![]() |
Hej!
Nu har jag installerat om MSTS och allt fungerar bra utom min egen rutt. Förstår inte varför??? Får don´t send efter avslut! Jag har även testat äldre backup som fungerade bra och får ändå felmeddelande. Mycket märkligt!? Nån som vet orsaken, kan det vara bugg i själva spelet MSTS? Har bin 1.8052en installerad. |
Har du KRS kvar installerat? Om det var det som orsakade felet, så kanske det funkar om du avinstallerar KRS och ominstallerar MSTS?:)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jo, jag tror KRS har gjort msts spratt. Jag installerade KRS för drygd en vecka sen och även mk1 och mk2. Sen körde jag Danmark 2000 g. Sen var vi på landet i en vecka. När jag kom hem från landet satte jag mig och körde igång MSTS och det blev strul alltihopa. |
Ytterst osannolikt att något annat program skulle påverka din MSTS-installation.
Du får försöka "backa bandet" och försöka dra dig till minnes vad som du gjorde senast i din MSTS-installation. Du säger bara att "det blev strul alltihopa", vad hände egentligen när det strular? Säkrade du din installation med att lägga på en garanterat nyaste tsection.dat, för att undanröja det tvivlet? MSTSbin har ju tillfört massa bra saker, men betänk även att det är en tredje-parts-utvecklare som utvecklar detta och finns ju ingen sportmössa i världen som kan garantera att inget tokigt smyger sig in. En normal utvecklare av en sån här komplex typ av programvara som MSTS är har omfattande test-sessioner innan man släpper en release. Det har ju strulat förr, så jag är säker på att du kommer lösa bekymmret, trist bara när det händer. Håller tummarna att löser sig snarast, inge kul med sånt här harvande. |
Citat:
Andra rutter fungerar ju men inte min det är som är problemmet. Innan jag installerade KRS fungerade min rutt bra, det vet jag. Jag försökte leta efter felet med vägarna och spåren. Trädgruppen som Hawk gjorde, installerade jag dem, kan det orsaka detta? Ja jag vet inte hur. Jag har nu MSTS installerat och det är nu originalnivå. Som ruttbyggare vet jag inte riktigt vilken bin-version jag ska ta. Hade versionen 1.7.010302 innan problemmet kom. |
Citat:
Som vanligt, försök isolera problemet och testa under installationsfasen så att man har koll på när saker slutar funka. Gå även in i andra rutter o se om dom fungerar att editera i om det är runt RE det strular. Jag föreslår även att du antingen kollar version av tsection.dat, så att den som fanns i din säkrade miljö verkligen är den senaste. Ursäkta att jag tjatar om denna fil, men 87% av allt MSTS-strul har med den filen att göra. Om det går att isolera felet till din rutt, kan man ju alltid kolla på world-filernas datur, för at den vägen kunna minnas vad det va som man gjorde. [Replik kommer inte under kvällen, då jag är på junta då... ] |
Hej:)
Laddade ner trollhättan_light från Banbyggarna. Lade sedan in den versionen i min ROUTES-mapp, den funkade perfekt, inga felmeddelande. Sedan lade jag in "mina" trädgrupper och det funkade oxå perfekt, så det kan INTE va mina träd :oskyldig: |
Citat:
Jag tror inte heller dina trädgrupper som orsakar. Ska berätta hur det började. RE och AE slutade att fungera, varför fattar jag inte. Troligen KRS kanske tog drivrutiner från MSTS. MSTS funkade bra hela tiden tills jag installerade KRS. MSTS blev skadad så jag var tvungen avinstallera KRS och ominstallerade MSTS. Nu funkar MSTS utom min rutt.??? |
Nu har jag testat VBSR3, Trollhattan_Light och Trollhattan_2. Alla tre får don´t send to Bill efter avslut.
Fel på min dator, eller vad är det för fel? Är min dator buggad? |
1 bifogad(e) fil(er)
Nå´t progam som orsakar.
|
Citat:
RE och AE slutat fungera säger du? Det gick inte ens att starta programmen? Vad hände? Du gjorde inga andra uppdateringar på din dator i samband med att du installerade KRS? |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jätte tråkig nyhet! :( Kommer inte ihåg hur man rättar till felet. Det var länge sen jag hade felet då jag byggde Trollhattan-Light. Det är inte enda spår, det är massor av spår som blev drabbade. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:21. |