Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Dson 2013-04-21 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 276665)
Tuffa tider för alla nu...

Jag hamna i FAS3 för tre veckor sen och trivs på stället jag är, men tycker det är sjukt att arbetsgivaren får 5000 (som skattebetalarna får betala) i månaden och jag får nada.... Sjukt system!

Varför klagar du för? Medelklassen får ju tusen spänn mer i månaden efter skatt! Herregud, unnar du inte Svensson lite mer lön? Va? Va? Va?

Får man bara lite jobbskatteavdrag skiter man väl i om arbetslösa blir till moderna slavar... Patrask.

Micke.L 2013-04-29 16:30

1 bifogad(e) fil(er)
F*n ta mig något av det värsta jag vet. :mad:

bönan 2013-05-03 13:40

"Tyvärr, planet till Stockholm är inställt. Vill ni att vi ordnar en taxi, eller vill ni ha pengarna tillbaka?" :mad:

Önskar någon 2 st 2:a klass ungdomsbiljetter för tåg 48 ikväll, avgångstid från Stockholm C 17:45 till Mora, så är det bara att skicka ett PM.

lan 2013-05-03 14:26

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 276904)
F*n ta mig något av det värsta jag vet. :mad:

Så här skall det väl se ut ? :grin:

bönan 2013-05-05 16:25

Suck, fast i Uppsala i nästan 3 timmar. Första tåget hem går om 8 minuter, det var visst fullbokat... Sabla "snabbtåg", kräver platsreservation, obekväma, dyra och inte en sekund snabbare än loktågen... :tumner::tumner::tumner::mad:

Totte 2013-05-05 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 277051)
Suck, fast i Uppsala i nästan 3 timmar. Första tåget hem går om 8 minuter, det var visst fullbokat... Sabla "snabbtåg", kräver platsreservation, obekväma, dyra och inte en sekund snabbare än loktågen... :tumner::tumner::tumner::mad:

Trist! Därför tar många bilen istället.

GBSF 2013-05-13 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 277052)
Trist! Därför tar många bilen istället.

Och för att det är så otroligt billigt att åka tåg.:visslar:

Jockes 2013-05-13 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av GBSF (Inlägg 277260)
Och för att det är så otroligt billigt att åka tåg.:visslar:

Ja, det tycker jag. Mina tågresor Stockholm-Östersund och omvänt brukar gå på runt 200-300kr/enkel resa om jag är ute i god tid, ibland billiga även om jag är sent ute :)

legotrainzman 2013-05-13 18:40

Problem

Hejsan. jag försöker att ladda upp en reskin av lokkalles Z4p lokomotor, men det kommer bara upp ett meddelande som säger:

Ditt bidrag kunde inte hanteras eftersom ett säkerhetsbevis saknades.

Om detta skedde oväntat, vänligen meddela administratören och beskriv de åtgärder du gjorde innan du fick detta felmeddelande.

Någon som vet vad felet är:confused:

Jockes 2013-05-13 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av legotrainzman (Inlägg 277273)
Hejsan. jag försöker att ladda upp en reskin av lokkalles Z4p lokomotor, men det kommer bara upp ett meddelande som säger:

Ditt bidrag kunde inte hanteras eftersom ett säkerhetsbevis saknades.

Om detta skedde oväntat, vänligen meddela administratören och beskriv de åtgärder du gjorde innan du fick detta felmeddelande.

Någon som vet vad felet är:confused:

Vart får du felmeddelandet? På forumet, eller på Download Station? :) Att ladda upp det på DLS är nog lite onödigt, för allt som behövs till Lokkalles Z4p finns väl inte att hämta där. Bättre att ladda upp det bara här isf!

legotrainzman 2013-05-13 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 277274)
Vart får du felmeddelandet? På forumet, eller på Download Station? :) Att ladda upp det på DLS är nog lite onödigt, för allt som behövs till Lokkalles Z4p finns väl inte att hämta där. Bättre att ladda upp det bara här isf!

Det kom upp när jag skulle få upp det här på forumet. Det konstiga är att det bara kommer upp när jag ska ladda upp CDP och RAR filer. Bilder är det inga problem med:)

Jockes 2013-05-13 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av legotrainzman (Inlägg 277285)
Det kom upp när jag skulle få upp det här på forumet. Det konstiga är att det bara kommer upp när jag ska ladda upp CDP och RAR filer. Bilder är det inga problem med:)

Hur stor är filen? Ibland brukar inte allt för stora filer gå att ladda upp... Prova istället tex. Dropbox.

Jockes 2013-05-18 00:42

Nej! Nu bråkar Trainz igen, nu lessnar jag. Gonatt, försöker igen imorgon. Sen slänger jag skiten och köper ett nyare Trainz (2010), 2009 går ju inte att använda längre...

bönan 2013-05-18 00:44

Kör MSTS istället, den jävlas alltid på sätt som har en begriplig lösning! :grin:

Jockes 2013-05-18 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 277445)
Kör MSTS istället, den jävlas alltid på sätt som har en begriplig lösning! :grin:

Trainz brukar också bråka på ett begripligt sätt, men ibland blir man bara för less! Nu funkar det dock utmärkt (än så länge) igen, utan att jag gjort något speciellt :rolleyes:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:20.