Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

baloo406 2011-06-12 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 239250)
Såja, igår sa jag upp mig.
Jag har kört två veckor, Scania R500 Topline, från Halmstad i söder till Tromsø i norr.:)
Det var mysigt att ligga ute, för sig själv. Jag trivdes rätt bra med den delen. Men det gör för ont att inte få träffa flickvännen...
Men den avgörande faktorn är att åkeriet tyvärr är för oseriöst. Fusk med kör & vilotiderna, press att köra för fort (Jag vill inte köra 90 genom 50-skyltade städer och samhällen...) och så vidare är ingenting jag vill hålla på med.:mad:

Åkaren vägrar dessutom skriva kollektivavtal och anställningsbevis, något som för mig är viktigt.

Det var ju en ful :mad::mad:. Då gjorde du rätt att lämna det stället. Hoppas att du hittar något nytt.

Själv har jag varit hos samma åkare i 19 år. Det är skillnad på åkare och åkare. Han skulle skällt ut mig om jag blivit tagen för forkörning. det första han sa till mig när jag började hos honom var. "Håll hastigheten och rätta dig efter arbetstiderna, Så skall vi nog komma överens". Och det har ju fungerat bra får man väl säga.:D

Schulz 2011-06-13 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 239250)
Såja, igår sa jag upp mig.
Jag har kört två veckor, Scania R500 Topline, från Halmstad i söder till Tromsø i norr.:)
Det var mysigt att ligga ute, för sig själv. Jag trivdes rätt bra med den delen. Men det gör för ont att inte få träffa flickvännen...
Men den avgörande faktorn är att åkeriet tyvärr är för oseriöst. Fusk med kör & vilotiderna, press att köra för fort (Jag vill inte köra 90 genom 50-skyltade städer och samhällen...) och så vidare är ingenting jag vill hålla på med.:mad:

Åkaren vägrar dessutom skriva kollektivavtal och anställningsbevis, något som för mig är viktigt.

Bra val!

Själv hade jag aldrig tagit ett arbete vars arbetsplats inte har kollektivavtal eller vill skriva anställningskontrakt. Man har rätt att kräva detta, men kommer inte företaget själv med kontraktet är det ju inte så seriöst, eller hur?

Du kan ju pröva med att vända dig till någon myndighet. Här med facket vart man vänder sig för att svartlista företag som inte håller sig till reglerna. Köra 90 genom tätorter vore ju självmord, både för föraren och åkeriet! Finns ingen seriös åkare som godkänner att man bryter mot trafikregler.

TGOJ gubben 2011-06-14 17:16

Har äntligen fått klart för mig att SL avbrutit upphandlingen om nya tunneltåget C30, så nu blir det Cx några år till.

simonbertilsson 2011-06-14 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av TGOJ gubben (Inlägg 239479)
Har äntligen fått klart för mig att SL avbrutit upphandlingen om nya tunneltåget C30, så nu blir det Cx några år till.

Ja det är ju jättebra att Stockholmarna får fortsätta dras med de där gamla skramliga, gnisslande, dönande och allmänt omoderna vagnarna. Eller hur tänker du? :vetej:
Är du en sådan som vill behålla X1 också? :tumner:

TGOJ gubben 2011-06-14 18:54

Jag tycker om de gamla vagnarna och X1 kunde dom fått ha kvar.

Fredrik1996 2011-06-14 23:30

Har glömt att berätta att mitt Sommarlov har börjat idag förmiddag och har fått betyg. Har (VG) i alla 3 "kärnämnerna" Matte, Svenska och Engelska. var ett av mina mål i skolan förut. Undrar ni hur det ligger till för mig i skolan nu till i höst. har jag nu

3 G (Godkänt)
12 VG (Väl godkänt)
1 MVG (Mycket väl godkänt)

Höstas hade jag

10 VG
6 G

X10rules 2011-06-14 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av TGOJ gubben (Inlägg 239499)
Jag tycker om de gamla vagnarna och X1 kunde dom fått ha kvar.

Jag håller inte med. Cx-vagnarna och X1 är härliga, men man måste hänga med i utvecklingen (Även om jag personligen gärna hade åkt X1 varje dag :grin:).

TGOJ gubben 2011-06-15 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av X10rules (Inlägg 239541)
Jag håller inte med. Cx-vagnarna och X1 är härliga, men man måste hänga med i utvecklingen (Även om jag personligen gärna hade åkt X1 varje dag :grin:).

Varför hänga med i utvecklingen om de nya vagnarna bara krånglar hela tiden.

bönan 2011-06-16 10:52

Äntligen sommarlov, nu bär det av till Sthlm (med buss...:()!:grin:

Bombardier Train 2011-06-16 22:24

Ska åka till Dalarna imorgon! Det blir kul, var där för ca. ett år sen. :)

Totte 2011-06-16 22:31

Hej!
Jag bygger för fullt med rutten med min nya laptop acer Aspire 7741ZG. Funkar bra!
Win7 Home Edition. Hurra!

fargus 2011-06-16 22:43

jag slutade idag :Yeah: kommer att sakna 9:ans klass när dom börjar på andra skolor :Yeah:

Marcus Gustavsson 2011-06-16 23:10

Åker till Metaltown om så där drygt 10 timmar, har längtat i flera veckor nu!

Jockes 2011-06-24 00:21

Då drar man till Malmköping imorgon bitti (finns knappt inga förbindelser på helgdagar... Sitte i Sparreholm i två timmar? Nejtack...) och blir borta 1,5 vecka :) Först midsommar, sen trafik, och sedan sommarläger! :):) Ni är ju många ungdomar här, ni får väl komma nästa år? ;)

TGOJ gubben 2011-06-25 13:14

Imorgon drar jag till Gnesta!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:45.