![]() |
Riktigt roligt skall det bli att köra hela vägen! :applad: Bra jobbat!
|
Citat:
Även du också bygger bra rutt, så jag funderar med installera Trainz2006, efter jag skaffat snabbare och kraftigare dator. Tack även ni andra för de fina komentarer. |
Oj oj oj! Vilket magnifikt arbete, Totte! En massa creds till dig!:)
Ser riktigt fram mot att provköra den här rutten sen... Vet hur grym den norska delen är liksom!:) |
talltreeblock
2 bifogad(e) fil(er)
Hej Totte :)
Jag hade ju gjort nya filer till "talltreeblock2.s och talltreeblock.s" som va meningen att du skulle lagt in i Trollhättan light, men ja tror aldrig att det blev av. Här är iaf. filerna, kika på dom och testa i rutten. Gillar du dom, så får du använda dom :visslar: Dom finns i alla årstider.;) http://msts.pointclark.net/msts/Tott...radgrupper.zip Här är två bilder på msts original och dom jag fixat, smaken är som baken, men dom ersätter dom gamla exakt i storlek, samt att dom går ner i marken en bit, så det är mindre risk för "träd i luft" Givetvis går filerna att använda i alla rutter, som har dessa filer |
Dom där ska jag dra ner och använda i tbanan. Tack!:tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Hawk!
Tack för träden. Jag måste ha gjort installationsmiss och det blev fel, så det blev fortfarande UStalltree. Nu är det rätt och vilken skillnad det blev! |
Från Trollhättan till Velanda
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu har jag byggt 4-5 km landskap från Trollhättan. Första bilden är den stora kraftledningen från Trollhättan till transformator som delar till tre ledningar. Andra är bondgården. Tredje är Velandaspåret och fortsättning följer.... |
Citat:
Mvh lukas |
Fina bilder!:applad::applad:
|
Fint, har nu beställt ett nytt Exemplar av MsTs. då mitt försvann i Skolan:( ska aldrig ha med det i skolan igen... Så snart kan jag köra på din (Tottes) och alla andras fina rutter igen:)
|
Snyggt!:tumme_upp:
|
Jo förresten, en liten allmän fundering: På den norska delen av rutten är ju STH som bekant max 160 km/h. Kommer detta gälla på den svenska delen också? I verkligheten kan ju vissa tåg, tex X2000, överskrida gällande STH med en viss procent på vissa banor. Eftersom MSTS inte klarar att simulera ett ATC-system, skulle man då kunna göra så att STH i MSTS blir 200 på de streckor som tillåter det, fast skyltarna visar 160? Alternativt kan man väl använda en tavla med pil upp, men vet inte om det finns till MSTS?:)
|
Citat:
|
Hej!
Ja, det stämmer som Erik säger om hastigheter. Nu har det hänt med Route Editor, den funkar inte längre efter ha installerat KRS. Jag avintallerade KRS och ändå funkar RE inte. Det kan ha nå`t med drivrutinerna att göra. Så jag måste avinstallera all MSTS. Inte roligt alls! Kom gärna med tips! |
Synd! Hoppas att det löser sig!:o
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12. |