![]() |
Bygget har stått still under ett tag, har byggt lite i Trainz och gjort andra saker. Idag fixade jag till Gullmarsplan. Jag flyttade taket, drog om Tvärbanan och satte ut kontakledning på Tvärbanan. Det såg desvärre lite konstigt ut, vid själva stationen stack kontaktledningsstolparna upp genom stationstaket. Jag får väl höja upp taket, men då blir det ett mycket stort glapp mellan tbanetågens tak och stationens tak. Vad tycker ni blir bäst? För högt i tak eller att stolparna inte får plats? Jag tycker själv att det är viktigare att stolparna får plats, men jag vill gärna höra eran åsikt också.
|
Nu har jag pysslat lite mer med rutten. Jag har byggt till Karlaplan och Tekniska Högskolan på röda linjen.
|
Tjena allihopa!
är ny här och ville bara säga: Vad kul med Sthlms tunnellbana till MSTS! :) |
ja
Citat:
|
Citat:
Rissnedepån ligger till större delen under jord, och där finns INGA pendeltåg. Undrar om du inte blandar ihop det med BRODEPÅN |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jo, det var ALLA stolparna på hela stationsomådet. Det såg hemskt konstigt ut. Fast inne under taket kanske kontaktledningarna är fästa från taket och inte med stolpar? Jag har i alla fall bestämt mig för att höja taket. Jag visar en bild på hur det ser ut nu, så får jag se vad ni tycker sen.:)
|
Aha, så ser det ut. Ja, jag tror att kontaktledningen sitter på annat sätt på sånna ställen. Jag skulle skippat stolparna, där dom blir för långa...
|
Hej! Ta bort gantryn, tycker som Pierre. Det är likadant i Oslo S i min rutt.
|
Ok, ska ta bort stolparna. Men tycker ni att jag ska sänka taket också?
|
Citat:
|
Jag undrar om någon av er skulle kunna tippsa om någon bro som passar till bron mellan Bergshamra och Danderyds Sjukhus. Det finns säkert något passande på Train-sim.com, men det är en stor sida och jag vet inte riktigt vad jag ska söka på. Sökte jag på "Bridge" blev det några träffar...;)
|
Citat:
http://www.zugsimulator.de/new/_cms/...27001106684325 |
2 bifogad(e) fil(er)
Här är några bilder på bron.:) Jag använde en av broarna i "två svenska broar"-paketet på BB. Säg gärna vad ni tycker. Tunneln är den första tunnel jag någonsin har byggt. Eller, det är det första där tunneln verkligen går under jord. Övriga tunnlar jag har byggt har varit i storstadsområden och då har jag bara behövt använda hus runt öppningen.
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Har nu byggt fram till Mörby Centrum. Visar en bild av ett C14 på väg inn i tunneln mot Bergshamra. Och så har jag en fråga: Efter de underjordiska ändstationerna fortsätter ju tunneln en bit. Jag undrar vad som "döljer" sig där inne. Är det någon typ av depo eller är det bara en bit tunnel och sedan stoppblock?
|
Hej!
Du har lyckats bygga bra. Hur det slutar i Mörby Centrum är jag lite osäker. Troligen så fortsätter spåren med växlar så att tåget kommer till andra spåret vid plattformen. |
Inte säker på detta, men troligtvis så fortsätter spåren en liten bit och sen är det stoppbockar. Mörby Centrum kanske inte var meningen att vara ändstationen från början!???? Jag tror också att växlar för att byta spår ligger före stationen och inte efter, men jag bara gissar detta...
|
Jo, växlarna ligger före stationen, det vet jag. Det märker man när man kommer till en ändstation, att man åker genom växlar.
|
Mycket fint bönan!!!
Men där vid bron på höger sida om tunnelingången mot bergshamra är det ett vattentorn.. Det är väl en bit åt höger.. jag ska se om jag hittar en bild =) |
Sök på Danderyds sjukhus på Eniro kartor och sen så drar du dig till bergsamra bron, och när du hittat dit ändrar du till utsikt. Då kan du se både vattentornet + kraftledningar =)
|
Jag såg det rakt uppifrån och trodde att det var en oljebehållare. Ska fixa dettat.:)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tänkte du släppa den först? Eller ska du vänta tills gröna är klar också?
Vilka slutstationer har du byggt på röda? Mörby C ? |
Citat:
|
Okej, låter bra. Visa gärna lite i
bilder från Mörby Station =) |
Citat:
|
Citat:
|
Nu bygger jag bron mellan Gärdet och Ropsten. Blir klart idag eller i morgon. Visar bilder när det är klart.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Förstår fullt ut, det måste finnas tid och lust. På det igen sen efter helgerna...
|
Javisst, efter jul så sätter jag igång igen! Finns mycket tid då innan skolan börjar igen!:p
|
Skulle bara berätta att jag har gjort lite internationel reklam för min rutt på Tran-Sim.com!:)
|
Hej igen! Jag har hunnit bygga lite på rutten nu efter jul. Det jag har hunnit göra är att sätta ut spår, vägar och några hus vid Gärde-bron. Men nu behöver jag hjälp. Jag måste ha ett objekt som liknar Kungliga Tennishallen, men det visade sig VÄLDIGT svårt att hitta. Jag sökte på train-sim utan resultat, och nu behöver jag alltså er hjälp!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47. |