Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Andreas 2009-02-01 13:47

Jävligt snyggt ekan :)
Tar det inte långt tid att sätta upp alla stolpar? :)

ekankal 2009-02-01 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas
Jävligt snyggt ekan :)
Tar det inte långt tid att sätta upp alla stolpar? :)

Tackar, tack till Dson också :) .
Jo, det är lite tidskrävande men absolut värt den tid det tar.
Bara det att man kan få frost på stolparna när man bygger vinter är ju suveränt.
Sen är dom (Tomas grejor) ju så j*vla fina och verklighetstrogna att allt annat nästan, som jag tror det var Janne lite skämtsamt uttryckte det nånstans, framstår som Märklingrejor ;) .
MVH. Ekan

Bengan 2009-02-01 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal
SJ Blue-X i vinterlandskap. MVH. Ekan

Jaha, där fick jag lite mindre att göra.

Tänkte på dessa vagnar så sent som idag, på jobbet. Att det kanske var dax, att avsluta det. Som jag hade påbörjat och ta en sväng förbi Centralen i veckan. För att fotografera av 1:a och 2:a klass skyltarna, för att senare klistra in på ommålningen.

Har du även påbörjat en Los Bravos. Black is black?

ekankal 2009-02-01 17:51

5 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Jaha, där fick jag lite mindre att göra.

Tänkte på dessa vagnar så sent som idag, på jobbet. Att det kanske var dax, att avsluta det. Som jag hade påbörjat och ta en sväng förbi Centralen i veckan. För att fotografera av 1:a och 2:a klass skyltarna, för att senare klistra in på ommålningen.

Har du även påbörjat en Los Bravos. Black is black?

Nja, har väl egentligen bara börjat lite lätt med en Blue-X vagn än (B7) och har inga skyltar 1-2:a klass, så har du hunnit längre får du gärna fortsätta. Då kan man ju sätta tänderna i en "blackis" i stället. Ska du ändå fota kanske du kan få till 1-2 klass skyltar som man skulle kunna använda på "svartingarna" i sådana fall. Har så dåliga fotomöjligheter här uppe, går ju bara X2 och Reginor här, förutom jämtlandstågen "mitt i natta".
Här är i alla fall lite sommarbilder för en gångs skull.

Daniel 2009-02-01 17:58

1 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Ekan! :grin:

Här är en bild från mig.

simhag8 2009-02-01 18:12

snyggt! daniel och ekan vart hittar du loken samt vagnar

Andreas 2009-02-01 18:38

Citat:

Nja, har väl egentligen bara börjat lite lätt med en Blue-X vagn än (B7) och har inga skyltar 1-2:a klass, så har du hunnit längre får du gärna fortsätta. Då kan man ju sätta tänderna i en "blackis" i stället. Ska du ändå fota kanske du kan få till 1-2 klass skyltar som man skulle kunna använda på "svartingarna" i sådana fall. Har så dåliga fotomöjligheter här uppe, går ju bara X2 och Reginor här, förutom jämtlandstågen "mitt i natta".

Var hittade du T246?

Bengan 2009-02-01 19:10

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Har dom liggandes i burken.
Har bara väntat på, att hitta en bra bild från sidan. Så att jag kan ta vara på 1:a och 2:a klass skyltarna. Har tänkt åka in till Centralen, men har varit för snål p.g.a. vägtullarna och dom gånger jag har åkt kommunalt, så har jag glömt att ta med kameran.
Sen måste jag även kolla den gula randen, på den svarta vagnen. Om den ska upp högre eller ej.
Gamla screenshots från TRS2006, innan jag uppdaterade tufftuffs vagnar. Där av, det vita strecket som saknar texture.

Micke.L 2009-02-01 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Har dom liggandes i burken.
Har bara väntat på, att hitta en bra bild från sidan. Så att jag kan ta vara på 1:a och 2:a klass skyltarna. Har tänkt åka in till Centralen, men har varit för snål p.g.a. vägtullarna och dom gånger jag har åkt kommunalt, så har jag glömt att ta med kameran.
Sen måste jag även kolla den gula randen, på den svarta vagnen. Om den ska upp högre eller ej.
Gamla screenshots från TRS2006, innan jag uppdaterade tufftuffs vagnar. Där av, det vita strecket som saknar texture.

Vad är det du behöver bilder på? BlueX klass 1, 2 eller?

Bengan 2009-02-01 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
Vad är det du behöver bilder på? BlueX klass 1, 2 eller?

Skyltarna för klass 1 och 2.
Har för mig, att båda är gröna på BlueX. Men är osäker.
Sen samma sak, med den svarta varianten. Där har jag för mig. Att första klass är vit och andra klass gul eller så var det tvärtom. Har även för mig, att förstaklass vagnen är helsvart och att det bara är andraklass vagnen som har strecket.

EDIT: Fel av mig. Förstaklassvagnen gul förstås

ludde 2009-02-01 21:52

1 bifogad(e) fil(er)
En utav mina gamla banor, mitt ute i skogen.

MatsH 2009-02-01 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av ludde
En utav mina gamla banor, mitt ute i skogen.

Snyggt Ludde! :Yeah:
Ser att du lyckades lista ut hur man postar bilder. :tumme_upp:
Ha det bra .... Mats

ekankal 2009-02-02 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas
Var hittade du T246?

Jag minns inte riktigt, har för mej att det var nån spansk sida eller nåt sånt, sen har jag gjort om den till banverketfordon. MVH. Ekan

trainz_bonden 2009-02-02 20:18

3 bifogad(e) fil(er)
Här kommer några bilder från en bana på TR2006
Bifogad fil 23914
Bifogad fil 23915

Andreas 2009-02-02 21:15

Lite stora bilder annars är dem bra :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:06.