![]() |
hur växlar man ihop 12 spår?
1 bifogad(e) fil(er)
jag undrar hur man ska växla ihop 12 spår på ett bra sätt. jag måste behålla alla 12 spåren eftersom de går till en terminal och sen går det ut 12 spår från varje ände av terminalen. sen har jag dessa spår gå ut i olika iportals. men hur gör jag för att växla ihop dessa på ett vettigt sätt. allstå..alla spår ska kunna ta sig till vilket spår som helst..spår 1 ska kunna ta sig till spår 12 oc hså vidare. jag har skickat med en bild på mitt försök som jag är missnöjd med. ser nämligen inte klockt ut. och det är bara endå hälften av alla växlar jag har lagt ut lol
|
Nu vet jag inte om jag är ute o cyklar, om det finns krav som jag inte begriper eller nått... men, som jag ser det, så finns det två lösningar... den bild som du visar, känns ju inte helt verklighetstrogen, om man försiktigtvis får säga så... :)
Vad jag förstår vill du åstakomma 12 spår in och 12 spår ut och oavsett vilket spår man kommer på, så ska man kunna komma till vilket spår som helst... Det raka, är ju då att bara dra två spår i kors över hela 12-spårs-bredden... Placera sedan dubbla korsningsväxla vid varje korsning med ett av de 12 spåren... Bör bli 20 dubbelkorsningar, om jag räknar rätt... den andra lösningen är att grena ner alla 12 spåren till exempelvis 2 spår i en midja med övergångsmöjlighet mellan de 2 spåren och sedan grena ut dom igen till de 12 spår du behöver. Gissar att man skulle löst det så i verkligheten, om man hade den problematiken... Av ekonomiska skäl och av utrymmesskäl... |
tror jag får försöka med ditt första förslag. för jag kan inte grena ner det till 2 spår. eftersom jag behöver 12 spår ut till teoretiskt 12 iportals på varje sida av terminalen. ifall man skulle behöva så många iportels är ju förstår inte stor men jag vill ha möjligtheten inbyggd från början. men hur gör jag 3 vägs korsningar? kan man tvinga det?
|
1 bifogad(e) fil(er)
tror jag får försöka med ditt första förslag. för jag kan inte grena ner det till 2 spår. eftersom jag behöver 12 spår ut till teoretiskt 12 iportals på varje sida av terminalen. ifall man skulle behöva så många iportels är ju förstår inte stor men jag vill ha möjligtheten inbyggd från början. men hur gör jag 3 vägs korsningar? kan man tvinga det?
du behöver inte vara försiktigt..jag vet..ser för jäv... ut rent sagt. :D Menar du något så här? |
Hittar AI föraren kan du väl behålla det som det är.
|
jo han hittar...efter en stund =)
|
Hade det inte varit bättre att dra ett spår ända ute ifrån höger hela vägen ut till vänster och tvärt om?
|
ska prova att göra så
|
Melin1971, jag fick samma problem med Trainz som du beskrev tidigre. Jag höll på att installera lite nynerhämtade saker när Trainz slängde upp en ruta att databasen skulle uppdateras och där stod vi i över en timme innan det var klart.:o Ja jesses ett sådant program. Tur att det trots allt är så kul.
|
1 bifogad(e) fil(er)
jag har gjort en ny test. då hittar tåget inte växlarna alls =)
ja tur att de är så skoj! tycker det är lika roligt att köra som att bygga. tyvärr är jag kass på sistnämda. men jag försöker =) |
Har du funderat på att använda de fasta inbyggda växlarna?
|
nej det har jag faktiskt inte tänkt på. vore förstås något att testa. problemet blir väl i mitten antar jag. ifall man kör ett kors.
|
Titta hur Industrial Wasteland (Inbyggd) har löst det. Fast det blir då kanske lite väl utsträckt i längd.
|
jag startade cmp =) updating the trainz asset database...undra om jag får testa inatt =)
|
jag provade med det fasta växlarna. det blir stort. men jag har kollat på industri wasteland. tror jag kommer köra med den modellen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:13. |