Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Rc611 2010-10-22 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av X2an (Inlägg 196777)
Fint för tredje gången ekan! Du får ju till saker som vi vill ha! Silverwolf, mycker läcker bild, men lite liten. Jaja, nu ska man inte vara sån, nu när man fått nya glasögon. Lägger ut två bilder på en C6 eller vad det än ska vara, har inte en sådan bra koll på det. :grin:

Hej! Undrar var du laddade ner C6??

lan 2010-10-22 20:49

Fredrik 1996!

Du säger:
"Det är nog en omålning som ekan gjort. Du vet ju att ekan kladdar väldigt mycket"

Ekan är "konstnär" och därmed väldigt känslig! Han "kladdar" inte, han "gestaltar"!

Du får inte såra vår "TågRembrant" med sådana inlägg!

Fredrik1996 2010-10-22 21:17

Ahopp.

Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Gäller även mig med. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver. Jag vet att det här inlägget kommer att låta kränkande, förolämpande och sårande för andra. MEN! lan: Du kanske skulle ha skrivit på slutet. "det kanske du inte tänkte på" för då hade kanske känt mig mindre förolämpad. Vill du nått skicka ett privat meddelande.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget eller skriver en korkad kommentar till det här för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det alla vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu. Och du förresten och alla andra läs om Aspergers syndrom på Wikipedia om ni vill. Inget måste men det är bra. Där står en hel del info som man bara veta innan man skriver.
För nu kommer säkert nån att skriva.

Men det var du som startade det här
Eller Du blir avstängd från forumet

Alla j#vlas med mig..... :noterat: Sorry ekan! om du blev kränkt, förolämpad och sårad av mitt inlägg.

Det jag har skrivit är vad jag tänker och tycker när jag blir kränkt av någon från forumet och från andra. För forumet är en av mina möjligheter för att jag ska kunna kommunicera med andra folk för jag kan inte bara gå runt i stan och säga hej till varenda som passerar mig.

Kan vi skippa det här nu. Orkar inte med något tjafs eller fler disskusioner längre. Har redan alla dagar fullt upp att tjafsa med familjen om jag är på dåligt humöt.
Ser ni nu hur det lilla kritiken jag fick fick mig att känna mig som en mobbare, lögnare, förolämpare, bannlyst, och en rutten människa.

Jag borde ha berättat att jag hade Aspergers syndrom tidigare för då hade det här aldrig hänt.

stina 2010-10-22 21:22

Du har mitt stöd...

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik1996 (Inlägg 220808)
Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det ni vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu.

Alla j#vlas med mig. :noterat: Sorry ekan!

Du menade säkert väl... har viss kunskap om det du nämner och fortsätt vara medlem på forumet.
Ingen har nog tagit illa upp.

Bengan 2010-10-22 21:44

Fredrik1996.

Jag tror inte Lan menade något illa med det han skrev, utan att det var mer ironi i det hela.

Om du tar en närmare titt på inledningen utav tråden, så har han inlett med en smilies ;)

Fredrik1996 2010-10-22 21:51

Jaha. ajdå, glöm vad jag skrev. Jag tänker inte för när jag skriver bara när jag blir så här. Jag ser inte det som ironi bara. Det är vad man skriver. Jag gjorde om min signatur så alla förstår hur man granskas med mig. puh.:vinka: Sorru lan. inget illa menat.

Rasmus96 2010-10-22 21:51

Citat:

Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det ni vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu.

Alla j#vlas med mig. :noterat: Sorry ekan!

Nej inte ska du avregistrera dig ifrån forumet måste finnas lite jämnåriga med här på forumet. Jag som trode att det bara var gamla gubbar som var intreserade av tåg men nu ser jag att det finns jämnåriga som har samma inträsse. Jag hoppas at jag inte har verkat som om jag jävlas med dig för det har jag apsulut inte varit ute efter. Du har hjälpt mig med pendeltågs projektet som jag håller på med det läggs inte ner och du måste vara kvar. Jag har själv mina problem med att jag har ursäkta språket men jävligt svårt att ta kontakt med jämnåriga och fixa kompisar har inte en ändaste kompis vilket jag mår dåligt av. Men tack vare dethära forumet så ska jag träffa Patrix i morgon och titta på tåg inne på Centralen imorgon. :) Jag är inte utte efter att göra någon arg eller ledsen här på forumet jag vill bara snacka tåg och sånt med andra tåg intreserade. :) Tror och hoppas att Ekan inte tog illa upp. Oj detta kom lite ur tråden men radera inte detta inlägg snälla kan behövas såna hära innlägg ibland. Men alla som bygger och lagt upp bilder på dena tråd bygger mycket fint och snyggt. Det vill jag att ni ska veta :D

X2an 2010-10-22 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Rc611 (Inlägg 220806)
Hej! Undrar var du laddade ner C6??

Det där är min reskin, fanns på download innan jag drog in den på grund av tillståndsstrul. Dock trodde jag att den var glömd nu...

lan 2010-10-22 21:56

Citat:

Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Gäller även mig med. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver. Jag vet att det här inlägget kommer att låta kränkande, förolämpande och sårande för andra. MEN! lan: Du kanske skulle ha skrivit på slutet. "det kanske du inte tänkte på" för då hade kanske känt mig mindre förolämpad. Vill du nått skicka ett privat meddelande.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget eller skriver en korkad kommentar till det här för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det alla vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu. Och du förresten och alla andra läs om Aspergers syndrom på Wikipedia om ni vill. Inget måste men det är bra. Där står en hel del info som man bara veta innan man skriver.

Alla j#vlas med mig..... :noterat: Sorry ekan! om du blev kränkt, förolämpad och sårad av mitt inlägg.

Det jag har skrivit är vad jag tänker och tycker när jag blir kränkt av någon från forumet och från andra. För forumet är en av mina möjligheter för att jag ska kunna kommunicera med andra folk för jag kan inte bara gå runt i stan och säga hej till varenda som passerar mig.

Kan vi skippa det här nu. Orkar inte med något tjafs eller fler disskusioner längre. Har redan alla dagar fullt upp att tjafsa med familjen om jag är på dåligt humöt.
Ser ni nu hur det lilla kritiken jag fick fick mig att känna mig som en mobbare, lögnare, förolämpare, bannlyst, och en rutten människa.

Jag borde ha berättat att jag hade Aspergers syndrom tidigare för då hade det här aldrig hänt.

Du får ursäkta mig Fredrik 1996, det var inte min mening att trampa dig på tårna! Jag tänkte att bara skoja lite med Ekan och andra. Du skrev faktiskt:

"Det är nog en omålning som ekan gjort. Du vet ju att ekan kladdar väldigt mycket".

Det är ju inte precis "helsnällt" det heller, ävan om Ekan själv använder det om sig själv.
Jag föreslår att vi stryker ett streck över detta och återgår till vårt stora gemensamma intresse! En än gång "ursäkta", är det OK?

stina 2010-10-22 21:58

Vi behöver alla här på forumet...

Citat:

Har en bekant som har "Aspbergers".. förstår dig... men ingen har nog velat illa... man tolkar ju saker olika och jag förstår dig.. men stanna kvar här hos oss.. alla bidrar till detta trevliga

Hej! Förstår dig, har en bekant som har "Aspbergers syndrom".. ingen vill illa här på forumet, man kan tolka saker olika.. det är helt OK.. stanna kvar, alla behövs på detta Forum... Ironi kan vara svårt att förstå ibland... men som sagt var Fredrik, fortsätt vara medlem.

Fredrik1996 2010-10-22 22:05

Jag borde ha startat en ny tråd men nepp.
Jag förstår vad du menar Rasmus och alla andra. Men det jag syftar på att jag går direkt från att vara lugn, snäll och en skötsam kille till en tidinställd bomb av sorg och egoistisk beteende. om man borde ha någon kunskap de psykopatiska diagnosena. Jag har Asperger och det vet ni men när jag menar att jag har det tufft hemma. Jag har lovat min pappa att inte berätta om något men eftersom det blev så här så är det så att min lillebror fick diagnosen "ADD" i somras och jag var inte förvånad. Och vi brukar jämnt någon gång varje dag tjafsa med varann.

Jag är färdig för idag då och hoppas att allt är som vanligt igen imorgon förutom att jag ska klippa håret imorgon kl 9:00 hos frisören och det är min jobbiga dag.

Nu ska vi inte älta det här mer och roligt istället.

Ha en bra fredagskväll allihopa för jag säger nu:godnatt:

ekankal 2010-10-23 05:21

3 bifogad(e) fil(er)
Fredrik:
Det är lugna puckar, du behöver varken be om förlåt, eller oroa dej för att jag känner mej det minsta lilla kränkt eller sårad på något vis, eller någont annat :).

För det är ju precis som lan skriver, att jag babblar ju om "skitgubbar" och kladdande i var och varannat inlägg, så då är det ju inte så konstigt om man får kommentarer om sej själv med dom orden inblandade.

Själv så skyller jag allt på Bengan :D:D, för det är väl han som har myntat uttrycket "kladda" när det gäller ommålningar ;):D:D?
I alla fall var det från honom jag hörde det första gången, när jag precis hade blivit medlemm här på forumet.

Och lan's kommentar är väl som dom flesta andra kommentarer och inlägg från honom, skriven med glimten i ögat, och en hink med humor därtill :).
Han är väl ungefär som jag själv är, gillar att småspåna och småbusa lite om det mesta.
Vi båda är ju faktiskt två "gammla tågintresserade gubbar", som Rasmus skrev :), men tack och lov, så har det inte börjat växa mossa på oss ännu, och jag tror att vi har det mesta av humorn i behåll oxå :).

Så nån avregistrering från forumet p.g.a detta kommer inte på fråga, Å DÄ' MÄ' BASTA :D:D.

Dessutom hade du ju rätt, Ö-tåget (fast det är väl ett SJ X31? egentligen) är ett eget kladdprojekt (där kom det igen :D:D) som ska få fototexture, nya boggier mm.

På tal om nytt, är det någon som ser något speciellt på dom här dieselloken?

Rasmus96 2010-10-23 05:37

Japp du har hållt på med färgen igen det ser lite mörkare och smutsigare ut en orginalen. Snyggt. :tumme_upp: :tumme_upp: :tumme_upp:
Ja hur går det med dina godkänande apropå att göra dinna ommålningar eller kladd nedladdningsbart. Ja om det är kladd så är det ett av det bästa kladdet i världen. :) X420 ja vet att jag bablar om den men man väntar ju dag ut och dag in på att få den. Du ett förslag du är bra på att kladda lite kan du måla om stationsskyltarna till svart så som dom ser utt nu för tiden ett förslag bara. snyggt som vanligt ekan. Ja nu måste jag gå och sova.

Jockes 2010-10-23 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 220860)
Fredrik:

Nja... Tycker mig se några STL-koppel? :D;)

X2an 2010-10-23 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 220860)

Kan du släppa dessa också tack? :D

ekankal 2010-10-23 12:14

"Tävlingen" om att "se något speciellt på loken" är avgjord.

Vinnare blev "Jockes" för svaret STL-koppel.
Och priset får vinnaren bestämma alldeles själv vad han vill ha.
Som en liten extrabonus för snabbt svar, så FÅR han dessutom betala det alldeles själv oxå :D:D.

En halv poäng till Rasmus oxå, för det är väl lite målat här och där oxå.
Priset blir att du SLIPPER välja, och betala för någonting alls :D:D.
-----

Återkommer i ärendet släpp lite senare ;):).

maxlk96 2010-10-23 13:26

En liten vinterbana

3 bifogad(e) fil(er)
några bilder på ett pågående bygge:D

gubben50 2010-10-23 14:53

stanna kvar Fredrik1996 :)

Fredrik1996 2010-10-23 16:55

Snyggt allihopa. Gubben50: Jag stannar kvar.:);):rolleyes:

Har klippt mig hos frisören idag. Hade ont i huvudet efter klippningen och har det fortfarande

alex 2010-10-24 00:29

Mycket fina bilder alla! :)
Här kommer en rad bilder från mig igen med bland annat dom fina G och O-vagnarna.

http://i924.photobucket.com/albums/a...1-54-09-45.jpg

http://i924.photobucket.com/albums/a...1-55-52-49.jpg

http://i924.photobucket.com/albums/a...1-58-35-78.jpg

http://i924.photobucket.com/albums/a...1-58-53-92.jpg

http://i924.photobucket.com/albums/a...2-00-01-69.jpg

http://i924.photobucket.com/albums/a...2-00-23-42.jpg

http://i924.photobucket.com/albums/a...2-01-44-77.jpg

http://i924.photobucket.com/albums/a...2-01-51-35.jpg

stina 2010-10-24 01:33

Häftigt... o snyggt..

Vad heter rälsen...?

henke327 2010-10-24 04:11

Citat:

Ursprungligen postat av alex (Inlägg 220928)
Här kommer en rad bilder från mig igen med bland annat dom fina G och O-vagnarna.

Mycket snyggt, gillar den dubbelspåriga sträckan!

Silverwolf 2010-10-24 04:35

Citat:

Ursprungligen postat av stina (Inlägg 220937)
Vad heter rälsen...?

Det er en russisk beta spor som er under utvikling av Vold. Ser til at våres spor er veldig populære blant svensker.

Varis 2010-10-24 12:53

Sjukt snyggt Alex, kan inte säga något annat än bara fint jobbat.

Fredrik1996 2010-10-24 14:37

4 bifogad(e) fil(er)
Kan bara säga det. Ursnyggt alex. Visar upp lite bilder på en liten eller snarare en lång bana som jag precis börjat på.

Kommentera gärna?

MatsH 2010-10-24 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av alex (Inlägg 220928)

http://i924.photobucket.com/albums/a...2-00-01-69.jpg

Det är ju SÅÅ snyggt Alex!
Du bygger precis så som jag önskar att jag kunde göra. :eek:
Den här bilden är perfekt i mitt tycke. :)

Lycka till med fortsättningen .... Mats

trainz_bonden 2010-10-24 18:53

[quote=alex;220928]Mycket fina bilder alla! :)
[quote]

Jätte snygga bilder allihopa!:tumme_upp:

Alex: var har du hittat den fina grästexturen?

baloo406 2010-10-24 22:20

2 bifogad(e) fil(er)
Har kommit underfund med att denna tråden är bra att gå igenom när man har fått en tvärnit i skapandet.

Man kommer in i ett stillestånd. Inget man försöker blir bra.
Då går man i hit och finner ideer.
Alexs bilder är suveräna. liksom Fredik1996 bilder. och övriga bilder.

Det där med luftledning, det dröjer nog ett tag innan jag ger mig på det. Håller på att göra lite provbanor med det, går så där men framåt.

2 bilder.
Den första. Grisar gillar att rota i jorden.

Den andra bilden. Är en fråga också. Jag bockade för " show preformance stats" i Serveyor, och detta kom fram. Vad är det:confused:

Rasmus96 2010-10-24 22:47

Snyggt baloo riktigt snyggt

alex 2010-10-24 22:55

Tack så mycket för era trevliga kommentarer! :)

Stina, spåren kan du ladda ned här http://trainzup.com/download/zd/vrail_2m_beton.rar

Trainz bonden, grästexturerna finns att hämta på DLS och heter från TS09_01 upp till TS09_50. Jag tror att dom bara funkar i TS2009 men jag är inte säker.

Även Baloo och Fredrik mycket fina bilder! :)

Rasmus96 2010-10-24 23:35

Glömde dig också alex grymmt snyggt hur lyckas ni få det så snyggt. :tumme_upp:

trainz_bonden 2010-10-25 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av alex (Inlägg 221010)
Tack så mycket för era trevliga kommentarer! :)

Stina, spåren kan du ladda ned här http://trainzup.com/download/zd/vrail_2m_beton.rar

Trainz bonden, grästexturerna finns att hämta på DLS och heter från TS09_01 upp till TS09_50. Jag tror att dom bara funkar i TS2009 men jag är inte säker.

Även Baloo och Fredrik mycket fina bilder! :)

Tackar för svaret:)

benkegbg 2010-10-25 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av baloo406 (Inlägg 221006)
Den andra bilden. Är en fråga också. Jag bockade för " show preformance stats" i Serveyor, och detta kom fram. Vad är det:confused:

Det kanske Auran kan förklara bättre än jag på den här sidan.
http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...nce_Statistics

Hälsningar

baloo406 2010-10-26 12:35

Tackar benkegbg för länken.

Fredrik1996 2010-10-26 19:21

4 bifogad(e) fil(er)
Fina bilder. Bidrar med 4 bilder på min bana;)

stina 2010-10-26 19:54

Snyggt...

Fina bilder... har du någon story om banan..?

Fredrik1996 2010-10-26 21:49

tackar. Vet ej om jag har nån story om banan men jag har bara utgjort en väldigt liten del av banan. Eftersom jag har bara fyllt på med tror det är 43 baseboards (30-31 km) och jag har byggt räls på 6-9 av de. Gräs, träd och annat som du ser på bilderna täcker drygt 1-1,5 baseboard. Jag kanske skapar upp en ny tråd om min nya bana i landskapsdesign i trainz. Det var länge sen jag gjorde det.

ekankal 2010-10-27 18:38

6 bifogad(e) fil(er)
alex: Dina bilder, och ditt bygge, är en fröjd att vila ögonen på :).
--------------------
Baloo och Fredrik: Fina bilder från er oxå :).
--------------------
En av Railcares T68'or brummar förbi.

Rasmus96 2010-10-27 21:06

Mycket fint du Ekan! :tumme_upp: Som vanligt är det fint. :)

Fredrik1996 2010-10-27 21:18

Tackar för ditt svar ekan och snyggt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:04.