![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Frugan har skaffat Mini-pc... och vi har blivit med iPhone...
Hustrun har äntligen kommit till skott.. jag vill också ha en bärbar.. så en Mini-pc, beställd hos Siba anlände idag.. nu sitter vi båda på uteplatsen insjunkna i Cybervärlden.. inte nog med det .. hon ville också ha en iPhone.. så varför inte, Telia-fundamentalist som jag är.. så vi tar var sin.. 3Gs.. 129:-/månad.. så nu har vi att göra...
|
Har varit på liten semester nu, och för att jag inte hade bra fickor eller orken att släpa runt på kameran så lade jag ner den i en plastpåse med varor som vi hade handlat, bland annat en 2-liters flaska med kolsyrat vatten. I lugn och ro traskade vi runt, tills jag såg en fin vy jag ville ta en bild på. Så jag plockade upp kameran... och vattnet rann ur den. Det visade sig att vattenflaskan spruckit (mjukplast) och kameran var helt dränkt. Det blev till att åka till hotellet och hänga upp kameran på tork, med vatten droppande från objektiv och diverse kontakter.
Varför har jag då skrivit detta i "positiva tråden"? Jo, för att kameran funkade felfritt efter 20 timmar på tork! :) |
Imorgon bär det av till Stockholm för en weekend med bland annat en dagskryssning till Åland. Yay! :)
|
Är på Gotland nu och ska snart iväg ut och åka dressin!:)
|
Är så otroligt frestad över att starta Trainz nu med allt som kommit (men sörjer strakt att lennart lagt av!!! :(:(:(:( ett STORT tack till allt du gjort för oss, hoppas verkligen du kommer tillbaka när intresset ökar igen!), så tar nu äntligen och för över allt till nya datorn. Däremot är den inte ens klar med kopieringen av local-mappen än, och den är bara upp i 165000 obejkt :rolleyes:
Men, visst är det bara local-mappen jag ska kopiera, för att allt innehåll (även banor) ska "följa med" till mina nya dator? (fel tråd, så skriv det i ett PM gärna :)) |
En vecka kvar av sommarlovet nu. Härligt:D.
|
Mitt paket från komplett har precis kommit till posten innehållande en 24" LCD skärm och ett trevligt tangentbord (logitech g110)
Mitt paket från Thomann med lite ljusprodukter har också skickats från Tyskland idag! Snart släpps Trainsimulator 12! Snart blir jag morbror! |
Skolan har börjat.
Första dan gick utan problem :) |
Om drygt en vecka börjar min praktik på SJ Linköping. X2, Rc6, X40 och Regina, passa er! Här kommer jag! :visslar:
|
Låg på sjukhuset över natten...
Hej!
Jag hade kranskärlförträngning 90%, det var allvarligt och behandlades med ballongvigdning. Så jag blev räddad troligen från döden. Så nu är jag pigg och lite öm efter behandlingen. Jag får ta det lugnt i fortsättningen. |
Oj då, det var ju en otrolig lycka att du klarade dig!:)
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:27. |