
|
Citat:
Finns olika för höger och vänster sida. Annars ser det snyggt ut. /æ |
Vart har du fått tag i sandperrongen Micke?
|
Följer med German Local :)
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hector- och Connex-lok på uppdrag...
Kommentera gärna! |
Snyggt, men inte mycket till berg att ha tunnel igenom...
EDIT: Såg ledningen efter jag kommenterade, så jag tog bort den kommentaren. Men det var knappt man såg den eller så börjar jag bli blind!???? |
@ Pierre
Får väl editera mitt svar då också.. Jag gissar på att det är en kombination med att ledningen är så graciös i RW och att Bombardiers dator inte har så bra grafik (inget illa menat). Jag ser den knappt heller ;) |
Tack för svaren! Den nya tyska rutten är verkligen fin. :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Pendeltåg på väg till Åkalla... Rutten är, som ni säkert vet, Stångholmsrutten.:)
|
Fint Bombardier Train!
Glöm inte MSTS, om dina vagnar och de andra objekter som du håller på med. |
Tack för kommentaren! Nej, jag ska försöka att inte glömma MSTS... :Fnissa:
|
Citat:
Tycker bergstexturen ser konstig ut, ser mer ut som mossa än berg!???? Och berget är som ett stup, skulle ha jämnat ut lite uppe på och gjort lite skärning innan tunneln... |
Det beror nog på att bergets textur är så långt bort att den inte har laddats.:)
|
Morgontåget till Oxford står redo för avgång på Paddington i dimman.
Det är ovanligt tomt på stationen där det resten av dygnet är mycket liv. Men en lördagmorgon är det inte många som åker ett tåg 05.25 ;) (Har elektrisifierat london-oxford så att jag kan köra 390 på den :)) http://i291.photobucket.com/albums/l...-58-17-65b.jpg |
Så du har med andra ord rivit upp och lagt dit nya spår med ledning? Vilket stort jobb, rutten är ju lång... :drool:
|
Citat:
Man gör bara så att man väljer "Select" knappen (finns under spårmenyn till vänster om "split") Sedan trycker man på spåret man vill elektrisifiera och drar ut markeringarna (blir rött) så långt man vill ha (då kommer track-properties rutan upp till höger där man kan se hastighet, spårtyp samt over head wires) i pad-oxf står det "Unchanged" då ändrar man det till "over head wires" och när man sedan högerklickar någonstans så kommer det upp ledning. Dock tar det kanske en timme att fixa två spår + att jag inte satt ut stolpar ännu. |
Bra att det är så enkelt! Så ska jag nog också göra! Vet att Bönan undrade om man kunde elektrifiera Oxford-Paddington en gång för länge sedan, men då fick han bara svaret att man måste riva upp alla spåren. :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag har verkligen försökt, men i den avkrok jag lever i finns det inte mycket till spelaffärer, och jag har heller inte lyckats hitta den i Borlänge. Funderar på att köpa via Steam istället, om man kan lära sig hur det går till?!?:rolleyes:
|
Citat:
Alla addon du köper från steam laddas också ner och installeras automatiskt. Och om du ska installera spelet på en ny dator (går endast att ha det på en åt gången) så laddas alla addon m.m som du köpt från steam ner samtidigt med själva Rw. Väldigt smart :tumupp: |
Låter bra det!:tumme_upp: Du Pierre, du säger att RW är mycket bättre än RS. Vad tycker du är de största förbättringarna? Ni andra kan ju också svara, kul att veta!;):)
|
Citat:
|
Ljuset reflekteras mycket snyggare på tågen och vädret är bättre. Sedan är grönsakerna förbättrade :)
|
Citat:
Jag köpte RW i höstas utanför Steam. Får jag uppdateringar då? Om inte, hur gör jag då? |
Citat:
Alltså om du köper ett addon via steam installeras det automatiskt. |
Citat:
Angående RS, så köpte jag det direkt när det släpptes. Kändes som en beta, full med buggar. Sen kom visseligen mk1 och mk2 uppdateringarna, men då var ju skadan redan skedd och jag gick tillbaka till MSTS. RW är vad RS borde varit! Nu tycker jag vi gått för mycket off-topic i denna tråd (mitt fel också!) och bör låta den vara för screens endast... |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
X7:an som är på provkörning på Tallskogsbanan får vänta på ett persontåg som precis avgår mot just, Tallskogen :D
EDIT: Bilden verkar ha blivit lite grynig efter förminskningen... :( |
Citat:
Ser bra ut, visa gärna mer! |
2 bifogad(e) fil(er)
Lite bilder från Class 380, som testkörs på Stångholmsbanan. Det är TTC, TrainTraffic Care som testar dessa tåg, om de kommer att användas i trafik i framtiden. :)
Oj, detta blev visst inlägg 2000! Värst vad jag har skrivit mycket senaste tiden då!? :eek::oskyldig::rolleyes: |
1 bifogad(e) fil(er)
Kanske en rolig detalj som gör banorna lite mer realistiska? Kan ni se den? Vad tycker ni? :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19. |