![]() |
Spårvagnar
|
Upptäckte tråden nu.
Fina bilder! Är inte sista bilden från ....vad hette det nu...äsch då. Jag har rastat där en gång i alla fall. |
Citat:
|
Citat:
Jag tror det var nått med ............... vik,strand eller strand |
Citat:
|
Nej... det är saltholmen... :D
Jag bor i området! |
Det hette Saltholmen när vi var där och tog bilderna iaf...
|
Citat:
Är det ändhållplatsen på den linjen? Kan minnas att det kan vara så.... Men de har säkerligen ändrat på en del linjer sen jag bodde i Götet, men när jag tittade på linjekartan för lite sen så gick i varje fall 5:an samma rutt som för 25 år sedan....Inga större ändringar där inte:) MVH Kenneth |
Citat:
|
Ja... Så här ser det ut just nu i götet på alla spårvagnslinjer för er som vill veta hur det ser ut.
1 : Östra sjukhuset - Tynnared 2 : Högsbotorp - Krokslätt 3 : Marklandsgatan - Kåltorp (Samma hållplats som Trop fast ankommer från en annan väg) 4 : Mölndal - Angred (Centrum) 5 : Länsmansgården - Torp 6 : Länsmansgården - Kortedala ... Via Shalgrenska 7 : Tynnared - Bergsjön 8 : Frölunda (torg) - Angred (Centrum) 9 : Kungsten - Angred (Centrum) 10 : Eketrägatan - Guldheden 11 : Saltholmen - Bergsjön 12 : Finns inte ... Jo, Som ringlinjen lr? 13 : Högsbotorp / Marklandsgatan - Linnéplatsen 14 : Avskaffad ... Gick förut linjen : Krokslätt - Centralstationen Är det korrekta linjer? |
Det står ju inte Saltholmen på bilden, det står Bergsjön. Det var inte det som rastplatsen vi fikade på en gång hette i alla fall..
Den hette något annat men det var denna platsen, det kan jag garantera till hundra. Ett tips kan vara att det var ett tvådelat ord exempel Bollsta bruk |
Citat:
|
Det står ju Bergsjön på hållplatsen ju.
Fast det kanske bara är hållplatsen som heter så? |
Citat:
|
Citat:
Stämmer bra det. Det är Saltholmen och ingen annan plats....Det var det i varje fall när jag bodde där men de kan ha flyttat runt på ställena där sedan dess:rolleyes: MVH Kenneth |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:49. |