![]() |
Har en fråga.
Hur mycket av tåget d.v.s C20'n är klar? Jag ser att du jobbar med små detaljer och sånt..... |
Citat:
|
HjÄlp!
Kan någon hjälpa mig?
Har ett problem, jag vill göra egna destinationkoder, men hittar inte config.txt där man kan göra egna. På http://svoyager.com/faq/faq_sv.htm står det så: Q: Jag vill använda min egen destinationskoder, kan jag göra det? A: Visst, du kan manuella ändra dem i config.txt filen av det AB delen. Där redan finns det riktig listan med båda namn och kod. Titta på hur jag har gjort det och det är klart att du ska kunna ändra dem som du vill. Men jag hittar inte stället AB..... |
Oj förlåt! Det är gammalt information, jag måste ändra det!
På senaste versionen finns det nu på "SoundPack" config.txt fil, kuid2:171003:10:14 . Ska uppdatera FAQ. SV |
Hallå alla.
Testade idag C20n och Stockholms tunnelbana, det var ett bra tag sen. Men har tyvärr lite problem med ljudet... Det handlar om när ett byte mellan två ljudfiler sker, då har TRS svårt att hänga med och det blir helt tyst innan den andra filen hinner igång. Och när man håller en jämn hastighet så blir det helt tyst... Dessutom är ljudet ojämnt, ibland lågt, ibland högt. Problemet förekommer även på Berlin U-Bahn, men inte på default-ljuden som följer med TRS, utan verkar vara något annat problem. Någon som känner igen sig, och kanske till och med har en lösning? Installerade de senaste drivrutinerna för ljudkortet men det hjälpte inte...:confused: |
Jag har både c20 och tunnelbanan..
Men inga stationer finns där??? Vad är det som fattas?? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men då vet jag att det inte är pga ljudkortet i alla fall! Har som sagt sett det på flera andra tåg med egna mer avancerade ljud, har ibland hört det i MSTS också... |
Citat:
|
Svoyager varför gör du inte ett spel av detta om det går så man kan köpa?
Då hade ju du kanske fått in pengar. Men det är ju bra att det är gratis också :) P.S Nån som har manualen på svenska hur man laddar ner den? |
När blir nästa version klar?
|
Hej, lite nyhet från mig.
Det är kanske inte en bra nyhet för ni men det är en bra nyhet för mig. En vecka efter min sista meddelande har jag fått ett email från en vän som arbetar på ett företag som har just börjat. Dem behövde en nätverk administratör för att planera, installera och administrera nätverken. Så jag tog jobbet. Jag har två jobb nu så det är klart att jag ska ha ingen tid på c20. Efter åtta år att göra samma jobb i en internet företag nu tar jag tar en stort steg framåt och det är mycket viktigt att jag "prioritize" jobbet över c20. När allt ska vara installerat, configured, fonctionnal, ska jag ha mer tid igen på c20 men nu är projekten stoppat igen. Hoppas ni förstår! SV |
Citat:
Grattis! :D Lycka till då |
Page not found / Sidan kan inte visas
Hej Svoyager! Kan inte få fram sidan. Det står Sidan kan inte visas på engelska Page Not Found.
Och jag som ville så gärna ha det. Vet nå vad det kan bero på??? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22. |